Toon posts:

[2000] Lokale policies*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het nodige gezocht wat betreft lokale policies toepassen op een pc, met meerdere gebruikers. De Admin heeft dus alle rechten en de gebruiker heeft een account met minimale functies.

Dit artikel
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q293655

Heb ik gevonden en uitgevoerd, dit werkt allemaal. Maar nu komt de vraag: Als ik later de gebruiker meer rechten wil geven (of er moet een programma geinstalleerd worden ), hoe kan ik dat dan doen, moet ik dan weer eerst alle policies terugzetten naar normaal en dan alles weer inschakelen? Of is er een andere manier. Ik vind deze manier nogal omslachtig...

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nou ik weet het niet precies maar bij het installeren van een programma kun je wel denk ik rechtermuisknop op het setup doen en dan Uitvoeren Als... en dan gewoon user Aministrator pass: je admin pass
en dat zal het setup zonder problemen uitvoeren neem ik aan,,,
maar de meeste rechten zitten in je register dus als je misschien een klein prog schrijft die al de beveiligingen effe uitzet en later na 5 minuten of na get runnen ervan weer uitzet ofzo? just a thought ;)

Verwijderd

Topicstarter
serhat schreef op 03 februari 2004 @ 11:50:
Nou ik weet het niet precies maar bij het installeren van een programma kun je wel denk ik rechtermuisknop op het setup doen en dan Uitvoeren Als... en dan gewoon user Aministrator pass: je admin pass
en dat zal het setup zonder problemen uitvoeren neem ik aan,,,
maar de meeste rechten zitten in je register dus als je misschien een klein prog schrijft die al de beveiligingen effe uitzet en later na 5 minuten of na get runnen ervan weer uitzet ofzo? just a thought ;)
Kun je me wat meer uitleg geven over het maken van zo'n script? :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

thedoctor46 - geef even aan welk OS het hier over gaat? Zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 03 februari 2004 @ 13:32:
thedoctor46 - geef even aan welk OS het hier over gaat? Zie ook de Windows Operated Systems Policy :)
Sorry, het gaat hier om een Windows 2000 Prof installatie.
En ik heb ook de FAQ ook al doorgespit :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ok - kleine titel edit :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het een en ander geprobeerd, maar toch kom ik er niet uit. Ik heb nog een vraag. Waarom blijven de policies staan wanneer ik hem verwijder?

Ik zal mijn situatie even beter uitleggen.

Ik wil dus op lokale machines een policy hebben, dat lukt. Maar dit wil ik voor een 30tal computers hebben, die niet in een netwerk zitten. Dus nu ben ik bezig met een policy die ik op elke pc wil plaatsen, is dit trouwens wel mogelijk zonder gevolgen? Daarmee bedoel ik dat ik door gewoonweg copy + paste de policies overschrijf op de machines

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit!

Zorg ervoor dat het bestand gpt.ini geen leesrechten heeft.
Pagina: 1