USB1.1/USB2.0 versus PSU

Pagina: 1
Acties:

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Het wil me maar niet lukken om mijn scanjet 4600 goed aan de praat te krijgen. Hierover ben ik al 2 maanden in discussie met HP. Diverse drivers geprobeert, zelfs tot 2x toe een complete herinstallatie van XP. Niets werkt. De scanner wordt heel even herkent, valt daarna uit en wordt dan door XP als onbekend apparaat weergegeven. Soms als ik even de stekker van de scanner eruit haal en er weer in stop wordt ie wel herkent.

Dit is het eerste USB2.0 apparaat dat ik in huis gehaald heb. Mijn mobo is een Asus P4PE en heeft USB2.0 poorten. Aangezien mijn overige USB apparatuur (o.a. muis, toetsenbord, printer) wel goed werkt, maar allemaal USB1.1 is, doemt bij mij de vraag op:

"Is USB2.0 kritischer wat betreft de benodigde stroomvoorziening en fluctuaties in vergelijk tot USB1.1?"

Ik weet totaal niet meer waar ik de oplossing in moet zoeken, dus ben gaan vermoeden dat ik wellicht een niet al te beste voeding heb of zo. Het is een 350W Q-tec. Naar ik eens heb gehoord de Trust onder de voedingen. Verder heb ik totaal geen problemen met de PSU, dus om te voorkomen dat ik voor niks een nieuwe voeding ga aanschaffen hoop ik dat iemand me meer kan vertellen over USB1.1 / USB2.0 in relatie tot de PSU.

Alvast dank voor alle input!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Ik neem aan dat die scanner een eigen voeding heeft? USB lever 5v op max 0,5A dacht ik, lijkt me niet dat je scanner daar op wil draaien. Het lijkt mij dat die scanner kapot is, en niet je USB unit. Probeer 'm eens op een andere PC anders.

Als je de 350w silent voeding hebt van Q-tec heb je idd niet zo'n beste te pakken. De 400 en 550 watt versies zijn al stukken beter. Maar imo kan het daar niet aan liggen.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 13:30:
Ik neem aan dat die scanner een eigen voeding heeft? USB lever 5v op max 0,5A dacht ik, lijkt me niet dat je scanner daar op wil draaien. Het lijkt mij dat die scanner kapot is, en niet je USB unit. Probeer 'm eens op een andere PC anders.

Als je de 350w silent voeding hebt van Q-tec heb je idd niet zo'n beste te pakken. De 400 en 550 watt versies zijn al stukken beter. Maar imo kan het daar niet aan liggen.
Dank je. Ik was er al bang voor. Nu nog HP zien te overtuigen :X

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Sommige scanners gebruiken de stroom van 2 usb poorten i.p.v. 1.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is geen minimale systeem eis dat je USB2.0 hebt.
Oftewel: Zet je in je bios de USB snelheid gelijk aan max 1.1 oftewel 12Mbit/s en kijk wat er gebeurt.

(Ik zeg hier niet dat je maar op 1.1 moet werken, ik vertel hier alleen de methode om de stelling in de titel te testen)

[ Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 04-02-2004 02:00 ]

{signature}