[WiFi] 3com officeconnect problemen

Pagina: 1
Acties:

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 21:49
Ik heb sinds gisteren een WiFi APN van 3Com Officeconnect en tevens een PCMCIA kaartje van 3Com.
Nu heb ik het volgende probleem:

pc's die niet draadloos, maar via een kabel op het APN zitten, krijgen keurig een ip van de dhcp, maar mijn laptop, die draadloos op het APN zit, krijgt dit niet.
Het lampje op mijn WiFi kaart, geeft aan een verbinding te hebben met mijn APN.
Op mijn APN is dit ook te zien. Toch krijgt mijn WiFi kaart GEEN ip.
Wanneer ik een IP handmatig ingeef, dan werkt het allemaal wel, MAAR na een minuut of 5 verbreekt de verbinding voor een minuut (soms 2) en komt dan spontaan weer op.

Ik heb het dan niet over de fysieke verbinding, want die is er (lampjes van connect branden op zowel APN als Wifi kaart, maar ik kan het APN dan niet pingen vanaf de WiFi kaart.

Ik heb Windows XP, op alle pc's.
hopelijk kan iemand mij helpen :)

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

Tubby

or not to be

Heb je dingen veranderd aan de configuratie van het access point toen je 'm instelde?

En dan denk ik vooral aan mac-adress control bijvoorbeeld.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Gebruik je WEP?
Heb je Windows al verteld dat het Wi-Fi netwerk X mag gebruiken?
Staat je AP wel als bridge ingesteld?

• Rixard
Het maakt niet uit of WEP aanstaat of niet.

Hoe stel ik bridge in?

Het heeft nooit goed gewerkt sinds ik hem heb, het enige wat ik heb geconfigureerd zijn de internet gegevens (cc nummer van @home) en dat hij het Wlan "Wlan" noemt (ipv 3Com)

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Rixard schreef op 03 februari 2004 @ 13:43:
Het maakt niet uit of WEP aanstaat of niet.
Moet jij weten dan.
Hoe stel ik bridge in?
Pff RTFM!
Het heeft nooit goed gewerkt sinds ik hem heb, het enige wat ik heb geconfigureerd zijn de internet gegevens (cc nummer van @home) en dat hij het Wlan "Wlan" noemt (ipv 3Com)
Dus als ik het goed lees heb je geen DHCP lopen op je netwerk en vertouw je er op dat de DHCP van @home jou zomaar meer dan 1 IP's gaat toewijzen. Zal maar eens navragen bij die club of dat allemaal zomaar kan zonder er xtra te betalen.

• Rixard
? Wat bedoel je? wat moet ik weten? het maakt niet uit of WEP nou aan of uit staat.
...]
Pff RTFM!
pff IN MIJN MANUAL STAAT NIETS OVER BRIDGE
Dus als ik het goed lees heb je geen DHCP lopen op je netwerk en vertouw je er op dat de DHCP van @home jou zomaar meer dan 1 IP's gaat toewijzen. Zal maar eens navragen bij die club of dat allemaal zomaar kan zonder er xtra te betalen.
Lees de draad voor je blaat...
pff wat een reactie.. Mijn pc's die via een draadje zijn verbonden met de APN, kijgen WEL een ip..

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Kweet niet of je dr wat aan hebt maargoed. Ik kreeg gister dus mijn 3com wifi gateway binnen en had met et wired gedeelte geen probleem dat liep namelijk zo. Maar het wifi gedeelte had even wat meer tijd nodig.
Als je in het config gedeelte zit van je gateway kun je ook aangeven of 'all pc's' toegang hebben of alleen de geautoriseerde. Ik had een stip gezet voor die laatste optie. Dit kan je opzich gewoon laten staan alleen moet je wel even aangeven welke pc's er toegang mogen hebben. Dus je moet dan even de MAC adressen instellen. Dit was ik dus vergeten.
Maargoed...nogmaals dit was een instelling die ik over het hoofd had gezien en misshien heb je hier nix aan ...maarja...:p

btw SSID channels enzo staan goed neem ik aan??

edit:

ohja vergat ik even bij te zeggen dat ik statische ip's heb.

[ Voor 7% gewijzigd door LeMerchant op 03-02-2004 17:53 . Reden: iets vergeten ]

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Welk os draait er op de PC's ik heb hier namelijk ook WIFI en met windows XP (NOTEBOOK) heb ik geen problemen met de dhcp. Echter met Win98 gaat het ook niet helemaal lekker.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Pagina: 1