Toon posts:

[XP] BSOD Unmountable_Boot_Volume*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik had al een Topic geplaatst betreft deze vraag.
Toen kreeg ik van momania deze reactie:

StenniS, welkom op GoT

Dat blauwe scherm geeft aan dat er wat mis is met je software of hardware, in jou geval waarschijnlijk de hardware.
Zie hier hoe je wijs kan worden uit de informatie van dat scherm: Windows XP en 2000 BSOD guide

Omdat het dan waarschijnlijk een hardware probleem is, zijn er gewoon een paar dingen die je even moet testen.
Ten eerste lijkt het me verstandig om te testen of je HD en cd-rom speler (incl. kabel) nog wel goed zijn.
Zie hier hoe je dat kan doen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
OM FAQ / Beleid
PMG FAQ

Zoals je ziet kan ik je zo al heel snel vrij veel informatie geven.
We verwachten van iedereen hier op GoT dat men daar dus ook zelf eerst gaat kijken en moeite doet om zijn probleem eerst zelf op te lossen en anders goed aangeeft wat hij allemaal al geprobeerd heeft.

Neem eerst de volgende dingen even goed door aub en mocht je er niet uit komen, dan kan je een nieuw topic openen, maar let dan wel even op de volgende richtlijnen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Wel,
ik heb alles duidelijk gelezen maar kom er nog niet geheel wijs uit.
Ik heb het dan over het gedeelte checken of mijn hardware nog werkt.

Ik zal trachten mijn probleem nog wat duidelijker te formeren:

Het gaat dus om een B.S.O.D. Met de message Unmountable_boot_volume
De **stop codes zijn alsvolgt:

**stop:0x000000ED (0x817D5C00, 0xC0000032, 0x00000000, 0x00000000)

Als ik xp boot vanaf

-AMRD FDD krijg ik het scherm
-AMRD HDD krijg ik het scherm
-IDE HDD krijg ik het scherm
-Floppy & ATAPI CD-Rom krijg ik het bericht: Invalid Boot Diskette, Insert bootdiskette in A:

mijn vraag is dus,
Hoe check ik of mijn probleem in de HDD('s) en/of CD-Rom zit?

Of heeft iemand een andere oplossing?

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Harddisk testen met een tooltje van de fabrikant. Dit is van de site te downen.
Geheugen met Memtest.

Check ook evende OM FAQ / Beleid van Opslagmedia & I/O Controllers :) Aangezien je topic met troubleshooten van hardware te maken heeft, kan je overwegen met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif een move aan te vragen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ALs je de links van momania had gevolgd had je inmiddels search gebruikt. Dat levert op dit forum vaak zinniger en zeker informatie dan het opnieuw te vragen.

klik maar hier op en lees maar raak:
[search=Unmountable_boot_volume]

71 hits..

ik zou b.v. deze eens doorlezen en kijken of dat op jouw situatie slaat:
Unmountable_Boot_Volume

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als een moderator je topic sluit, proberen wij daar zoveel mogelijk informatie in te zetten om ervoor te zorgen dat een volgend topic niet opnieuw gesloten wordt. Op GoT hebben we namelijk een nogal groot aantal regeltjes waar een topic aan moet voldoen - dit is voornamelijk zo omdat er zoveel topics zijn :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het in je topic titel staat (zie ook onze Windows Operated Systems Policy boven aan dit forum). Verder - er staan inderdaad in de search een redelijk groot aantal topics over dit probleem, de vraag is dan ook heb je bv. al eens met een ahrddisk utility getest ofdat je harddisk nog goed was?