[XP] Opstarten blijft hangen*

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Wat is het probleem?

Ik heb hier een PC waar vorige een nieuwe Windws XP Home op geïnstalleerd is. Ineens krijg ik bij het opstarten vandaag volgende melding (nog voor ik het Windows XP opstartscherm krijg):
code:
1
2
3
4
Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als:
de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.
Neem contact op met de leverancier over dit probleem.

Als ik in veilige modus wil opstarten krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\hal.dll
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\KDCOM.DLL
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\BOOTVID.dll

Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als:
de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.
Neem contact op met de leverancier over dit probleem.

Ik had de PC in slaapstand gezet, en sindsdien doet het probleem zich voor. Misschien handig om weten is dat de PC een RAID controller bevat met 2 HD's in RAID 1.

Wat heb ik al geprobeerd?

Opstarten van Windows CP CD en volgende commando's uitgevoerd:
- chkdsk /r
- fixboot
- fixmbr

Omdat de PC niet in veilige modus opstart, weet ik niet zo direct wat ik nog kan doen.

• WimB
Ik heb nog steeds geen beweging in de zaak gekregen. Als ik met een opstartCD kijk, dan staan alle bestanden nog netjes op de schijf. Ook alles in de Windows-map lijkt er op het eerste zicht nog te staan.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

hmmm doe eens met de cd een repair....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• WimB
Hoe kan je met de CD een repair doen? Ik geraak enkel in die prompt waar ik dan de commando's van mijn openingspost heb getypt.

Ik heb een herinstallatie gedaan zonder te formatteren. Jammer dat je geen rollback kan doen naar een laatst werkende versie (systeemherstel) als je niet in veilige modus kan. Of vergis ik mij in dat laatste?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
WimB schreef op 04 februari 2004 @ 21:48:
Hoe kan je met de CD een repair doen? Ik geraak enkel in die prompt waar ik dan de commando's van mijn openingspost heb getypt.

Ik heb een herinstallatie gedaan zonder te formatteren. Jammer dat je geen rollback kan doen naar een laatst werkende versie (systeemherstel) als je niet in veilige modus kan. Of vergis ik mij in dat laatste?
Om de repair uit te voeren ga je verder met een clean-install, maar bij het kiezen van de installatiepartitie na het detecteren van andere aanwezige installaties kan je ook 'Repair this installation' kiezen. Uit m'n hoofd de letter 'R' :)

Systeemherstel kan met F8. Het keuzemenu waar je veilige modus kiest zal deze mogelijkheid bieden :) Het is niet standaard geinstalleerd op oudere versies van Windows, maar meen in XP wel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb sinds vandaag ook last van dit probleem. Ik gebruik win xp pro.

Als je kiest voor dat systeemherstel bij F8 geeft ie die foutmelden over de dll-bestanden helaas ook. Dus dat is geen oplossing.

Ik heb de CD hier nu niet bij de hand maar zal die repair optie is een x bekijken.

Weet iemand al wat de oorzaak van dit probleem is, want voor dat ik mn pc resette(en daarna deze melding kreeg) had ik een aantal vreemde probleempjes:

- Ctrl + alt + delete leverde geen taakbeheer op maar een bescheiden piepje
- Alt + tab switchte, ook als je alt nog indrukte, maar zonder het bekende schermpje te geven
- Ik sloot word af, maar kreeg geen melding of ik wou opslaan. Weg document, zusje boos >:) Ook ging het typen van dat document met enige lag, wat vrij irritant was.

Ik draaide norton Internet security PRO 2004 en spybot S&D met zn nieuwe beveiligingssysteem, weet niet precies hoe dat heet.

Hopelijk weet iemand mij verder te helpen _/-\o_

Everything is possible, until it's not.

Verwijderd

Format "C" en alles opnieuw installeren.....

Dat is de enige oplossing volgens mij.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 18:27 ]

• StickyPoundeZ
Ik heb nog wat andere id-tjes gekregen van een paar dudes, die ga ik eerst ff proberen (A), gelukkig kan ik dan iig nog backuppen

• StickyPoundeZ
mn probleem is opgelost, zonder format C :P

voor de mensen die dit later nog is hebben:

Stop je HD in een andere pc, scan m daar uitgebreid op virussen en doe schijfcontrole, stop m daarna terug in je eigen, en tada bij mij deed ie het weer _/-\o_ :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door StickyPoundeZ op 27-04-2004 21:20 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed.. dan gaat deze toch (alsnog) maar op slot :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.