Toon posts:

NVidia open/closed drivers combineren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een hack om voor 2d werk de open source nv driver te gebruiken en voor OpenGL de closed source driver?

De laatste paar versies van de closed source drivers (GeForce 2MX400) zijn namelijk gruwelijk traag voor 2D desktop werk, maar ik wil wel graag 3D acceleratie. Een oudere nvidia driver gebruiken is geen optie, want die ondersteunt de AGP chipset van mn mobo niet.

Iemand advies?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

De nvidia driver van nvidia kan je zo instellen welke AGP hij moet gebruiken (linux of Nvidia).

Wat jij wil kan niet bij mijn weten, maar met het bovenstaande moet het lukken.

Verwijderd

De GL drivers van nvidia maken gebruik van systemcalls in de nvidia kernel driver (de closed-source variant). Beide zijn dus niet zonder mekaar te gebruiken.

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

Gotiniens

Fairly odd Tim

Kan je niet 2 configs gebruiken? 1 met de 2D driver en 1 met de 3D driver? en dan switchen als je de andere driver wilt gebruiken?

Ik gebruik me 3d driver haast nooit, dus voor mij zou dat best kunnen, licht er dus aan hoeveel je je driver gebruikt, anders kan ik best inzien dat je niet zin hebt om elke keer te switchen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die verschillende X configs maken heb ik ook al aan gedacht. Misschien kan je dat zelfs zo maken dat je de driver vanuit KDM selecteert alvorens de sessie te starten??

Wel jammer dat je kennelijk niet de OpenGL driver van NVidia kan gebruiken.

Over die AGP kernel support: Die gebruik ik niet, want mn kernel snapt mijn AGP chipset niet. En de AGP implementatie van de closed source 2D driver is kennelijk nogal bagger. Misschien eens met Kernel 2.6 proberen...