Zacht geluid in Divx ;-) films

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Iedere Divx ;-) film die ik afspeel is veel zachter dan een mpeg film of wat dan ook. Ik moet de stereo al bijna vol open zetten wil ik fatsoenlijk geluid horen.
Ik heb gehoord dat er meer mensen last van hebben.

Heeft niemand er een oplossing voor?
(eentje waar ik ook nog wat mee kan ;) )

Verwijderd

Het kan best aan de films liggen, een heleboel zijn gewoon niet goed encode.
Probeer anders een prog te vinden dat het geluid wat versterkt (normalised) geen idee waar ze te vinden overigens.

Verwijderd

Enige wat ik kan zeggen is, afspelen met MS media player 7, jaja ik weet dat die meer cpu kracht wegtrekt, maar daarmee kun je toch het geluid een stuk beter laten klinken.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bedankt,
ik zal het eens proberen met de media speler.

En dat andere programma, dan moet het wel alleen de divx ;-) films versterken.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:46

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Heb ik ook als ik het geluid uit 'n DVD film rip (met AC3DEC) dat het geluid vrij zacht is. Moet dit nog versterkt worden ofzo?
Zal denk ik wel iets te maken hebben met het feit dat ie 5.1 kanalen moet terugrekenen naar 2 kanalen :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Dat geluid in divx-en is simpelweg niet versterkt tijdens het coderen. In flask is een optie om het geluid te versterken. Om de simpele reden dat hetzelfde gebeurd tijdens het afspelen van de originele DVD. Flask kan ook ontdekken met welk percentage het versterkt moet worden; dat kan Flask dan dus ook doen tijdens het coderen.

Simpele tip als je dus een DVD ript en codeerd, versterk het geluid! Zo hoeft niemand meer zijn stereo hard te zetten of die divx 'opnieuw' te gaan maken ;)

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 23:21 schreef Nem0 het volgende:
Het kan best aan de films liggen, een heleboel zijn gewoon niet goed encode.
Probeer anders een prog te vinden dat het geluid wat versterkt (normalised) geen idee waar ze te vinden overigens.
Normalizen kan bijna ieder sample bewerkings programma (cooledit, soundforge, wavelab etc..) en van die pakketen zijn ook gratis trials of lite versies verkrijgbaar. :)

Verwijderd

heb er zelf ook last van :( echt megairritant, bij exit wounds had ik hem op vol volume staan en nog had ik een volume van 25% van winamp |:(

als iemand een decent oplossing heeft (dus niet de hele film rerippen ;) ) id be grateful *D

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 15:54

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Op http://dvd.box.sk staan veel hulpprogramma's, misschien ook wel hiervoor.

Probeer anders eens de Divx 4 ;-) codec

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

ik heb daar een soort van oplossing voor : ik heb een fortissimo II met een 4-way kabel (composiet naar 4x analoog) met een mic in, front en rear speakers en headphones : als ik gewoon mijn speakers gebruik op hun normale ingang, is het geluid niet veel waard. Plaats ik mijn speakers echter op mijn headphones uitgang, klinkt het net zoals in een cinema : volle bas en goeie treble. Dus ligt het volgens mij echt aan versterking, want ik denk dat mijn headphone kanaal voorversterkt wordt.
Trouwens gevonden omdat ik vond dat bij mijn MP3DEEJAY van AIMproductions het beluisterniveau veel te laag was.

Verwijderd

Dan heeft waarschijnlijk iemand een rip gemaakt zonder de audio te versterken (geluid staat std met zeer laag volume op DVD).

In VirtualDub (gratiz en legaal te downloaden) zit tegenwoordig een handige optie om het geluid te versterken. Als de de video op Direct Stream Copy zet en de audio op Full Processing o.i.d. en de audio 246% versterkt, kun je alleen de audio van een divx her-compressen terwijl je de video-stream gewoon 1:1 overneemt (scheelt een heleboel tijd :) en de video-kwaliteit leijdt dan ook niet onder evt her-compressie).

Andere oplossing: je volume wat verder opschroeven (remember ""back to the future" waar Michael J. Fox de knopjes en schuifjes van diverse versterkers wat extra open zet? :+ )

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kep 250+ DivX-en liggen door heel veel verschillende mensen geript, maar heb bij geen 1 dat het geluid te zacht is...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 18:04
Bij mij moet ik mijn geluid altijd wel meer dan 2× zo hard zetten als normaal, en stemmen zijn altijd erg zacht in vergelijking met de rest van het geluid :( Nou wil ik hier niet te lang over zeuren daar ik de films alleen kijk een niet koop of huur... ;)

Verwijderd

Je kunt het beste Besweet gebruiken voor het decoden van ac3 naar mp3, als je de dspguru presets gebruikt dan wordt het geluid geboost
Pagina: 1