[Office 2003] Overstap van Xp de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik ben in de gelegenheid voor ongeveer de helft van de prijs de studentenversie van Microsoft Office 2003 aan te schaffen via mijn werk. Ik gebruik al tijden office XP en vraag mij af of het verstandig is om op dit aanbod in te gaan. Maw zijn er voldoende nieuwe dingen en verbeteringen om de aanschafprijs te rechtvaardigen ten opzichte van Office XP. Ik maak vrijwel alleen gebruik van Outlook, Word en Excel waarbij het Outlook gebruik absoluut het meest is. Kun je uberhaubt zomaar upgraden naar 2003 zodat alle instellingen etc worden bewaard?

Wie heeft er ervaring met zowel XP en 2003 en kan mij vertellen of het raadzaam is de stap te nemen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je van plan bent om veel met webapplicaties /xml te gaan werken kan het makkelijk zijn. Ook kan je uiteraard prima upgraden :) Zelf heb ik voor thuisgebruik nog niet echt grote voordelen ervaren.

Beetje zoeken op de Office homepage = alle antwoorden vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Wat mij betreft is 2003 nauwelijks een upgrade waard behalve als je denkt iets te gaan doen met de XML-fileformaten die het heeft gekregen. Wat dat betreft had XP trouwens ook al nauwelijks meerwaarde ten opzichte van 2000.

Rustacean

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
het ziet er allemaal weer leuker uit in 2003, maar er is niet zoveel nieuws.. maar als je het toch voor weinig kan aanschaffen..waarom niet?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

de studentenversie van Microsoft Office 2003 aan te schaffen via mijn werk
Die combinatie lijkt me weinig legaal :o

Maar inderdaad staat toch op de office homepage wel wat nieuw is? Ook zijn er heel veel reviews geweest (en hier in SA discussietopics). Ik denk dat je het beste zelf je eigen mening kunt vormen. Ik kan je wel zeggen dat het het geld niet waard is (zeker aangezien die studentenlicentie maar werkt tot je geen student meer bent) maar daar heb jij weinig aan aangezien je eigen wensen & eisen hebt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zuigzoen
  • Laatst online: 31-08 19:03
ik ben het met de meesten hier eens,
naast de xml ondersteuning is er eigenlijk alleen een facelift geweest.
als je toch een office versie aan moet schaffen tja dan lijkt het me slim om voor office 2003 te gaan

A.k.a. basjes

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Ik meen gelezen te hebben in netwerk dat er in Outlook veel veranderd is, en dat de upgrade daarvor wel de moeite waard was.
de rest van de programma's hadden slechts kleine verbeteringen.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
4 woorden

Zonden van je geld.

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 28-08 13:49
Ik vind Outlook wel degelijk stukken verbeterd.

Het ingebouwde spamfilter werkt voor mij zo goed, dat ik K9 eruit gegooid heb.
Wat ik ook heel handig vind is de manier waarop je sortering van berichten overzichtelijk wordt gegroepeerd.
Maar goed.. Dit moet je maar net belangrijk vinden..

Misschien is het een idee om bij iemand te kijken die het al heeft, en dan bepalen of je het de moeite vindt.

• Bor

Bor

Topicstarter
F_J_K schreef op 03 februari 2004 @ 11:44:
[...]

Waarom is die combinatie niet legaal? De studentenversie geldt voor studenten en leraren (onderwijs personeel) hoor.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

F_J_K schreef op 03 februari 2004 @ 11:44:
Waarom zou het niet legaal zijn?
Als je werkt in de onderwijssector kan je ook deze cdroms tegen gereduceerd tarief aanschaffen.

En de link naar de MS site is weinig objectief :+

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 03-02-2004 12:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
jozy2002 schreef op 03 februari 2004 @ 11:58:

Wat ik ook heel handig vind is de manier waarop je sortering van berichten overzichtelijk wordt gegroepeerd.

Misschien is het een idee om bij iemand te kijken die het al heeft, en dan bepalen of je het de moeite vindt.
Hier sluit ik mij bij aan, ik gebruik Office dan eigenlijk alleen om Outlook dus weet niet hoe het met de andere sw zit.
Het was mij dus wel de moeite waard. _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
JanAlesi schreef op 03 februari 2004 @ 12:06:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan, ik gebruik Office dan eigenlijk alleen om Outlook dus weet niet hoe het met de andere sw zit.
Het was mij dus wel de moeite waard. _/-\o_
Ik vind Outlook 2003 zeker niet verbeterd. Alleen als je een hoe resolutie draait is het nieuwe previewscherm wel aardig. De sorteer mogelijkheden zijn juist achteruit gegaan. In oude Outlook versies hebben je een balk (helemaal aanpasbaar) met bijvoorbeeld datum, afzender etc. Klik je op afzender => wordt daarop gesorteert. In 2003 krijg je dan een menuutje waaruit je kunt kiezen, da's een keer extra klikken dus.

• JozyDaPozy
wokkie15620 schreef op 03 februari 2004 @ 12:11:
[...]

