Ik heb een AMD Athlon Thunderbird 900Mhz en een Titan Majesty V Koelers hoe warm hoort mijn CPU dan te zijn hij is nu 56 graden ????? klopt dit of is er iets gruwelijk fout met mijn koeler?
zit koeler wel goed op de chip? gewoon ff wat koelprut er tussen anders. Wel raar mijne is met standaard fan 50 op full load en ik vond dat al veel
Ik zit op zo'n beetje 52 graden, als ik veel en lang heb gegamed dan kom ik nog wat hoger. Het is niet heel erg laag die temperatuur, maar zo'n dondervogeltje kan wel wat hebben. Ik zou me geen zorgen maken ofzo.
Verwijderd
Bij mij (tbird900) word ie totally stressed (3 uur quake/ 2uur unreal) niet warmer dan 40 graden 
Ik heb een coolermaster tot 1,2ghz
en een 80mm fan die van buiten naar binnen blaast en dan de koele lucht recht op de cpu-cooler blaast.
Verder heb ik nog een 80mm onder en 80mmb boven en een 50mm boven.
Waarschijnlijk morgen arctic silver erop en ik denk dat ik nog wel wat graadjes daal..
Ik heb een coolermaster tot 1,2ghz
en een 80mm fan die van buiten naar binnen blaast en dan de koele lucht recht op de cpu-cooler blaast.
Verder heb ik nog een 80mm onder en 80mmb boven en een 50mm boven.
Waarschijnlijk morgen arctic silver erop en ik denk dat ik nog wel wat graadjes daal..
Mijnes is ook maar 44 graden stressed, en idle maar 34, met een standaart coolermaster tot 1,2GHz, toch beter
Heb (zie crosspost..) geinformeerd bij AMD... TB 900 (tot 1 Ghz) mag 95 (!) graden worden max.
Mijn AMD 900 wordt met standaard Coolermaster 58C idle, en stressed 60/62C...
niks aan de hand hoor...
niks aan de hand hoor...
Verwijderd
95 C ja dat zeggen ze bij amd, maar toch geloof ik dat niet helemaal en bovendien is het zo dat wanneer je proc kouder is een langere levensduur heeft.
Verwijderd
Dat heeft AMD verteld?Op woensdag 13 december 2000 14:51 schreef real_raichu70 het volgende:
Hij kan ECHT tot 90° en z'n maximale levensduur behouden , hoger wordt dat iets minder !
Verwijderd
Mijn T-Bird 1000 @1,79 Volt, werd vorige week ongeveer 66 graden.
Het systeem was alles behalve stabiel.
Nadat ik de core voltage had verlaagd naar 1,7 volt en nog wat koel pasta had gebruikt, werd de temp ongeveer 40 graden, wat een hele mooie tempratuur is.
Het systeem is nu stabiel.
Het systeem was alles behalve stabiel.
Nadat ik de core voltage had verlaagd naar 1,7 volt en nog wat koel pasta had gebruikt, werd de temp ongeveer 40 graden, wat een hele mooie tempratuur is.
Het systeem is nu stabiel.
Verwijderd
die 90 graden kan ik ook niet geloven...
waarom heeft niemand em dan op 90 graden stabiel
waarom heeft niemand em dan op 90 graden stabiel
Mijn dondervogel op 800pk wordt heel soms 60 als ik lekker bezig ben, meestal er net iets onder...
standaard koelermeester
standaard koelermeester
Verwijderd
De eerste die een Tbird 90°+ laat draaien stabiel krijgt er van mij een kadoOp woensdag 13 december 2000 14:56 schreef Lord_NikoN het volgende:
[..]
Dat heeft AMD verteld?
Verwijderd
90 graden is veels te hoog, dat is hetzelfde als een Eskimo in de Sahara plaatsen overdag terwijl het 50 graden is, dat trekt ie wel even maar dan wordt ook hij instabiel. Probeer je max. temperatuur toch wel onder de 60 graden te houden, windows kan anders ook wel een beetje geflipt gaan doen....
Verwijderd
Oh Windows gaat flippen boven de 60'C....
Vandaar dat ik problemen heb om mijn TB900 op 1300GHZ te laten draaien met een corevoltage van 2,3Volt.... hij is dan zo'n 69'C heet en is zo instabiel als de pest...
Zal het dus aan de temp liggen. Ik dacht al; laat ik er nog weat erxtar prik opzetten, net zolang totdat hij het doet. Maarja, ik kan er niets meer uithalen dmv.voltagemodding
Vandaar dat ik problemen heb om mijn TB900 op 1300GHZ te laten draaien met een corevoltage van 2,3Volt.... hij is dan zo'n 69'C heet en is zo instabiel als de pest...
Zal het dus aan de temp liggen. Ik dacht al; laat ik er nog weat erxtar prik opzetten, net zolang totdat hij het doet. Maarja, ik kan er niets meer uithalen dmv.voltagemodding
JUISTOp woensdag 13 december 2000 09:07 schreef ezwizard het volgende:
Heb (zie crosspost..) geinformeerd bij AMD... TB 900 (tot 1 Ghz) mag 95 (!) graden worden max.
niks aan de hand hoor...
(maar koeler is beter)
Meh ...
Verwijderd
Yep yep, toen mij t-bird 850 op 66 graden liep (met coolermaster koeling) gooide windhoos mij er ook altijd uit. Na mij alpha/delta hp draait ie stressed op 935mhz en 1.825V net altijd lager dan de 40 graadjez.
Mijn TBird 900 komt nog niet boven de 42 zelfs tijdens koetjes of 3Dmark testen.
Heb een Aplha6035/Delta koeler.
Kdenk dat ik nog een paar graadjes af kan snoepen door de kast beter te koelen.
Heb een Aplha6035/Delta koeler.
Kdenk dat ik nog een paar graadjes af kan snoepen door de kast beter te koelen.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Pagina: 1