[vaag probleem] printen van web pagina gaat soms fout

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
ik hoorde laatst van iemand dat zij soms het probleem heeft dat bij het printen van een web pagina met lange text dat haar printer de text van het papier laat aflopen.

ik dacht zelf dat dat gewoon de instelling van de printer software was maar kon niets afwijkends vinden.

ik had bij haar even een web pagina geopend en idd printe de text maar half alsof alle text langer dan een X aantal characters niet netjes werd afgebroken en op de volgende regel werd geprint maar als het ware aan het eind van de pagina door liep...
het is een vaag probleem en ook niet makkelijk op te zoeken...

deze pagina zat notabene in een table van 500 of 600 breed oid dus ik begrijp er niets van en thuis heb ik er geen last van.

dus mijn vraag is:
kan het zijn dat een verkeerd opgemaakte web pagina dit soort problemen kan veroorzaken of is dat onzin?

dan weet ik in iedergeval of ik het probleem daar wel of niet moet gaan zoeken.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:36
Ja, dat kan.
Maar 500 (px) op beeldscherm zegt niets over de breedte output op papier he :)

Het is raadzaam om voor zulke toepassingen een media="print" stylsheet te bouwen.
En blijkelijk heeft degene van die website dat niet gedaan.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Yepz, een aparte print stylesheet is handig. Wat ik zelf altijd deed was een aparte printpagina maken met een allesomvattende tabel met width="90%", dat werkte prima.

[ Voor 5% gewijzigd door André op 03-02-2004 13:51 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:47
Dit probleem kom ik ook wel eens tegen met websites waarin een tabellenset zit waarin links een kleine kolom is en rechts een brede kolom met de betreffende tekst.
Behoorlijk irritant om te zien dat af en toe inderdaad de tekst rechts weg valt.
Wat ik dan doe is de tekst kopiëren naar Word of zo en het daar mee afdrukken :P