Wat is het probleem?
Ik heb hier een PC waar vorige een nieuwe Windws XP Home op geïnstalleerd is. Ineens krijg ik bij het opstarten vandaag volgende melding (nog voor ik het Windows XP opstartscherm krijg):
Als ik in veilige modus wil opstarten krijg ik:
Ik had de PC in slaapstand gezet, en sindsdien doet het probleem zich voor. Misschien handig om weten is dat de PC een RAID controller bevat met 2 HD's in RAID 1.
Wat heb ik al geprobeerd?
Opstarten van Windows CP CD en volgende commando's uitgevoerd:
- chkdsk /r
- fixboot
- fixmbr
Omdat de PC niet in veilige modus opstart, weet ik niet zo direct wat ik nog kan doen.
Ik heb hier een PC waar vorige een nieuwe Windws XP Home op geïnstalleerd is. Ineens krijg ik bij het opstarten vandaag volgende melding (nog voor ik het Windows XP opstartscherm krijg):
code:
1
2
3
4
| Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als: de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden. Neem contact op met de leverancier over dit probleem. |
Als ik in veilige modus wil opstarten krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\hal.dll multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\KDCOM.DLL multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\BOOTVID.dll Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als: de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden. Neem contact op met de leverancier over dit probleem. |
Ik had de PC in slaapstand gezet, en sindsdien doet het probleem zich voor. Misschien handig om weten is dat de PC een RAID controller bevat met 2 HD's in RAID 1.
Wat heb ik al geprobeerd?
Opstarten van Windows CP CD en volgende commando's uitgevoerd:
- chkdsk /r
- fixboot
- fixmbr
Omdat de PC niet in veilige modus opstart, weet ik niet zo direct wat ik nog kan doen.