[netwerk]Switch valt telkens weg

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:34
(jarig!)
Goedendag,

We hebben hier een probleem met ons netwerk in een studentenapartement, 1 van de switches valt telkens weg, en daardoor werkt een gedeelte van het netwerk niet meer.

Situatie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sitwal/network.gif

Het geval wil dat de onderste switch van Linksys telkens wegvalt, maar na een reset van de switch doet hij het weer voor een kwartier ongeveer.

Wat hebben wij allemaal al geprobeerd:
  • De modem in bridge stand zetten, router met ingebouwde switch er tussen en de qtec gebruiken, dus de linksys er tussen uit. Hielp niks, nu viel de Qtec telkens weg.
  • Hetzelfde als hierboven maar dan i.p.v. de Qtec de Linksys gebruiken. hielp ook niks, nu viel de linksys uit.
  • Modem in bridge stand, dan een router er tussen en geen switch erachter. Dan ging het perfect, alleen de ingebouwde swicth van de router heeft maar 4 poorten en dat is helaas te weinig.
  • Nieuwe kabel tussen de 2 switches, maakte ook niet uit nog steeds valt de linksys switch weg.
Het vreemde is dat telkens de switch die aan de computers hangt wegvalt. Daarom dachten wij dat de kabel tussen de 2 switches kapot was, helaas genoeg was dit niet het geval.

Dingen waar ik verder aan dacht:
  • Stroompieken of dalingen, dat daarom de switch wegvalt of er even niks van snapt.
  • 1 V/d computers geeft conflicten met de switch.
Overal zit Cat5e kabel tussen, het gehele netwerk draait op 100mbit, behalve de server die maar een 10mbit kaartje heeft, maar dat moet volgens mij niet uitmaken.

Heeft iemand misschien een id hoe dit zou kunnen komen?

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Omdat het constact de hub/swtich die aan de pc hangt, denk ik, dat het aan de pc ligt en niet aan de hub. Zou je eens om de beurt de pc's willen aansluiten om te kijken welke pc het kan zijn.

Als er een pc met een trojan of virus erbij zit dan kan dat goed zorgen voor het platleggen van je netwerk.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb die elcheapo switch vervangen door een duurder ding en dat werkt volgens mij wel ok :).

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:34
(jarig!)
Superstudent schreef op 03 februari 2004 @ 14:58:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb die elcheapo switch vervangen door een duurder ding en dat werkt volgens mij wel ok :).
Dankje voor je reactie maar helaas, wij hebben het al getest met alleen de Linksys. De linksys is geen elcheapo switch lijkt me.
Omdat het constact de hub/swtich die aan de pc hangt, denk ik, dat het aan de pc ligt en niet aan de hub. Zou je eens om de beurt de pc's willen aansluiten om te kijken welke pc het kan zijn.

Als er een pc met een trojan of virus erbij zit dan kan dat goed zorgen voor het platleggen van je netwerk.
We zijn bezig met scannen, 3 van de 4 pc's hebben een virus/trojan scanner. De laatste is nu bezig met installen en scannen.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Huntor schreef op 03 februari 2004 @ 15:09:
[...]

Dankje voor je reactie maar helaas, wij hebben het al getest met alleen de Linksys. De linksys is geen elcheapo switch lijkt me.

[...]

We zijn bezig met scannen, 3 van de 4 pc's hebben een virus/trojan scanner. De laatste is nu bezig met installen en scannen.
Tis natuurlijk maar wat je wel of niet el cheapo vind, maar zelfs de duurste switches gaan stuk, virus attacks op non manageble switches is onzin, zo'n switch doet alleen transit en heeft dus geen handling op layer 3 of alles daarboven.

probeer het eens met een andere switch.