Toon posts:

Access Switchboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een database aan het bouwen met een switchboard. Nu heb ik die switchboard aangemaakt bij de Switchboard Manager maar nu verschijnt ie niet in mijn startup venster. Hij stond er wel eerst bij, maar nadat ik de lay-out had gewijzigd verwijderde ik hem perongeluk.
Weet misschien iemand hoe ik hem weer tevoorschijn krijg in mijn startup venster?

Ook heb ik een vraag van hoe ik mijn database kan resetten. Zodat ik al mijn proefgegevens in een keer kwijt ben en dat alle sequences weer bij het begin beginnen.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Voor je startup venster:
ga naar Tools - Startup ... en keis bij de pulldown Display form/page het formulier dat je wil laten zien bij openen (het switchboard dus).

Je database resetten kan je niet zomaar ff snel. Haal alle tabllen leeg (bijvoorbeeld door een stel delete queries uit te voeren) en compact & repair de database.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 03 februari 2004 @ 13:25:
Voor je startup venster:
ga naar Tools - Startup ... en keis bij de pulldown Display form/page het formulier dat je wil laten zien bij openen (het switchboard dus).

Je database resetten kan je niet zomaar ff snel. Haal alle tabllen leeg (bijvoorbeeld door een stel delete queries uit te voeren) en compact & repair de database.
Hij verschijnt niet in mijn start up venster. Hij staat er niet tussen.
En hoe zou ik dat precies kunnen doen met dat resetten van me database?

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je hem niet te voorschijn getoverd krijgt, heb je hem waarschijnlijk ook verwijderd uit de database? Dan is er een manier om hem terug te krijgen: je backup erbij pakken ;)

Met het 'resetten van je database': ik heb je een (bijna) volledige beschrijving gegeven. Wat is daar niet duidelijk aan?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Die backup heb ik dus niet. Als ik een nieuw switchboard aanmaak dan verschijnt ie nog niet in mijn form menu.

En hoe kan ik een compact en repair uitvoeren?

Verwijderd

Topicstarter
IK ben eruit. Dankjewel.

Weet je misschien toevallig ook antwoord op deze vraag:

Ik zoek naar een manier om via een ingevoerde datum in een form een week later een msg box te laten activeren. De datum dient dus gelezen te worden uit het form en vervolgens moeten daar 7 dagen bij worden opgeteld. Deze datum dient dan vergeleken te worden met de sysdate. Op het moment dat deze datums corresponderen dient er een msg box in access naar voren te komen met bijhorend bericht.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Datum opslaan in tabel, bij starten app. query draaien:
SQL:
1
select * from berichten where datum <= date and afgewerkt = false
en dan een bericht laten zien als er een recordcount is (consolidatie of bericht per record?).
Vervolgens zet je afgewerkt van het bericht dat je getoond hebt op True, zodat de volgende keer dat je app gestart wordt niet alle oude berichten weer verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 03-02-2004 14:20 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Maar hoe kan ik begrijp het niet helemaal. Hoe kan ik bijv. die query laten draaien bij het opstarten van de database? en waar zet ik die code neer?
Ik heb echt geen idee. Alvast Bedankt

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Denk even diep na..... Wat gebeurt er als je database geopend wordt....? Dan verschijnt je switchboard/hoofdscherm. En zoals je weet heeft elk onderdeel hier of daar wel een aantal events gedefinieerd. En een event van een form is bijvoorbeeld de onLoad. Misschien dat je daar code neer kunt zetten om een controle te doen op de berichten, want als het hoofdform geladen wordt, dan wordt de applicatie dus gestart!

(voor de mierenmisbruikers: nee, ik weet dat dit niet altijd het geval is, maar het is veelal de beste plaats om dit soort controles te plaatsen. ;) )

Klein beetje basale kennis dit....

[ Voor 16% gewijzigd door OZ-Gump op 03-02-2004 15:19 ]

My personal website

Pagina: 1