Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ombouw van Arcade kast (jamma) naar Mame

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een arcade kast (Jamma) gekocht en wil deze tzt ombouwen naar een Mame kast. Nu heb ik zelf al het eea gevonden vwb de hardware die ik nodig zou kunnen hebben (http://www.ultimarc.com/jpac.html). Bestaat er een faq voor het ombouwen? Hoe pak ik dit aan?

Thnkz

Verwijderd

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41
http://members.lycos.nl/bosmanke/

deze site is van een tweaker.. er loopt ook nog een topic over maar dat vind ik niet zo snel.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Dit topic bedoel je?

EDIT: Ik heb trouwens vorig jaar een viertal van die kasten in puin getrapt, wist niet dat er mensen waren die er nog wat aan hadden... Ze waren niet echt super netjes, maar toch wel bruikbaar na een paar keer schuren en lakken.

Ik heb zelf een flipperkast staan, maar geen ruimte voor een speelkast meer over. Als ik er ooit eens ruimte voor krijg ga ik ook wel zo'n kast proberen te maken. Het heeft zeker wel wat! :)

[ Voor 71% gewijzigd door Benadski op 03-02-2004 13:16 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Benadski schreef op 03 februari 2004 @ 13:07:
Dit topic bedoel je?

EDIT: Ik heb trouwens vorig jaar een viertal van die kasten in puin getrapt, wist niet dat er mensen waren die er nog wat aan hadden... Ze waren niet echt super netjes, maar toch wel bruikbaar na een paar keer schuren en lakken.

Ik heb zelf een flipperkast staan, maar geen ruimte voor een speelkast meer over. Als ik er ooit eens ruimte voor krijg ga ik ook wel zo'n kast proberen te maken. Het heeft zeker wel wat! :)
Benadski, als ik jou nog ooit te pakken krijg, dan zul je boeten voor die kasten :P Ik ben nog steeds op zoek naar eentje...

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 11:39:
Ik heb sinds kort een arcade kast (Jamma) gekocht en wil deze tzt ombouwen naar een Mame kast. Nu heb ik zelf al het eea gevonden vwb de hardware die ik nodig zou kunnen hebben (http://www.ultimarc.com/jpac.html). Bestaat er een faq voor het ombouwen? Hoe pak ik dit aan?

Thnkz
www.arcadecontrols.com heeft alle guides. Googlen op "pc 2 jamma" en "dreamcast 2 jamma" helpt ook veel.

• Benadski
sebastius schreef op 03 februari 2004 @ 15:20:
[...]
Benadski, als ik jou nog ooit te pakken krijg, dan zul je boeten voor die kasten :P Ik ben nog steeds op zoek naar eentje...
Mocht ik er nog een op m'n werk in de perscontainer moeten gooien dan leg ik 'm er wel achter in plaats van erin. Dan moet je m wel zelf komen ophalen, want op de fiets trek ik dat niet! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Benadski op 03-02-2004 15:48 ]

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 10:29

Bene

list incomprehension

Met een JPAC en een ondersteunde videokaart moet je een eind kunnen komen. Toeval: Ik heb zelf net een aantal PCB's weggedaan en ga met het geld mijn kast ook ombouwen naar MAME. Ik zit er vooral mee hoe ik mijn mobo en insteekkaarten ga vastzetten in de kast. Huidig plan is om een oude ATX te slopen en daar de bodemplaat uit in mijn kast vast te schroeven.

• Benadski
Wat is nu het voordeel van zo'n JPAC? Ik vat 'm niet helemaal... (Laat maar, heb 'm al door! Het is geen ISA kaart, maar een PC interface naar de standaard plug in die kasten...)

Is trouwens mijn Siemens bakje @ 500MHz goed genoeg voor alle MAME spellen?

[ Voor 32% gewijzigd door Benadski op 04-02-2004 12:17 ]

• sebastius

sebastius

Benadski schreef op 04 februari 2004 @ 12:14:
Wat is nu het voordeel van zo'n JPAC? Ik vat 'm niet helemaal... (Laat maar, heb 'm al door! Het is geen ISA kaart, maar een PC interface naar de standaard plug in die kasten...)

Is trouwens mijn Siemens bakje @ 500MHz goed genoeg voor alle MAME spellen?
Voor de simpele games wel. Maar de betere echt niet.

Een JPAC is niet alleen lekker makkelijk aansluiten, het schijnt ook beter te spelen omdat je dan meerdere knoppen tegelijk kunt indrukken ofzoiets.

En zo'n ArcadeVGA kaart heerst helemaal, die is standaard geschikt voor arcade monitoren (15khz dus)

Overigens, voor degenen die van oude PCB's af willen, m'n mailbox staat altijd open...

[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 04-02-2004 12:31 ]

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 10:29

Bene

list incomprehension

sebastius schreef op 04 februari 2004 @ 12:30:
Een JPAC is niet alleen lekker makkelijk aansluiten, het schijnt ook beter te spelen omdat je dan meerdere knoppen tegelijk kunt indrukken ofzoiets.
Ja, dat schijnt een probleem te zijn met de MAME blackbox kastjes van marktplaats.nl en zelfgekluste keyboard controllers (hoewel alleen als je bakken knoppen tegelijk indrukt)

• sebastius

sebastius

Bene schreef op 04 februari 2004 @ 12:45:
[...]

Ja, dat schijnt een probleem te zijn met de MAME blackbox kastjes van marktplaats.nl en zelfgekluste keyboard controllers (hoewel alleen als je bakken knoppen tegelijk indrukt)
Die 'Mame Blackbox' kastjes moet je ook niet kopen. Veel te duur voor iets wat je zelf prima kunt.
Pagina: 1