Toon posts:

Via Epia lcd & tv out tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg er grijze haren van! Ik heb op de VGA uitgang van m'n Via Epia een LCD scherm aangesloten. Werkt prima. Op de SVHs uitgang hangt m'n televisie. Als ik de televisie aanschakel in de properties van de grafische kaart, flipt m'n LCD scherm. Er komt dan een melding "frequency 50 Hz not supported". Is het mogelijk om een hogere frequentie en resolutie door te sturen op monitor 1 (mijn lcd scherm) en een lagere frequentie en resolutie op monitor 2 (de televisie)???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 14:20 ]

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet niet wat voor TV Encoder chip jou VIA boardje heeft, maar volgens mij komt van beide uitgangen het signaal uit 1 TV Encoder chip...
m.a.w. ga je TV-Out gebruiken, dan schakelt de TV encoder chip om naar een refreshrate van 50Hz (PAL) anders zou juist je TV gaan flippen!!!
Tis dus óf de 1 óf de ander, maar niet allebei tegelijk!!!

Hier hebben trouwens alle VGA kaarten met TV out last van!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

haggard schreef op 03 februari 2004 @ 14:25:

Hier hebben trouwens alle VGA kaarten met TV out last van!!!
Klopt niet, bepaalde kaarten kunnen het wel goed doen,
zoals bijvoorbeeld de Matrox G400.

[ Voor 54% gewijzigd door j-w op 03-02-2004 16:11 ]

• haggard
  • Niet online
Jah, maar das ook een DualHead kaart!!!
The Millennium G400 Series introduces the highly versatile DualHead. Unique to Matrox, this revolutionary technology allows a single AGP card to support two displays with as many as eight different configuration options*.

[ Voor 76% gewijzigd door haggard op 03-02-2004 14:34 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• j-w
  • Niet online

j-w

haggard schreef op 03 februari 2004 @ 14:30:
Jah, maar das ook een DualHead kaart!!!

[...]
Ja klopt, maar het kan dus wel! Het is dus niet waar dat alle VGA-kaarten hier last van hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door j-w op 03-02-2004 16:11 ]

• haggard
  • Niet online
Als een VIA EPIA nou ook een Matrox chipset aan boord zou hebben, dan wel ja...
Alleen heeft de VIA EPIA deze NIET aan boord...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06
Als je gaat clonen (het enige Dual Monitor type dat de Epia aankan) kun je geen verschillende frequenties draaien. Dus je zult een andere monitor eraan moeten hangen wil je dit voor elkaar krijgen.

Ik weet niet of er TFT'tjes zijn die 50Hz ondersteunen. Maar volgens mij kan iedere CRT monitor het wel. iig mijn Philips 201B40 wel.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• haggard
  • Niet online
Ik weet niet of er TFT'tjes zijn die 50Hz ondersteunen. Maar volgens mij kan iedere CRT monitor het wel.
Pas je dan wel even op?!? Als je een niet geschikte monitor te lang "bestookt" met een te lage refreshrate, kan je je monitor opblazen!!! De flyback trafo maakt dan zulke vreemdsoortige spanningen aan die nog wel een funest kunnen zijn voor de elektronica in de monitor!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft enkel Matrox zo'n Dual Head-ding? Of zijn er ook andere fabrikanten waarbij het lukt 2x een andere refresh rate door te sturen?

• EmielC
  • Laatst online: 06-06 06:32
ik denk dat je het beste een pci videokaartje eraan kunt hangen, dan sluit je daar je tft op aan en de tv gewoon op de Epia zelf...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zijn meer kaarten waarmee dit prima loopt. De tv uit van mijn laptop werkt ook prima simultaan met mijn tft scherm. Nou ziet ie die kaart ook als een dual head. Hij ziet meerdere monitoren. Simpele kaarten ondersteunen maar 1 "monitor" en dan is het kiezen of tv of tft.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kan je TV geen NTSC aan ?
NTSC draait op 60Hz en dat zal je LCD wel pakken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie ook 2 monitors in XP hoor... en ik kan zelfs mijn desktop vergroten (dus op monitor 1 het linkerdeel van het scherm en op monitor 2 het rechterdeel). Alleen hebben beide monitors steeds dezelfde frequentie.

Als ik 'm op 60 Hz zet, heb ik inderdaad een (misvormd) beeld op m'n TFT, maar ik vind de NTSC kwaliteit op m'n televisie echt ondermaats.

• OnTracK
  • Laatst online: 22:06
haggard schreef op 03 februari 2004 @ 14:43:
[...]

Pas je dan wel even op?!? Als je een niet geschikte monitor te lang "bestookt" met een te lage refreshrate, kan je je monitor opblazen!!! De flyback trafo maakt dan zulke vreemdsoortige spanningen aan die nog wel een funest kunnen zijn voor de elektronica in de monitor!!!
Ik heb de afgelopen 5 jaar geen monitor meer gezien die geen waarschuwing gaf en gewoon geen beeld wou geven. Of het gewoon aankon

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• haggard
  • Niet online
't Was ook maar een waarschuwing...

• j-w
  • Niet online

j-w

kun je geen tweedehands G400 (PCI versie) opsnorren en die in het PCI slot gooien.
Niet een echt mooie oplossing maar het werkt wel.

[ Voor 6% gewijzigd door j-w op 03-02-2004 16:56 ]

Pagina: 1