[Winamp 5] Microsoft keybord multimediatoetsen reageren niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:47
Eergisteren heb ik winamp 5 pro geinstalleerd. Leuk programma maar hij reageerd niet op de multimedia knoppen van mijn microsoft wireless desktop optical.
Windows media player wel, maar ik wil graag winamp gebruiken vanwege de Ogg Vorbis ondersteuning.

Ik gebruik de laatste drivers voor toetsenbord en muis.
Dit draait op winXP pro. Voor verdere spec's van de pc: http://specs.tweak.to/7268

Ik weet niet zeker of het relevant is maar ik gebruik Aston voor mijn desktop. De ondersteuning voor multimedia toetsen staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:03
Hmm winamp 5 werkt bij mij wel met de multimedia knoppen van een logitech elite keyboard.
Heb je wel de software geinstalleerd die op dat bijgeleverde cd-tje staat? (nofi)

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
Welke software bedoel je dan precies?
De drivers voor mijn toetsenbord zijn keurig geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:03
dat was inderdaad wat ik bedoelde.

kijk anders eens op onderstaande locatie: http://forums.winamp.com/...light=multimedia+keyboard

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
Dus als ik het goed heb ligt het dus aan de software van microsoft (what else is new) en zou versie 2.2 het wel moeten doen.

Ik zal het vanavond wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik heb hier versie 5 en daarmee werkt het prima met Winamp 5.01.
Dus gewoon even de nieuwste versie bij MS vandaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Heb je al geprobeert om de multimediaknoppen op je toestenbord in de preferences (onder global hotkeys) in te stellen bij acties "Playback: pause" en dergelijke? Dat was genoeg om mijn Safeway (driverloze) toestenbord aan de praat te krijgen :)

Overigens pas ik de topictitel wat aan, "Winamp 5 + Microsoft keybord" was wat aan de summiere kant ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Rafe op 03-02-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Desnoods kun je (volgens mij heet het zo) Winamp Tray Control gebruiken. Dit zijn kleine executables die de winamp functies aansturen. Deze kun je dan aan een van de MM toetsen op je keyboard koppelen.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
Rafe schreef op 03 februari 2004 @ 17:23:
Heb je al geprobeert om de multimediaknoppen op je toestenbord in de preferences (onder global hotkeys) in te stellen bij acties "Playback: pause" en dergelijke? Dat was genoeg om mijn Safeway (driverloze) toestenbord aan de praat te krijgen :)
Bij microsoft heet dat blijkbaar anders, maar daar kan ik geen andere funties vinden die werken. Ze staan al wel ingesteld als play, pause, enz. Media player reageert er ook wel op, maar winamp niet.

Ik ben er gisteren niet aan toe gekomen, maar ik zal versie 2.2 van de drivers wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Aangezien Winamp 5.02 uit is maar even wat dingen uitgeprobeerd:

Winamp met Modern skin aan:
- geminimaliseerd: werkende multimedia toetsen
- restored (dus winamp gewoon open): multimedia toetsen werken ineens niet meer

Winamp met Classic skin aan:
Heel simpel: restored of minimized maakt niet uit, multimedia toetsen werken gewoon.

Hoe vaag is dat ? :?

Ik heb dus maar weer de classic skin: altijd werkende multimedia toetsen en het slurpt ook minder van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Gebruik anders de plug-in, kan je nog veel beter configureren/aanpassen aan je wensen. RM-X heet deze plugin en is te downloaden van de winamp homepage.
Pagina: 1