Toon posts:

Hopeloze problemen met HP 8100i-rewriter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers 'luistert en huivert'...

Pasgeleden heb ik een HP8100-rewriter gekocht en tot nu toe alleen maar problemen. Erg vaag allemaal, want het enige probleem zit 'em in de audioextractie (van CD naar *.wav op de HD) via EZ-CDcreator: de ene keer werkt het, de andere keer "ondersteunt de brander geen audioextractie". Ik heb alles al geprobeerd: master/slave, CD-romspeler loskoppelen, UDMA aan/uit, andere IDE-kabel, opnieuw installeren, update EZCD, ASPI-drivers gecheckt, andere audio-extractprogjes laten de HP vastlopen. Bij de HP-helpdesk word ik alleen aan het lijntje gehouden door mensen die er NIKS van snappen. Graag dus hulp van mensen die er WEL iets van begrijpen (en die vind je hier!). Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Mijn peeceetje:
Shuttle 569TX-430
AMD K6-2 333
64 mb RAM
Win'95
4 mb Hercules VGA + Diamond VoodooII 44x Actima CD-rom
Etech 56k pci modem
Quantum fireball 3,2Gb

Alvast bedankt, Ivo

Ps. de HP-Helpdesk is om te huilen!!! Ik kots op die mensen, verschrikkelijk!

Verwijderd

Ik heb aanvankelijk ook allerlei problemen gehad met deze brander in combinatie met de A-open 32x nadat ik de A-open had geruild voor een Philips 40x verdwenen bijna alle problemen . Helemaal verdwenen waren ze toen ik Easy Cd vernaaier eraf gooide en Nero erop heb gezet .

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, maar Nero heb ik ook geprobeerd. Zonder succes (kan misschien ook aan de combi met EZCD liggen). Eerst dacht ik aan software-conflict, maar na vele malen opnieuw installeren en het blijvende vage probleem denk ik toch aan een hele zwakke extractfunctie van de brander. Troep dus, maar omruilen via de helpdesk, ho maar!! Na het zoveelste telefoontje wilden ze eerst mijn versie van Windoos weten (ook voor de zoveelste keer...) en na weer een hoop vragen zouden ze me een nieuwe IDE-kamer (jaaaa!!) sturen (had ik allang gecontroleerd). Heel moe word je ervan.

Ivo

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, maar Nero heb ik ook geprobeerd. Zonder succes (kan misschien ook aan de combi met EZCD liggen). Eerst dacht ik aan software-conflict, maar na vele malen opnieuw installeren en het blijvende vage probleem denk ik toch aan een hele zwakke extractfunctie van de brander. Troep dus, maar omruilen via de helpdesk, ho maar!! Na het zoveelste telefoontje wilden ze eerst mijn versie van Windoos weten (ook voor de zoveelste keer...) en na weer een hoop vragen zouden ze me een nieuwe IDE-kamer (jaaaa!!) sturen (had ik allang gecontroleerd). Heel moe word je ervan.

Ivo

Verwijderd

heb ook een hp 8100i gehad, en ik heb er geen problemen mee gehad.

probeer het volgende eens.

-nieuwe firmware
-alleen nero (dus zonder ezcd creator :r)
-voor audio extraction => audio grabber/audio catalyst

anders mail/icq maar ff

Verwijderd

OK, firmware vernieuwen maar weet iemand dan waar die te halen valt voor de HP 8100? Volgens mij niet bij HP!

Verwijderd

gooi inderdaad die ez cdcreator eraf..
ik heb ook erge problemen gehad met m'n hp 8100i maar nu met nero draait 'ie echt wel lekker

je weet vast ook wel de updates te vinden.. ken je gelijk in mp3 rippen :P

Verwijderd

Ik heb eigenlijk geen problemen met mijn HP8100i gehad. (P200,64mb,TX)
Behalve met Nero.... (toen ik zelfs EZCD eraf had gegooid). Dus die heb ik er ook weer af gegooid.

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
EZ CD Creator zuigt egt RETEhard..
Ik heb er al ongeveer 20 cd's mee verneukt..
Toen ik EZ CD Creator eraf pleurde (eigenlijk al veel eerder moeten doen) heb ik geen bufferunderruns of andere kloteerrors meer..
Nero erop en klaar is kees..
Nero ROX :)
Kgeloof da de nieuwste versie 4.0.7.5 is (www.ahead.de)..
Khoop da alles goed komt..
Want ik weet hoe irritant tis als een cd verneukt word van ongeveer 3 piekies..
tis egt :( :( :( :( :( :(

Mzzl
MindZ

Verwijderd

hmm, ik kom er net achter dat mijn HP 8100i niet meer werkt onder Win 2000!

Hebben meer mensen dit probleem? (Als ik originele software installeer zegt hij dat hij mijn writer niet kan detecteren, maar hij werkt wel gewoon als CD-ROM....)

Verder heb ik de laaste versie van Nero (v. 4.0.7.5) proberen te installeren maar als ik dan Win 2000 opstart loopt deze vast en kan ik hem alleen maar in veilige modus opstarten. Om vervolgens Nero er maar weer af te halen...

Iemand een oplossing? Mischien Win NT 4 drivers installeren voor het eerste probleem?

Laterz Sjaak2k

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Geen problemen met de hp8100i.
Wel even easy cd creator van adaptec upgraden naar laatste versie!

Verwijderd

Yep, ook gelukt bij mij, maar let op dat je de nieuwste ASPI drivers installeerd (of laaste versie EZ CD dan doet die het automatisch)

En bij Nero voor dat je reboot alle nerocdnt.sys drivers weghalen dan werkt alles ok!
Pagina: 1