Kapotte heatsink amd 2200+

Pagina: 1
Acties:

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Na per ongeluk een beetje druk te hebben uitgeoefend op de heatsink van m'n nieuwe amd-2200+ is het thermische laagje op de onderkant van de heatsink naar z'n grootje, helemaal aan flarden.

Moet ik nu accuut een nieuwe heatsink kopen, of kan ik er een paar dagen mee draaien tot ik via internet een goede koeling en pasta-e.d heb gekocht?

ervan uitgaande dat de core niet gekraakt is...

Verwijderd

HiddenWolf schreef op 03 februari 2004 @ 16:09:
Na per ongeluk een beetje druk te hebben uitgeoefend op de heatsink van m'n nieuwe amd-2200+ is het thermische laagje op de onderkant van de heatsink naar z'n grootje, helemaal aan flarden.

Moet ik nu accuut een nieuwe heatsink kopen, of kan ik er een paar dagen mee draaien tot ik via internet een goede koeling en pasta-e.d heb gekocht?

ervan uitgaande dat de core niet gekraakt is...
Het is beter dat je de coolpasta z.s.m. vervangt en tot die tijd je systeem uitzet. Je kunt ook even aankijken wat je systeem doet met die beschadigingen.

Overigens is je topictitel een beetje vaag.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 16:11 ]

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik zou die computer niet meer aanzetten als ik jou was. Als je dat doet, en hij brand echt door, kun je je proc + mobo weg gooien.

/edit
Een nieuwe koeler en pasta (als je dat niet meer hebt liggen) bestellen dus ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Kapitein Edward op 03-02-2004 16:12 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ehhh, dat is gewoon koelpasta wat er op zit.
Gewoon nieuw koelpasta erop doen en gaan met die toko :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

thijz schreef op 03 februari 2004 @ 16:11:
Ik zou die computer niet meer aanzetten als ik jou was. Als je dat doet, en hij brand echt door, kun je je proc + mobo weg gooien.
Als je processor doorbrandt betekent dat niet gelijk dat je moederbord naar z'n grootje is hoor!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
thijz schreef op 03 februari 2004 @ 16:11:
Hoeft niet helemaal waar te zijn. Nu weet ik dat mijn Asus A7n8x een beveiliging heeft voor oververhitting, maar of dat bij hem ook zo is?

In ieder geval, je kunt het proberen en direct naar je bios gaan en daar je temperatuur voor paar minuten in de gaten te houden. Hou der rekening mee dat die temp dan Idle is...

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Kapitein Edward
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:12:
[...]

Als je processor doorbrandt betekent dat niet gelijk dat je moederbord naar z'n grootje is hoor!
Dat filmpje van THG nooit gezien? Het eerste filmpje moet je hebben. Daar halen ze de koelers van een P3, P4, athlon en athlon xp af. Die athlons fikken beide helemaal weg dacht ik me zo nog te herrineren.

• HiddenWolf
Kan iemand me een winkel aanraden in alkmaar die goede koelpasta verkocht?

Was van plan het te kopen hier in het dorp, maar de sukkel had niks meer.

Ik zie dat het laagje dat mij nog het meest doet denken aan een kraslot nogal kaduuk is, en zou niet graag de boel laten smelten.

EDIT:
Heb net een kast gekocht, een boxed athlon 2200+ en een asus a7v8-x
De bedoeling was om snel een nieuw systeempje in elkaar te zetten. *zucht*

Eerste keer dat ik zelf de stap waag :-)

[ Voor 27% gewijzigd door HiddenWolf op 03-02-2004 16:16 ]

• Kapitein Edward
Bij iedere zelfrespecterende pc winkel hebben ze die dingen wel :)

• HiddenWolf
Tenzij je een intel-fanboy's winkeltje binnenloopt, of ze het net even niet hebben...

En ken alkmaar niet zo goed dat ik weet waar alle winkels zitten, En het is bijna half 5. vandaar dat ik het vraag.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
thijz schreef op 03 februari 2004 @ 16:14:
[...]

Dat filmpje van THG nooit gezien? Het eerste filmpje moet je hebben. Daar halen ze de koelers van een P3, P4, athlon en athlon xp af. Die athlons fikken beide helemaal weg dacht ik me zo nog te herrineren.
Das weer niet waar, er zit geen Athlon XP in die test, maar een Athlon MP ;)

Verwijderd

HiddenWolf schreef op 03 februari 2004 @ 16:14:
Kan iemand me een winkel aanraden in alkmaar die goede koelpasta verkocht?
De enigste die in alkmaar een beetje goed spul verkoopt is de MyCom... Geen arctic silver maar van dat coolermaster spul :)

Verwijderd

probeer de pricewatch op tweakers.net eens....
Je hebt overigens alleen koelpasta nodig (als er geen diepe krassen in je sink zitten, anders heb je ook een nieuwe sink en waarschijnlijk nieuwe proc nodig ;) ). Effe thermische prut goed van je heatsink afhalen en nieuwe koelprut erop (heel dun laagje)

• HiddenWolf
heatsink boxed is wel goed genoeg?

Ohh, en als ik toch aan het vragen ben, die gasten leveren hopelijk ook wel een redelijke case-cooler of 2?

Er blijkt er geen een bij m'n nieuwe in-win q500 te zitten...

[ Voor 73% gewijzigd door HiddenWolf op 03-02-2004 16:27 ]

Verwijderd

thijz schreef op 03 februari 2004 @ 16:14:
[...]

Wat er meestal gebeurt bij oververhitting is het "knallen" van de heatspreader op de core.

• Kapitein Edward
Nokko schreef op 03 februari 2004 @ 16:21:
[...]

Das weer niet waar, er zit geen Athlon XP in die test, maar een Athlon MP ;)
Die hebben dezelfde core hoor ;)
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:26:
[...]

Wat er meestal gebeurt bij oververhitting is het "knallen" van de heatspreader op de core.
Dan is alsnog stuk hoor ;) dus dat maakt niet zo heel veel uit. Behalve dat je mobo nu half/niet stuk is :+

[ Voor 43% gewijzigd door Kapitein Edward op 03-02-2004 16:40 ]

Verwijderd

Dan is alsnog stuk hoor dus dat maakt niet zo heel veel uit. Behalve dat je mobo nu half/niet stuk is
My point exactly B)

• HiddenWolf
Case closed. Wolfie is blij: koelpasta plus 2 casefans :-D

Wish me luck
Pagina: 1