Toon posts:

Stabiliteitsproblemen ECS KT600A met XP2600+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb het volgende probleem.. En ik heb de faq er al op nagelezen en alle berichten zo ongeveer gelezen, maar niks voor mijn probleem gevonden.
Zodra ik op mijn eigen computer 3dmark 01se/03 opstart, valt mijn beeldscherm na een tijdje uit. Natuurlijk allerlei drivers geïnstalleerd. Geen blauwe schermen ofso, dus ik dacht van; vermogensprobleem..
Dus vervolgens een nieuwe voeding aangeschaft (q-tec 550W gold dubbel fan), maar nogsteeds hetzelfde probleem. Daarnaast is er nog het vreemde probleem dat ik officieel een Athlon xp 2600+ heb, maar dat deze maar op xp 2000+ wil draaien. Zodra ik mijn cpu omhoog gooi in de bios (nu op 120) doet ie geen zak meer en moet ik Cmos clearen.

Mijn systeem:
Athlon xp 2600+ (dus @ xp 2000+)
aero 7+ cooler
q-tec 550W gold dubbel fan
Club3d ati radeon 9800 se (NIET gesoftmod)
512 mb ddr 400 OEM
onboard lan/sound
Memorex dvd+rw brander
Maxtor 120gb 7200rpm 2mb cache
Windows xp pro
ECS- kt600a bios versie 1.0d (nieuwste)

Wanneer ik een oude tnt2 kaart erin doe, spint het beestje zoals ie gewoon hoort te doen..
Ook heb ik mijn videokaart al in een andere computer gestopt, daar deed hij het eventjes in 3dmark 2001, maar knalde er na een tijdje gewoon terug naar windows.

Dit is inmiddels al een weekje of wat aan de gang en ik word er echt compleet gek van.. Dus iemand die mij iets kan vertellen..??

ciao

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt B) Het is hier geen quiz.
Ook heb ik mijn videokaart al in een andere computer gestopt, daar deed hij het eventjes in 3dmark 2001, maar knalde er na een tijdje gewoon terug naar windows.
Wat zijn de specs van de andere computer dan? Indien deze PC capabel is om de videokaart aan te kunnen, dan zou ik de videokaart maar terugsturen naar de PC-boer en hem daar laten testen en evt omruilen.

[ Voor 84% gewijzigd door BalusC op 03-02-2004 11:03 ]

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Lijkt erop dat je videokaart het probleem is. Is niets mee gebeurt?

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor het veranderen van de titel ten eerste..

Dit zijn de specs van de andere pc:
duron 800
msi k7t pro2 mobo
374 mb geheugen (133mhz)
Soundblaster 1024
standaard ethernet kaartje
maxtor 30 gb 5400rpm
seagate 40gb 7200 rpm
Philips dvd+rw brander
Samsung dvd speler (als ik het me zo uit het blote hoofd herinner)
En in principe msi 32mb mx440 video kaart, maar nu dus radeon 9800 se

En de videokaart is gewoon netjes behandeld. Hij zat netjes in een zijn doos verpakt en ik heb er ook echt super voorzichtig mee gedaan, aangezien dit een aankoop uit eigen zak was..

Maar ik had zelf eigenlijk ook dat idee, maar dat verklaart niet waarom dat die xp2600 maar op 2000 wil draaien :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En welke voeding zat er in die K7T bak? Had je het ook al geprobeerd in de K7T icm die nieuwe Q-Tec 550W voeding?

Wat betreft XP2600 @ 2000: zit er geen FSB@100 » FSB@133 jumper op het mobo? Zie de handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
Hej BalusC,

Ik ben nu pas weer net thuis en las dit dus even allemaal door. En inderdaad; mijn jumpers stonden op 100 mhz en die zijn dus ff omhoog geschroefd naar 166mhz en hij werkt prima.. beetje n00bish achteraf 8)7 ..
De andere computer draait op een 350W(atje). Ik heb nog ff een keer 3dmark 01se gedraaid en hij knalt er dus uit op "nature" hier krijg ik nog een fractie van te zien en daarna blaast hij gewoon terug naar windows..
Ik heb toch maar ff een game die ik had liggen geïnstalleerd op de pc van mijn ouders (Gta: VC) en deze draait eigenlijk best wel perfect.. :| Dus ik denk dat ik nu maar even mijn 9800se in die andere computer ga stoppen, en dan eens kijken of het misschien aan die FSB op de een of andere manier heeft gelegen.. Wie weet he..

