zalman hp80 past niet over hele core

Pagina: 1
Acties:

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56
K heb me een zalman hp80 aangeschaft, welke zou moeten passen op een GF4, ti4280.
Nu heb ik een probleem omdat het blokje dat op de core zou moeten passen, er niet helemaal op past. In de lengte past hij ruim, steekt een heel stuk over, maar in de breedte is hij aan beide kanten ongeveer 2.5 mm te klein.

Kan dit of moet ik dit niet doen?

heb even de core opgemeten en deze is 3 bij 3 cm.
Het koelblokje echter maar 2.5 bij 6 cm (de kleinere 3.5 bij 2.5)

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
heb je wel het goede blokje genomen, in de verpakking zitten namelijk twee verschillende blokjes (m.a.w. hebben verschillende afmetingen)

binnenkort een hele dikke casemod :P

• _sepulnation_
jah heb ik...
heb 2 soorten blokjes, maar de grote versie is alleen maar in de lengte groter, niet in de breedte...

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zie hier Dit is dus een bekend probleem
Cons
Heatsink base is too small to cover the GPU
Poor performance without a fan
Cannot handle GPUs with moderate thermal outputs
Afbeeldingslocatie: http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/xoxide/zm803.jpg
Op dit plaatje is ook te zien als je goed kijkt dat de GPU iets groter is... (goed kijken.. Een wit randje)

[ Voor 34% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-02-2004 16:51 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
_sepulnation_ schreef op 03 februari 2004 @ 16:46:
jah heb ik...
heb 2 soorten blokjes, maar de grote versie is alleen maar in de lengte groter, niet in de breedte...
hier stond geblaat

[ Voor 23% gewijzigd door vogeltje op 03-02-2004 16:49 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• _sepulnation_
mmm, zou het verstandig zijn om hem dan toch gewoon zo te gebruiken, dus met een deel van de core bloot, of zou ik er een koperen plaatje onder doen (maar ben bang dat dat niet meer past...)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dat extra koperen plaatje is denk ik niet echt handig.. Je kan het lastig vastzetten en het is weer een stukje extra waar warmte in kan blijven hangen -> warmere GPU... dus gewoon zo met dat deeltje van de core bloot gebruiken.. kan niet veel kwaad denk ik omdat de rest wel gewoon goed gekoeld wordt...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-02 15:44
Maakt niet zoveel uit aangezien die GPU een IHS (Internal HeatSpreader) bevat en dus eigenlijk de koeling in het midden het belangrijkst is.

Verwijderd

Ik heb in het verleden gewoon de veil erbij gepakt om niet passende randje weg te halen, je moet alleen niet over het stuk veilen dat contact moet maken want dat moet vlak blijven. je kunt aan je oude blokje zien waar die contact moet maken...

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 08:44
Volgens mij zit zo'n zalman ding nooit over de hele core heen, hier volgens mij ook niet...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat is normaal

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
lol, vind dat plaatje van apenootjes trouwens wel erg vaag...

lijkt net of ie nu helemaal geen contact (of alleen aan de buitenranden) maakt met de GPU als je naar de witte gedeeltes tussen de blokjes kijkt..
Pagina: 1