Aan 9800 XT-gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Hallo,

Sinds Catalyst 3.4 is de kwaliteit optie voor anisotropische filtering verlaagd van volledig trilinear naar alleen trilinear op de eerste texture layer. Met rTool kan je weer volledig trilineare anisotropische filtering gebruiken. In UT2003 zag ik duidelijk een verschil in beeldkwaliteit, maar ook een daling in prestaties helaas.
Maar wat ik nogal vreemd vond is dat rTool het volgende aangeeft:

GPU: R350
Graphics Card: RADEON 9800 XT

Mijn vraag is dan ook of dit utility wel de core goed kan uitlezen of dat ik misschien wel een R350 GPU op mijn Asus 9800 XT heb zitten :'(

Willen andere 9800 XT-gebruikers (Hercules, Asus, enz. ...maakt niet uit :) ) dit utility installeren en kijken wat deze bij hen aangeeft (R350 of R360)?

Download link: http://www.3dcenter.de/downloads/rtool.php

[ Voor 7% gewijzigd door Degrader op 03-02-2004 12:07 ]

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22823/thumb.png

Ik denk dat de utility niet goed kan inlezen :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Over trilinear AF. Volgens mij kan je ook volledig trilinear AF krijgen door in de controlpanel AF op "application detection" te zetten en in de game trilinear te forceren. Dan wordt er ook volledig trilinear AF toegepast. De meeste mensen zullen niet eens in hun controlpanel dingen veranderen, dus die zullen altijd volledig trilinear AF krijgen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Het aantal games dat trilinear AF kan doen op ATi kaarten zijn beperkt maar toch de recentere (UT2003, splinter cell, mp2) doen het indien Application detection is uitgeschakeld en de programeurs het speciaal hebben geimplementeerd. In ieder geval beter dan nVidias brilineair :P .