Toon posts:

ND1100A > ND1300A, is het flashen nu gelukt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n ND-1100a flashen naar ND-1300a.

In de bios staat de 1100a op secundary, drive (1) . Ik neem aan sec. slave.
Ik heb de etna 1.08b gedownloaded en uitgepakt in dezelfde folder als het dostooltje nec1100a.exe.
Vervolgens onder dos ingetypt: nec1100a -sec -sla -flash n108v2e1.bin
Na een korte wachttijd verschijnt de dosprompt weer zonder error melding. Hoera denk ik dan, maar......
Windows en de bios herkennen de brander nog steeds als ND1100a ipv de 1300. In Nero echter geeft het onder opties wel de firmware 108b aan.

Is het flashen nu wel of niet gelukt, want hij slikt nog geen dvd-r en brandt niet op 4x speed.

De imation dvd+r 4x herkent ie en brandt ie ook.

Ik heb ook al -sec -mas geprobeerd en de computer gereboot.

Wie kan me verder helpen??!!

mvgr Ruud.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Staat de .bin indezelfde map als de nec1100a tool? Check aan de achterkant van de nec of hij inderdaad slave is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik neem aan sec. slave
Aannames zijn fataal. Trek de kast open en gebruik je ogen B)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
het DVD-r branden werkt niet goed.. de firmware is nog niet helemaal af.. dus ik zou het zowieso ff laten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:08

lier

MikroTik nerd

Heb je het onder DOS gedaan, of vanaf de command prompt onder Windows ?
Want de command promt is absoluut geen DOS !!!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat vanuit de bios te zien was of het master of slave is. Ik zal de kast openen om te kijken.
Toch heb ik ook -sec -mas geprobeerd.

Ik heb de command prompt vanuit windows gebruikt. Hoe kan ik dan wel in DOS komen?

Hoezo firmware is nog niet af? Elders las ik dat de brander als 1300 herkent wordt.

het .bin bestand staat in dezelfde map als het dostooltje.

Ruud

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe kan ik dan wel in DOS komen?
Met een DOS opstartflop ..

Kijk eens in www.bootdisk.com , daar vind je freeware DOS opstartflopjes.

edit:
Ik heb zojuist jouw crosspost in NEC 1000/1100A = 1300A :) verwijderd. Het is niet de bedoeling om in het forum te gaan crossposten. Één topic is heus wel genoeg. Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratirvoorwaarden[/] om dit soort misstappen in de toekomst te voorkomen ;)

[ Voor 61% gewijzigd door BalusC op 03-02-2004 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 03 februari 2004 @ 12:14:
Staat de .bin indezelfde map als de nec1100a tool? Check aan de achterkant van de nec of hij inderdaad slave is :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het programma geeft trouwens prima weer waarmee hij bezig is hoor..

Je ziet vanzelf of het goed of fout gegaan is :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 februari 2004 @ 12:39:
[...]
Met een DOS opstartflop ..

Kijk eens in www.bootdisk.com , daar vind je freeware DOS opstartflopjes.

edit:
Ik heb zojuist jouw crosspost in NEC 1000/1100A = 1300A :) verwijderd. Het is niet de bedoeling om in het forum te gaan crossposten. Één topic is heus wel genoeg. Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratirvoorwaarden[/] om dit soort misstappen in de toekomst te voorkomen ;)
OK BalusC, excuses. Nog niet zo ervaren met forums.
Bedankt voor je tips.

Ruud

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Der zegt me iets dat je gewoon de verkeerde firmware te pakken hebt ;) .
Want hier is het prima gelukt (ook getest met dvd-r schijfje).

Ik wilde een link in deze post plakken naar de goeie firmware maar ik kan hem niet meer vinden op deze pagina (ze hebben hem aangepast :'( )
http://etna.rpc1.org/nec/index.html

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
m3gA schreef op 03 februari 2004 @ 12:17:
het DVD-r branden werkt niet goed.. de firmware is nog niet helemaal af.. dus ik zou het zowieso ff laten.
Bij mij werd Philips 4x DVD+R niet goed goed gebrand, het verifien ging fout. De inhoud kwam niet overeen, terwijl het met de 1100 firmware (waar de ripspeed uitgesloopt is) wel goed gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Toewan op 04-02-2004 01:45 ]

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 18:56
Op het discussieforum van rpc1.org heeft Etna met betrekking tot de 1100->1300 hack gezegd dat er calibratiedata in de 1100 mist die essentieel is voor het fikken van -R, en hij heeft al aangegeven niet verder te zullen gaan met het onderzoek.

Overigens kan ik uitstekend That's Write -R (m/c LEADDATA01) schrijven (weliswaar op 2x). :z

https://photune.blogspot.com/

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan zal ik het dvd-r branden kennelijk vooralsnog moeten vergeten.
Dan blijft nog het 4x speed branden over, dat lukt nu niet.

De brander was bij open kastcheck secundair slave en de firmware was m.i. de goeie (etna 1.08b).

Of moet ik de 1.08v2 van Herrie kiezen, de 1.09 of 1.0A

Mvrg Ruud

Verwijderd

Topicstarter
en devvy, welke firmware heb jij gebruikt?

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 18:35
Ik heb zelf wel goed ervaringen met de firmware (versie 1.08) van Etna. Als je deze vanaf bootflop flashed en je weet hoe je brander is geconfigureerd kan er weinig misgaan.

Versie 1.0A die ook op etna staat zou ik niet gebruiken, daar heb ik zelf minder goede ervaringen mee. Ik heb zelf nu 4 verschillende merken -r foutloos gebrand met versie 1.08 op mijn 1100a :)

Verwijderd

hier nog iemand die de 1.08b versie van etna heeft geflasht :)
Dus flashen met een bootflop, echt heel simpel.
4x branden gaat prima, allen heb ik -r schijfjes nog niet geprobeerd (omdat ik deze nog niet in huis heb).

Verwijderd

probleem ligt inderdaad aan het windows dos.. inderdaad een bootflop dan werkt het.
Ik gebruik 108Ve en kan zowel + als - branden op 4x alhoewel princo problemen gaf (maar die brakke dvd's zijn bekend als niet best).
Arita -r brand goed zowel R als RW.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu goed zowel + (4x) als - (2x) branden. Het was inderdaad de bootfloppy wat de doorslag gaf.

drdflash.exe gebruikt zoals omschreven bij Herrie's FAQ.

ALLEN BEDANKT VOOR DE NUTTIGE TIPS!!

Ik gebruik nu imation +dvd's 4x. Die werken goed, maar wel vrij prijzig (57,50 voor 25stuks). Heeft iemand ervaring met goedkopere +dvd's en welke? Ik las al Arita.
Evt. via internet te bestellen?
Pagina: 1