Toon posts:

[Helpfiles] RTF Bestand *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het invoeren van een helpfunctie in een programma in VF, alleen nou wil ik via word 2000 een .rtf bestand aanmaken, met een topic id. Alleen nou blijkt dit niet helemaal goed te zijn op de een of andere manier

Hieronder een voorbeeld.

#Hier kunt u de tekst wijzigen.
-----------pagina einde-------------

Wie kan mij helpen?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Waarmee helpen? Je geeft aan dat het op een of andere manier niet goed is, en je geeft een (goed?) voorbeeld... Verder zeg je niet (duidelijk) wel programma je gebruikt om de helpfile te maken en waarvoor het gebruikt moet worden.

Kijk in de help van de help maker die je gebruikt. Hier staat meestal volledig uitgelegd hoe je een RTF bestand moet opmaken om er met de juiste tool een help van te kunnen maken.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Visual Fortan 6 en heb in word een RTF bestand aangemaakt, deze laad ik dan in in de Help Workshop van VF6 als ik deze dan compile geeft deze de volgende foutmelding

HC1010: Note:
The following mapped Topic IDs were not used in any topic:
HIDOK
HIDC_SLIDER1
HIDC_STATIC
HIDC_PROGRESS1
HIDC_EDIT1
HIDC_EDIT2
HIDC_SPIN1
Resolving keywords...
Adding bitmaps...
0 Topics
0 Jumps
0 Keywords
0 Bitmaps

Terwijl hij er zo uit moet zien:

Resolving keywords...
Adding bitmaps...
7 Topics
0 Jumps
0 Keywords
0 Bitmaps

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dat wil dus zeggen dat je topic-file verwijst naar bepaalde voetnoten in je RTF bestand die daar niet gevonden worden. Bekijk je RTF bestand goed, en zorg ervoor dat de voetnoten die je als karakter # hebt gegeven, bij de voetnoten de door jou gebruikte TOPIC ID's bevatten. (let ook op spaties!)

dat zijn dus
HIDOK
HIDC_SLIDER1
HIDC_STATIC
HIDC_PROGRESS1
HIDC_EDIT1
HIDC_EDIT2
HIDC_SPIN1

[ Voor 4% gewijzigd door OZ-Gump op 03-02-2004 15:30 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij het id 1 spatie gedaan wat ook nodig is, als ik andere RTF bestanden bekijken zien ze er hetzelfde uit, heb al gezocht of je ergens een handleiding kunt vinden over het aanmaken van RTF bestanden maar kan niks relevants vinden.

id-tjes???

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

De Microsoft Help Workshop heeft een duidelijke uitleg voor het aanmaken van een RTF bestand. Verder lijkt me dat met het hier en daar testen van het een en ander je toch een heel eind moet kunnen komen...
This section describes the different groups that make up an RTF file. It first presents a sample RTF file, which is used in examples throughout the section. It then describes the required and optional components of an RTF file.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al 2 dagen aan het zoeken maar weet niet wat ik moet doen bij deze error:

HC3048: Warning: topic #1 of C:\Documents and Settings\lhk\Desktop\test\help.rtf :
Nonscrolling region defined after scrolling region.

Als ik in de help file zoek onder de code HC3048
dan moet ik het volgende doen maar weet niet wat ik hier mee moet:

Set the Keep With Next attribute for the first paragraph in the topic if you want a nonscrolling region, and remove the Keep With Next attribute from following paragraphs. Then recompile the Help file.

Komt dit iemand bekent voor?
Alvast bedankt _/-\o_

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Er staat toch redelijk dudielijk wat je moet doen... :/

En als je zoekt op goolge op je foutcode (een klein stukje verder dan de spreekwoordelijke neus) krijg je een duidelijke omschrijving voor jouw Word versie ook nog... Voorbeeld voor Word 2000:
To fix this problem in Word 2000, do the following:

Highlight the entire topic, beginning with the page break and ending just above the next page break.

From the Format menu, select Paragraph.

Click the Line and Page Breaks tab.

Make sure Keep with next is clear - not gray and not checked.

Compile to make sure you have removed the error. Once you have cleared the error message, return to the Topic and reapply the non-scrolling region.

You will also want to make sure you do not have any styles in Word which are reapplying this formatting to your text. If a style such as Heading 1 has the "Keep with Next" attribute then you need to make sure you only apply that style to the first few lines of a topic.

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 04-02-2004 12:35 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt, het is gelukt! :*) _/-\o_ :*)
Pagina: 1