Toon posts:

tonerrefill voor laserprinters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laserjet 5 die ik wil navullen met toner uit de winkel www.tonerrefill.nl, ze claimen dat de toner bijna gelijk aan origineel is en garanderen dat het ok is, maar ze zijn nieuw.
Wie heeft er inmiddels ervaring mee. Klinkt kwa prijs en besparing aantrekkelijk.
gr.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik had laatst een setje refill-toners waarvan één zo lek als een mandje was. De hele printer van binnen onder de zwarte zooi...

Sindsdien toch maar weer originele toners.

Obviously you're not a golfer

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11

JustDutch

was ambtenaar :)

Ik heb ooit eens gekeken naar wecare toners (gerecycled als ik het goed heb). Die werden voor 50 Euro aangeboden. Echter, bij opus supplies vond ik de originele toner voor 5 euro extra. Dan koop ik liever een origineel. Zelf navullen van mijn toner ben ik nooit aan begonnen; ik heb ooit een keer toner over mijn handen gekregen, dat was voldoende.

Forza Mucca

Verwijderd

heren, ik kan jullie vertellen dat er bij recycelen meer komt kijken dan alleen een gat boren en daar toner in gooien. Er zijn onderdelen van essentieel belang waardoor dit eigenlijk niet mogelijk zonder kwaliteitsverlies... Zolas bijvoorbeeld zal de drum ten aller tijden vervangen worden, deze is samen met de delivery roller het belangrijkste onderdeel de cartridge, daarnaast zal er ook gekeken worden naar het blade... Die voordat de drum ontladen worden de overgebleven toner eraf schraapt ( wastetoner ). dat je toevallig een niet goed herassembleerde toner hebt gekregen is jammer, maar dat komt meer kijken bij de aandacht die refill aan de toners besteed. Een gerecyclede tone blijft van de zelfde kwaliteit van een orginele hp ( in dit geval de EX+ engine ). Tip: check de bijsluiter van een nieuwe hp toner.... Ik kan je nu al vertellen dat er ergens in die bijsluiter een volgende regel zal staan: Dit product kan gerecyclede onderdelen bevatten.

Voor eventuele andere vragen verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

The_Boodyman

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 17:11:
Tip: check de bijsluiter van een nieuwe hp toner.... Ik kan je nu al vertellen dat er ergens in die bijsluiter een volgende regel zal staan: Dit product kan gerecyclede onderdelen bevatten.
In die bijsluiter staan ook enkele regels over een veel nuttiger onderwerp: garantie.

Dan kun je je printer door HP laten stofzuigen als de toner lekt :+

Bij de refill-toners zat geen bijsluiter of whatsoever.

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
Ok jullie reply's betreffen volgens mij gerecycelde cartridges, ik heb het over navulsets voor laserprinters met gebruikmaking van originele cartridges!!

Heb inmiddels een navulset gekocht voor een HP Laserjet 4 voor € 41,25 in plaats van € 98,- te betalen voor een originele HP cartrigde.

Het werkt top, navullen zonder morsen in 3 minuten gebeurd!!!! De afdruk is beter dan die van de ecotone recyceld cartridge die ik eerst gebruikte. Inmiddels 1243 afdrukken gemaakt.

Heren, ik kan je aanraden als je portemonnee je lief is. (www.tonerrefill.nl)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mijn ervaring met die refill en cloontjes is niet goed, heel vaak dat ze lekken ed.
Ik betaal nu liever iets meer maar neem een orginele, omdat ik dan zeker weet dat het goede kwaliteit is. Neem niet weg dat er misschien ook een kloon is die goed is hoor..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Ik heb zelf ook refill dingen in mn printer. Geen zelf-gevulde, maar gewoon refills.

Ik had eerst een wecare, en nu een Dataline. Werken beide prima.

Wel wat mindere kwaliteit dan de originele hp toners, maar dat verschil is voor mij verwaarloosbaar.
Een "watermerk" heel licht printen: Met wecare/dataline niet/zeer slecht zichtbaar, met originele HP precies zoals de bedoeling is. Maar goed, die dingen zijn mij niet de meerprijs waard ;)

HP LJ 4050N btw... En aangezien dat ding 200 eur was, koop ik geen originele toners, da's de helft van de prijs van mn printer ;)

Verwijderd

met een originele tonerkit print ik ca 6000 pagina's, kost prijs ca 1.4 eurocent per pagina. In de Kyocera FX-1010 zit een longlife drum die >100.000 afdrukken mee gaat. Voor een paar tientjes minder (voor refill oid) heb ik geen zin om te riskeren dat deze maar bijvoorbeeld maar 80.000 mee gaat... en daar kom ik pas achter als het zover is....
Mijn vermeende voordeel (0.4 eurocent misschien per afdruk) verlies ik dan in 1 klap...
Jammer dat de Kyocera niet in de laatste C!T test meegenomen werd. Het is in die prijsklasse een van de beste met de laagste pagina prijs.
edit: zo''n nieuwe Kyocera heb je voor ca 296 euro als je goed zoekt... waar een volle 1e tonerkit bijzit....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 18:12 ]

Pagina: 1