[ASP] uniek tijdelijk id-nummer

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-04 14:38
Ik heb naast het standaard userid-nummer wat iedere gebruiker heeft een tijdelijk uniek useridnummer nodig.

Mensen loggen namelijk in op mijn site en ze kunnen daar een quiz doen. De resultaten van deze quiz worden ook bewaard in een database.

Ik heb de volgende code bedacht.
Nou wou ik weten of dit een beetje goed is. Ik denk dat het vrij onmogelijk (een hele kleine kans is ook goed) wordt om nu 2maal hetzelfde id nummer te krijgen bij:
- Of dezelfde gebruiker die de quiz 2x (of meer keer) doet
- Of verschillende gebruikers.

<%
Randomize
Session("TestID") = session.SessionID * Rnd()
%>

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou de datum aan een sessieId plakken. Dat is sowieso uniek

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Dennis013
had ik ook al geprobeerd, maar ik kreeg toen de uitkomst "false"...

Maar afgezien van datum, tijd, seconden... deze oplossing is toch ook best uniek?
Ik bedoel de sessionid is een uniek nummer wat de server per bezoeker genereerd.
En als ik alleen sessionid zou gebruiken dan veranderd deze pas na het afsluiten van je browservenster..

[ Voor 41% gewijzigd door Dennis013 op 03-02-2004 14:20 ]

• P_de_B
  • Niet online
Klopt, maar vanmiddag kan een andere bezoeker weer hetzelfde sessieId krijgen, als dat uniek genoeg is kun je dat gebruiken.

Ik weet trouwens niet hoe je 'FALSE' kreeg. Wat voor code heb je precies gebruikt?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
wanneer je gebruik maakt van sqlserver kun je een database-gebaseerde sessie aanmaken aan de hand van newID(), deze is bij mijn weten altijd uniek

heb eens ergens gelezen dat de IIS sessieID in principe uniek is totdat de server wordt gereboot...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• P_de_B
  • Niet online
Een database gebaseerde ID zou je ook kunnen gebruiken door een ID van een autonummer tabel te gebruiken.

Overigens zijn er ook objecten die een GUID aanmaken (dat is wat newid() doet)

• Dennis013
Ik denk dat ik het hierbij laat zo. De kans is op dit moment klein genoeg.
Het is niet erg aannemelijk dat mensen de quiz meerdere malen maken.. En mocht dat wel gebeuren, dan is het risico klein genoeg naar mijn smaak.
Random is namelijk niet altijd uniek, dat weet ik... maar in combinatie met sessionid is het toch wel redelijk waterdicht.

toch?
Pagina: 1