Toon posts:

Gele draad is 12V. Kan er meer op??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil meerdere fans aansluiten op 1 gele draad en een zwarte natuurlijk. Die gele is 12V. Wil 3 fans aansluiten allemaal 12 V.
Kan dit??
Mijn pa zegt van wel. Die heeft 10 jaar geleden in de bouw gewerkt. En weet er aardig wat vanaf.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Ja hoor.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom zijn er dan ook 5V draden die rode??
Als ze toch geven zoveel het apparaat nodig heeft.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
5V geeft 5V, 12V geeft 12V, helemaal niets anders. Je kunt 7V krijgen door 12V op de plus van je fan te zetten en 5V op de min te zetten. Hdd's draaien op 5V heb ik vernomen :(

Verwijderd

Nou, die draden geven niet zoveel spanning als het apparaat nodig heeft hoor...
Het gaat om het amperage en niet om de spanning, je voeding levert die 12 volt wel, ook al sluit er 100 apparaten op aan.
Maar hoe meer apparaten je er aan gaat hangen, hoe meer stroom er wordt getrokken van je voeding, en dan heb je kans dat de voeding dat niet kan leveren.
Met als gevolg een instabiel systeem!
:)

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

De elektronica van schijven werkt op 5 volt, motoren en fans draaien vaak op 12 volt. Daarom zitten er meerdere voltages op zo'n connector.
Correct me if I'm wrong...

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Tuurlijk wil dat.
1/Rv=1/R1+1/R2+1/R3~
U=I*Rv
Je zult zien dat de U 12V blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Wil er meerde fans op aan lsuiten namelijk 3. allemaal van 0,7 Watt.
Dus dit kan?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Die 2.1W extra trekt je voeding makkelijk. Als het goed is heb je een wattje of 40 minstens aan overkill, dus die 2 W kan daar best af.

ieeeepppppp :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Overkill? Meer underkill. Er kan nog met grote letters 300W op de meeste voedingen staan, maar dan nog kunnen ze niet meer dan 250W leveren. Heb ook eens een 200W gehad met een 6x86MX: CD erin, computer resetten. Andere 200W erin en die deed het wel. Zelfde met mijn huidige 250W voeding. Hiervoor had ik eentje die het niet kon trekken en de 230W daarvoor kon het ook niet...
Pagina: 1