Ik vind Outlook 2003 zeker niet verbeterd. Alleen als je een hoe resolutie draait is het nieuwe previewscherm wel aardig. De sorteer mogelijkheden zijn juist achteruit gegaan. In oude Outlook versies hebben je een balk (helemaal aanpasbaar) met bijvoorbeeld datum, afzender etc. Klik je op afzender => wordt daarop gesorteert. In 2003 krijg je dan een menuutje waaruit je kunt kiezen, da's een keer extra klikken dus.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'een balk waar je nog een keer op moet klikken', maar ik vind het in ieder geval een stuk overzichtelijk geworden..
Maar goed.. Ieder z'n smaak.

• Vincent17
  • Laatst online: 25-08 10:19
jozy2002 schreef op 03 februari 2004 @ 11:58:

//offtopic

Ik heb nou ook dat K9 draaien maar hij blokkeert niet eens de mailtjes, hij zet er alleen [SPAM] voor het subject, wat heb je daar nou aan. Ik wil gewoon dat ie dan het mailtje helemaal niet binnenhaalt of meteen delete ofzo, is dat niet mogelijk??

• JozyDaPozy
TheJackal schreef op 03 februari 2004 @ 12:35:
[...]

//offtopic

Ik heb nou ook dat K9 draaien maar hij blokkeert niet eens de mailtjes, hij zet er alleen [SPAM] voor het subject, wat heb je daar nou aan. Ik wil gewoon dat ie dan het mailtje helemaal niet binnenhaalt of meteen delete ofzo, is dat niet mogelijk??
Da's wel heeeel erg offtopic..
Zoek even op het forum.. of kijk even op de site van K9, 't niet zo ingewikkeld

• Bor

Bor

Topicstarter
Outlook zal ik het meeste gaan gebruiken. Ik hoor ook verhalen dat Outlook 2003 enorm veel sneller moet zijn dan XP. Kan iemand mij uitleggen wat er dan precies sneller zal worden?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
Hmm merk in snelheid niet zoveel verschil, maar het overzicht is al veel beter.
Wel wat wokkie15620 zei, je moet wel een hoge resolutie hebben om alles een beetje netjes op je monitor te krijgen.

Mijn profiel op Discogs

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Helft van de prijs? Ik heb medelijden met je. Ik kan via mijn werk Office 2003 kopen voor 22 EUR :D

Zelf gebruik ik het dan ook, en vind het veel en veel fijner dan OfficeXP. Outlook is veel beter, en de hele office lijkt gewoon sneller. Het is wel een upgrade waard vind ik als je het goedkoop kan vinden.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bor_de_Wollef schreef op 03 februari 2004 @ 12:04:
Waarom is die combinatie niet legaal? De studentenversie geldt voor studenten en leraren (onderwijs personeel) hoor.
Verrek, ik was vergeten waar jij aan het werk bent :o Mea culpa.

Als leraar is het ook interessanter dan als leerling, aangezien studenten het weg horen te knikkeren als de studie is afgerond en deze periode voor jou wel wat langer is neem ik aan.

En ontopic: ik ben van Off2k naar Off2k3 gegaan, dat was nog wel de moeite. Naast de nieuwe indeling en de 'favoriete mappen' Ongelezen mail en Voor opvolgen, is voor mij het enige extra nieuwe feature dat het kan worden geminimaliseerd naar de tray.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Outlook 2003 is mijns inziens wel degelijk verbeterd. Al je unread mail wordt verzameld in 1 mapje, je kunt mails eenvoudig markeren voor followup en dat weer in 1 mapje bekijken, de overzichtelijkheid is enerm verbeterd en een heel vervelende rules-bug is opgelost. In XP had ik namelijk het probleem dat bij het opstarten van Outlook de rules niet werken. Pas na een tijdje open te staan worden nieuwe mailtjes wel gesorteerd. Dat is opgelost met 2003, daar worden de nieuwe mails bij het opstarten ook netjes gesorteerd.
Het spamfilter vind ik niet 100% geweldig, maar het werkt af en toe wel ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
Is er veel veranderd aan het notes gedeelte van Outlook? Dit gebruik ik regelmatig namelijk (sync met mijn palm) en vind de werking ervan in office Xp maar matig (slechte sorteringsmogelijkheden etc). Ik kan hierover niets op de office site vinden.

Ik heb in ieder geval de keuze maar gemaakt om hem toch te bestellen vooral nu blijkt dat het mij maar 19 euro kost :) :)

• Dennis
  • Laatst online: 12:14
Bor_de_Wollef schreef op 03 februari 2004 @ 13:44:
Outlook zal ik het meeste gaan gebruiken. Ik hoor ook verhalen dat Outlook 2003 enorm veel sneller moet zijn dan XP. Kan iemand mij uitleggen wat er dan precies sneller zal worden?
Het protocol van Outlook 2003 is sneller geworden en daarom scheelt dat in de performance. Moet je wel hopen dat jullie Exchange Server 2003 draaien want alleen in combinatie daarmee kan via het nieuwe protocol worden gewerkt.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
jozy2002 schreef op 03 februari 2004 @ 12:31:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'een balk waar je nog een keer op moet klikken', maar ik vind het in ieder geval een stuk overzichtelijk geworden..
Maar goed.. Ieder z'n smaak.
Het is inderdaad een briljant beschrijving mijnerzijds 8)7

Ik bedoel de balk waarin staat From > Subject > Received etc.

Zie anders ook: http://www.ghostzilla.com/screenshots/outlook-0-large.gif

Als je klikt op received wordt gesorteerd op afzender etc.
Pagina: 1