atmoz schreef op 03 februari 2004 @ 18:45:
[...]
Nee, niet voor de pc.
Hij wilt graag iets hebben waar hij pulsen van bijvoorbeeld 1 Hz in stopt, en dan er dan 1 volt uitkomt, en als hij er 12Hz instopt dan komt er bijvoorbeeld 12 volt uit. Kan natuurlijk ook met andere Hz waarden. Maar ik ben ook benieuwd naar dit, Dan kan ik eindelijk eens een mooie dimmer maken met een PIC, want met PWM snap ik allemaal niet

Idd niet voor de pc (naja zou je natuurlijk wel kunnen aansluiten

) denk na over de mogelijk heden

het is idd de bedoeling om gewoon door middel van 1 signaal (logisch dus of 0 of 1) een analoge output te hebben (bijv tussen de 0 en 12 volt ofzow...)
in de practijk komt het er op neer dat bijv
je hebt een microcontroller met 4 outputs (weinig dus) en je zou traploos een motor willen aansturen (stoppen, langzaam, wat harder etc) kost je dat normaal veel pinnen (een DAC) het is de bedoeling dus (om pinnen te sparen) je met 1 pin = 1 lijn zown chip/ciruit aan te sturen en daarmee dus bijv de motor......
Je zou het zelf kunnen gebruiken om met behulp van de lpt (nou vraag ik me af of je daar 1 khz uit kunt trekken maar dat terzeide).. een fan/lamp/noem iets aan te kunnen sturen (traploos)
Ik neem aan dat een hoop tweakers hier zelf ook iets bij kunnen bedenken je kunt hier natuurlijk vanalles bij bedenken om (relatief) simpel mee aan te sturen
edit:
Gaat er om dat je met 1 data lijn dus traploos kan schakelen (voltages selecteren)
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 03-02-2004 21:24
]