Toon posts:

Alles uit me PC halen op gebied van snelheid en performance!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van GOT,

Ik heb een nieuwe computer gekocht.
Nu zou ik alles uit deze pc willen halen qua snelheid en performance.
Dit zou ik niet willen doen dat er een risico aangebonden zit. (Hardware overclocking) (software matig mag wel).

Ik zat te denken om de UBER BIOS versie 1007 te nemen. Maakt dit al verschil?
Zo ja wat zijn de beste instellingen in de BIOS.

Ik HAD een AMD Thunderbird 1100MHZ met Kingston 512MB PC2700 en 2 IDE schijven (de rest hetzelfde) maar ik merk heel weinig verschil. Hoe komt dit?

Dit zijn mijn specs:

MOBO: Asus A7N8X-Deluxe orginele bios versie 1007
CPU: AMD Athlon XP 3200+ 400 FSB BOXED
RAM: Dane-elec 512MB DDR400
HD: Maxtor 160GB SATA type 6Y160M0
VGA: Leadtek Geforce 4 TI 4800 SE
SOUND: Soundblaster Audigy Player

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast Bedankt

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Kijk eerst al eens bij je systeem eigenschappen of je cpu wel herkent wordt als een 3200+ (Deze computer/eigenschappen/algemeen).

Wanneer merk je geen snelheidsverschil? (Is een beetje vaag zo, maw meer info)
Bij het starten van programma's is het normaal dat je geen snelheidsverschil merkt, want je hdd is de bottleneck. Het enige wat je daaraan kan doen, is een raid 0 of 5 configuratie opzetten.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 15:45
Welkom op tweakers!

Ik denk dat je bij normaal officegebruik ed. idd niet erg veel zult merken van je upgrade. Simpelweg omdat de thunderbird daar ook voldoende voor is. Voor spellen is het belangrijk om naast een leuke proc en goed geheugen een snelle videokaart te hebben.

Voor de rest kan ik je aanraden om gewoon veel te lezen hier op het forum over ideale instellingen voor je configuratie. Helaas kan ik niet zomaar een paar leuke instellingen uit een hoge hoed toveren voor een sneller systeem, dat zul je echt zelf moeten proberen en testen!

Overklokken is trouwens eigenlijk altijd hardwarematig. Als je overklokt laat je de hardwar nl sneller draaien dan bedoeld. Dan maakt het in principe weinig uit of je daarvoor een grappig programmaatje hebt, het in de bios insteld of met jumpers aan het klooien bent. (je kunt natuurlijk ook nog vanalles gaan solderen ed :) ) Hier geld ook gewoon testen! ....Moet je helaas ook zelf doen, niemand weet hoe snel jou hardware kan.

[ Voor 2% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 03-02-2004 12:14 . Reden: Wist niet zeker of je nieuw was :) ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
sisoft sandra kan een testraport genereren met aanbevelingen

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS herkent die een 3200+ dat is dus goed, dit ook alleen maar omdat ik mijn FSB naar 200 heb gezet met een jumper op het moederbord.

Het verschil merk ik aan het aantal programma's die ik heb open staan. Na 2 of 3 programma's werkt die niet echt snel meer.

Ook in spelletjes spelen. Ik dacht dat ik wel Anti Aliaysing kon aanzetten op 2 of 4, maar dan flipt mijn computer ook al en gaat het erg schokkerig. Spel getest op Pro Evolution Soccer 3. Dit hoort toch wel snel te gaan ik neem aan dat dit geen slechte videokaart is met een RAMDAC van 375MHZ.

bedankt voor de reacties,

nog meer tips altijd welkom. :9

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op Tweakers :)

Als je het onderste uit de kan wil halen met je PC zijn er globaal vier stappen te doorlopen:

1) zorg ervoor dat je de beste (=meestal nieuwste) drivers voor alle hardware draait (vergeet vooral je chipset niet daarbij!)
2) zorg dat je software (met name je OS) zo goed mogelijk geoptimaliseerd is (troep dat je niet nodig hebt uit, dingen die je wel nodig hebt goed ingesteld)
3) zorg dat hardware instellingen (timings, BIOS functies) optimaal staan
4) ga dan kijken naar evt overclocken

Maar probeer deze stappen zelf en open deeltopics als je in een van de stappen in de problemen komt :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.