Toon posts:

Gestreept beeld na video capture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Folks,

'k Zit met een vreemd iets.
Als ik vanaf een digitale videocamera via m'n fire-wire kaart een stuk van m'n video captured op m'n pc, toont het beeld bij het afspelen horizontale strepen. Net of het beeld terplekke verspringt naar links of rechts.
Voorheen werkte het alles prima.
Sinds kort heb ik een 120 Gb HD (met 8mb geheugen), heb de pc opnieuw geïnstalleerd en zit nu met dit probleem.
Ook sommige 'oude' captured video's tonen dit probleem. Wat kan dit zijn?

thx in advance,

Rob

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 11:07
Dat is nou "interlaced" video, de helft van de beeldlijnen doorgestuurd (even/oneven). :)
Bij het afspelen op een tv merk je hier niets van, maar op je pc wel. Wil je je video geschikt maken voor je pc dan zal je het moeten de-interlacen.
Als je je video gaat encoderen met bijvoorbeeld virtualdub dan kan je het daar ook meteen de de-interlace filter gebruiken.

Aangezien dit probleem al erg vaak voorbij is gekomen kan je via de search er ook nog veel over vinden

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 18:37

e1f

Hier staat het allemaal uitgelegd, maar met een beetje zoeken had je't ook gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Thx folks. Ben nieuw in dit gebeuren. Het vreemde is, dat voordat ik mijn nieuwe HD had, ik nergens last van had. Vandaar mijn vraag hier. Maar ik ga er mee aan de slag en heb goede hoop dat het goed komt.

Thx!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 18:37

e1f

Misschien dat je player nu niet meer automatisch een deinterlace filter toepast. Bij mij doet Windows Media Player normaal een blend filter eroverheen gooien, maar bv niet als ik ook tegelijkertijd Premiere heb openstaan. Misschien dat het daar aan ligt dat je't nu wel ziet...