Muisklik programma'tje

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zoek een eenvoudig programma (eventueel commandline) dat een muisklik kan simuleren.

Als ik het programma opstart moet het de middelste muisknop klikken (alsof ik dat met mn muis doe) en meteen weer afsluiten.

De bedoeling is dat als ik op een knop op mijn afstandsbediening (ATI Remote Wonder) duw het Logitech Snel Wisselen programmatje wordt geopend. Dan kan ik eenvoudig de logitech vervanging voor ALT-TAB gebruiken.

Ik heb voor mijn muis de middelste knop aan deze taak gebonden. Nu moet ik dus alleen nog een programma hebben dat de middelste muisklik simuleert.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Dit kan ik Javascript.

Weet niet pcies hoe maar ff zoeken hè!

leoaq.fm // Jeune Loop

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Is het niet gemakkelijker om een programma te schrijven dat die actie die bij het klikken hoort uitvoert, ipv een muisklik te simuleren?
* TrickShot denkt aan een simpel vb programma.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• itsme
  • Niet online
TrickShot schreef op 03 februari 2004 @ 10:55:
Is het niet gemakkelijker om een programma te schrijven dat die actie die bij het klikken hoort uitvoert, ipv een muisklik te simuleren?
* TrickShot denkt aan een simpel vb programma.
Wellicht, maar het probleem is dat ik dan een eigen ALT_TAB programma moet maken aangezien ik met een muisklik niet kan simuleren dat de ALT ingehouden blijft todat ik t juiste programma heb gekozen. Dit programma doet dat wel goed.
Helaas is het een driver functionaliteit volgens mij, ik kan de exe dus niet vinden. Een programma dat een middlemousebutton simuleert zou dus al perfect zijn.
leokennis schreef op 03 februari 2004 @ 10:52:
Dit kan ik Javascript.

Weet niet pcies hoe maar ff zoeken hè!
Een javascript vanaf de commandline? Hoe stel je je dat voor? Lijkt me ook geen mooie oplossing. De bedoeling is om mocht het voorkomen dat MyHTPC niet het voorgrondprogramma is toch weer terug te kunnen wisselen zonder naar mijn PC (die in een andere kamer staat) te moeten lopen.

Gezocht heb ik overigens wel al hoor, ik loop hier al enige tijd mee.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• itsme
  • Niet online
^^

Niemand enig idee waar een dergelijk programmatje te vinden?
Of iemand die dit gat in de markt wil vullen :? :+

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 13:49
Ik volg hiet niet helemaal..

Wil je niet gewoon een programma dat alt tab nadoet?

• itsme
  • Niet online
jozy2002 schreef op 06 februari 2004 @ 13:51:
Ik volg hiet niet helemaal..

Wil je niet gewoon een programma dat alt tab nadoet?
Ja en nee,

Ik heb een programma nodig dat ALT-TAB doet, maar dan actief blijft zonder ALT in te houden todat ik met de pijtjestoetsen een programma heb gekozen en op enter heb gedrukt. Het programma moet daarna weer helemaal afsluiten. (niet in de tray blijven oid dus) Dit kan met het Logitech snel wisselen programma van mijn muis. Hiervoor moet ik op de middelste knop (muiswiel) klikken. Een programma dat dus een middelste muisknop klik simuleerd is perfect :)

Een ander proggie dat alt-tab op de beschreven manier kan vervangen is natuurlijk ook ok.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:18
Hoe ga je die actie onder een knop van de ATI Remote Wonder hangen?
Als je dit met Girder doet, kan je ook heel eenvoudig die middelste muisklik uitvoeren.

Een goed startpunt voor Girder met de Ati Remote Wonder is dit:
http://remotew.free.fr/girder.htm

[ Voor 25% gewijzigd door Mr_Blobby op 06-02-2004 14:14 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• itsme
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op 06 februari 2004 @ 14:11:
Hoe ga je die actie onder een knop van de ATI Remote Wonder hangen?
Als je dit met girder doet, kan je ook heel eenvoudig die middelste muisklik uitvoeren.
Heel eenvoudig, gewoon aan knop "A".
Met het ATI Remote Wonder programma kun je gewoon een exe koppelen aan een knop hoor. Ik heb onder een andere knop ook al een programma gehangen die de huidige tijd/datum 3 sec in beeld brengt.

Ik kies bewust niet voor Girder omdat de muis functie het dan niet optimaal schijnt te doen. Met de gewone ATI driver kan ik alles gewoon al, waarom moeilijk doen?

[ Voor 15% gewijzigd door itsme op 06-02-2004 14:16 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:07
Ik heb even wat zitten klooien voor je midclick simuleer proggie: http://normi.net/~mike/midclick.exe

Geen idee of het werkt, kon het niet echt makkelijk testen en ben ook niet echt een Delphi expert :p

• JozyDaPozy
MikeN schreef op 06 februari 2004 @ 14:15:
Ik heb even wat zitten klooien voor je midclick simuleer proggie: http://normi.net/~mike/midclick.exe

Geen idee of het werkt, kon het niet echt makkelijk testen en ben ook niet echt een Delphi expert :p
Bij mij werkt ie niet, maar deze werkt wel:

http://www.vanpraag.nl/click.exe

:)

• itsme
  • Niet online
Helaas ze werken allebei niet :'(

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:07
En http://normi.net/~mike/muisklikding.exe ?
Bij die ander was wat fout gegaan, die gaf een rightclick ofzo :+

Maar als deze niet werkt dan zal volgens mij geen enkel "midclick" programma werken omdat die driver hem dan blijkbaar eerder afvangt.

• itsme
  • Niet online
MikeN schreef op 06 februari 2004 @ 18:01:
En http://normi.net/~mike/muisklikding.exe ?
Bij die ander was wat fout gegaan, die gaf een rightclick ofzo :+

Maar als deze niet werkt dan zal volgens mij geen enkel "midclick" programma werken omdat die driver hem dan blijkbaar eerder afvangt.
Daar lijkt het dan wel op ja ;(

Toch bedankt voor de moeite, ik ga op zoek naar een ander programma dan de driver dan maar ...

• JozyDaPozy
its_me schreef op 06 februari 2004 @ 18:57:
[...]

Daar lijkt het dan wel op ja ;(

Toch bedankt voor de moeite, ik ga op zoek naar een ander programma dan de driver dan maar ...
Ik kan misschien ook wel iets voor je maken dat alt-tab nadoet..
(of heb je al een oplossing gevonden?)

• itsme
  • Niet online
jozy2002 schreef op 07 februari 2004 @ 00:18:
[...]

Ik kan misschien ook wel iets voor je maken dat alt-tab nadoet..
(of heb je al een oplossing gevonden?)
Nee helaas, nog niets gevonden ;(
Als je iets wil maken dat dit kan graag!

Pagina: 1