Purging DNS Resolver Cache failed

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:43
Ik heb een XP bak met daaraan een Edimax USB 802.11b wlan adapter die prima werkte totdat ik het nodig vond de nieuwste drivers van edimax te downloaden. Na het installeren van de nieuwe drivers, maakt de adapter nog wel verbinding met de ap, maar krijgt hij via dhcp geen ip meer. De dhcp werkt verder prima, alle andere pc's krijgen keurig een adresje.

Wanneer ik bij de netwerkgegevens op vernieuwen druk krijg ik de volgende error:
Purging Dns Resolver Cache failed

Wanneer ik zelf een ip, gateway etc opgeef, kan hij zonder problemen de gateway (en externe ip's) pingen, maar bijv. www.tweakers.net doet hij niet.

Verder heb ik gedaan:
Ipconfig /displaydns
Could not display the DNS Resolver Cache

Ipconfig /flushdns
Could not flush the DNS Resolver Cache: Function failed during execution.

Ik lijk dus een probleem met de DNS resolver cache (wat is dat :? ) te hebben. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen? O ja, uiteraard heb ik de nieuwe drivers verwijderd en de oude weer geinstalleerd etc, maar daar lijkt het niet aan te liggen. Het probleem blijft.

Trust me - I'm a lawyer!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:43
Ben met hulp van de MS Kb ietsje verder gekomen.

Om een of andere reden was de dnscache service uitgeschakeld. Na deze weer ingeschakeld te hebben krijg ik iig niet meer bovenstaande foutmeldingen, maar dns lookups werken nog steeds niet.

Kortom: pingen gaat wel (ook extern), maar dhcp werkt nog steeds niet en ook dns lookups werken niet.

Trust me - I'm a lawyer!