Erg bedankt en ik zal dadelijk mijn bevindingen posten..

edit 1: ik heb toch maar besloten om meteen ff een verse windows installatie erop te gooien, aangezien er in de tussentijd 3 verschillende vid kaartjes in hebben gezeten. Dus je hoort meer van me over een paar uurtjes _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nieuw probleem..
Ik heb dus mn HD ff geformat en nu wil ik dus ramen opnieuw installeren..
Het eerste gedeelte (van cd naar HD) doet ie gewoon goed dan vraagt ie van floppy eruit en opnieuw opstarten. Dit netjes gedaan. Dan begint het ding van de HD setup files te kopiëren en vervolgens blauw scherm.. :/ word ik ervan..

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het laatste probleempje opgelost na wat bios instellingen veranderd te hebben.
Nou doet mijn vidkaart het nogsteeds niet, dus ik heb toch maar een mailtje gestuurd naar de pc-boer om te vragen wat zij van het probleempje vinden.. Inmmiddels is er ook weer een nieuwtje bijgekomen omtrend de video kaart, want zo nu en dan als ik opstart ziet mijn beeld ongeveer wit van de checkers. ("grappig"weetje, op dat moment is mijn muis gewoon een witte balk van 1cm bij 3 cm 8)7

Verwijderd

Probeer eens oudere catalyst drivers, bij sommige mensen komt nog wel eens voor (onder andere bij mij) dat het beeldscherm soms uitvalt bij de catalyst 4.1. Die driver downgrade kan misschien die checkers ook wel oplossen. En kijk ff voor de zekerheid of je videokaartkoeler nog wel draait.

En naar mijn ervaring zorgen de VIA chipset drivers ook nog wel eens conflicten met ATI kaarten. Probeer dus na nieuwe install van Windows eerst chipset drivers van VIA te installeren, dan directx (de nieuwste) en dan je videokaart drivers.

offtopic:
Check gelijk ff of je K7T Pro niet lekkende condensatoren heeft zie ook het actieve topic in deze hardware sectie

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 20:19 . Reden: Typfouten en Extra info ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Videokaart omwisselen, is duidelijk verrot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:14:

<knip>

En naar mijn ervaring zorgen de VIA chipset drivers ook nog wel eens conflicten met ATI kaarten. Probeer dus na nieuwe install van Windows eerst chipset drivers van VIA te installeren, dan directx (de nieuwste) en dan je videokaart drivers.

<knip>
Maar meestal uit dat zich "slechts" in een instabiel systeem bij het gebruiken van directx/zwaardere grafische dingen (infinite loops ed) en checkers lijken me echt niet te liggen aan verkeerd geinstalleerde drivers.

Verwijderd

Maar meestal uit dat zich "slechts" in een instabiel systeem bij het gebruiken van directx/zwaardere grafische dingen (infinite loops ed) en checkers lijken me echt niet te liggen aan verkeerd geinstalleerde drivers.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens ja. Ik kan anders ook geen andere oplossing bedenken dan verrotte of verrotgaande videokaart.

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:30:
[...]

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens ja. Ik kan anders ook geen andere oplossing bedenken dan verrotte of verrotgaande videokaart.
Mee eens, terug met die kaart en een nieuwe halen zou ik zo zeggen.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe kaart is nu besteld door de pc-boer en hopelijk zsm binnen. Overigens erg netjes: ik kan hem gewoon daarheen brengen (ben ik toch 5 van de 7 dagen in de buurt) en meteen een andere meenemen zonder dat ze em eerst willen testen ofso..
Dit heb ik toch nog niet vaak meegemaakt.. _/-\o_ voor die mannen
Pagina: 1