Toon posts:

Geen verbinding met i'net via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier internet van @home via de TU eindhoven. We hebben hier 3 computers staan met allemaal internet aansluiting via een router (Netgear rp614V2) Nu willen we een vierde computer aanlsuiten, maar dit geeft nogal wat problemen.

Het is een Winxp machine, met verse xp pro erop. Alle instellingen zijn de standaard instellingen. Alles is goed geinstalleerd. Maar het lukt niet om deze met de router te laten communiceren. Wanneer we in de browser 192.168.0.1 (de router) intypen, zegt ie dat ie de pagina niet kan vinden.

Alles is al gechecked, kabels, netwerkkaart etc..

De firmware van de router hebben we al geupdated.

Wanneer we nu ipconfig/release doen dan zegt ie dat de ip nummers voor deze lan al zijn vrijgegeven.. nou ok, dan maar ipconfig/renew en nu zegt ie dat hij geen verbinding met de dhcp server kan maken :-s

Bij ipconfig/all geeft hij een 169.###.## ip adres aan.. is dus een standaard adres. Terwijl de DHCP wel ingeschakeld staat.
Wanneer we nu handmatig een ip adres invoeren een ook de gateway etc.. en dan proberen te pingen naar 192.168.0.1 (de router) dan gaat er 75% van de verbinding niet goed..

Ik hoop dat ik het zo allemaal een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kun je wel pingen?

Verwijderd

Zal toch hardwarematig zijn. Ik zou de kabels nog even dubbelchecken en wat poortjes op te router wisselen.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

kijk eens of je een standaardgateway toegewezen krijgt (bij mijn router was het namelijk ook anders dan standaard), en typ die in inde browser

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen standaard gateway

Kabels kloppen, als ik er een andere computer op aansluit doet ie het wel...

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36

AMDFreak

Intel is zo..

kan je wel vanaf je 4de computer in je router komen?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
AMDFreak schreef op 03 februari 2004 @ 22:19:
kan je wel vanaf je 4de computer in je router komen?
Nee dat kan ook niet...

Wanneer ik in mijn browser 192.168.0.1 in typt, zegt ie dat ie m niet kan vinden

Wanneer ik handmatig een ip adres instel en ook een gateway (zelfde als ander computer) en dan via cmd ping naar de router gaat 75% van de verbinding niet goed :-s
maar via de browser gaat het helemaal niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 22:36 ]

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-08 21:47
Staat er een firewall op, die de verbindingen blokkeert?

Verwijderd

staat de pc wel in het goede subnet en dergelijk

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen Firewall ingeschakeld.

Als je alles op "automatisch toekennen" zet.. dan zou hij hem vanzelf in het goede subnet moeten zetten toch?

Als ik het handmatig zou instellen doet hij het ook niet...

Wat zou het in godsnaam kunnen zijn?

Ik vind het zo vreemd dat wanneer ik vanuit cmd ping naar de router, dat hij 75% van de verbinding niet kan maken... 1 van de 4 pogingen lukt wel :-S

en wanneer ik ipconfig/renew doet, zegt hij dat hij de dhcp server niet kan bereiken... (dat is toch de router?)

• lier
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

Heb je toevallig een uplink gebruikt en poort 4 ?

Vaak wordt poort 4 gebruikt als uplink of geshard met de uplink (waarbij je maximaal een van de twee aansluitingen kan gebruiken)...

Probeer de computer nog even op een andere poort (van een werkende pc !)

[ Voor 18% gewijzigd door lier op 04-02-2004 16:25 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1