dit is een nieuw topic over een probleem dat al behandeld is.. dit is opnieuw geopend met toestemming van JSS.
in dit project moeten we een NT4 Server hebben en een NT4workstation.
Op de server moet een G: schijf staan en een H: schijf.. Ze zijn beide FAT
Op de g: schijf moet de gebruikersdata Map komen en op de H: schijf de groepsdata Map.
De Designer mag niet in de map van Marketeer en vice versa. Die rechten heb ik al gegeven.
De groepen/gebruikers zijn. Designer (user: Designer1) en Marketeer (Marketeer1)
Als we het zo invoeren kan je via netwerklocaties zien dat ze zijn gedeeld en het werkt.. Maar wil je dit via Deze Computer wilt bekijken zie je ze niet.
Daarom moeten we netlogon gebruiken en dat heb ik gedaan:
Zo ziet hij de schijven wel, maar ook in alle mappen omdat ik de schijven moet delen. Nu kan ik dus overal inkomen en dat mag dus niet.
Dus de vraag
Hoe kan ik voorkomen dat de marketeer in het mapje van de designer komt en vice versa en dat via Netlogon..
dit is het oude topic misschien handig voor extra info [rml][ NT4]Bestanden op schijf delen probleem[/rml]
in dit project moeten we een NT4 Server hebben en een NT4workstation.
Op de server moet een G: schijf staan en een H: schijf.. Ze zijn beide FAT
Op de g: schijf moet de gebruikersdata Map komen en op de H: schijf de groepsdata Map.
De Designer mag niet in de map van Marketeer en vice versa. Die rechten heb ik al gegeven.
De groepen/gebruikers zijn. Designer (user: Designer1) en Marketeer (Marketeer1)
Als we het zo invoeren kan je via netwerklocaties zien dat ze zijn gedeeld en het werkt.. Maar wil je dit via Deze Computer wilt bekijken zie je ze niet.
Daarom moeten we netlogon gebruiken en dat heb ik gedaan:
code:
1
2
3
| net use g: \\srv_1\gebruikers net use h: \\srv_1\groepsdata |
Zo ziet hij de schijven wel, maar ook in alle mappen omdat ik de schijven moet delen. Nu kan ik dus overal inkomen en dat mag dus niet.
Dus de vraag
Hoe kan ik voorkomen dat de marketeer in het mapje van de designer komt en vice versa en dat via Netlogon..
dit is het oude topic misschien handig voor extra info [rml][ NT4]Bestanden op schijf delen probleem[/rml]
[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 03-02-2004 11:25 . Reden: updaten ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)