[TV Kaart] Capturen naar WMV via hardware

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Voor de lokale omroep waar ik werk moeten we de beelden van de kabelkrant opnemen. Dit hoeft geen geweldige kwaliteit te zijn maar het moet wel gebeuren. Liefst op een zodanige manier dat we weinig ruimte kwijt zijn maar wel erg lang achter elkaar kunnen opnemen.

Ik heb zelf al (vanzelfsprekend) wat rondgezocht maar nog niet iets goeds gevonden. Wat zou een goede tv capture kaart zijn die rechtstreeks via hardware naar WMV of een ander klein formaat kan capturen?

Je ziet regelmatig kaarten als Hauppage of DC10 voorbij komen, zijn die hiervoor geschikt of kunnen die alleen via software naar DIVX of WMV captureren? Of alleen naar MJPEG?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 15:17

ilrenato

Pizzah!!!!

Vertel ook even op wat voor systeem het komt te draaien?
Ik schat zo, dat als je in pal resolutie wilt capturen met wmv je al gauw op pc met 2400+ processor uitkomt. En dan dus gebruik makende van een wintv of dc10 kaartje.

Als je mooi beeld wilt, raad ik bijna aan om een externe converter te nemen die via USB2 of firewire werkt, maar ja, dan gaat het wel ong. 150 euri kosten.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Het mag best wat geld kosten hoor, maar dan moet het wel goed werken. De machine die we ervoor willen gebruiken is niet een van de allersnelste soort (pentium II of III), vandaar ook de HARDWARE encodering.

Capturen op een Pentium II of III mag geen probleem zijn ik kan rustig op mijn PII-266 in MJPEG opnemen en het hoeft ook absoluut niet de volledige PAL resolutie te bevatten.

Het gaat er dus niet om de KWALITEIT maar puur om het feit dat het opgenomen wordt zonder al te veel ruimte in beslag te nemen.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
^^ SCHOP!!! ^^ B)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

je hebt het antwoord al gehad (en zelf gegeven): hardwarematige mpeg2-compressie (bijv. op WinTV PVR 350).

[ Voor 10% gewijzigd door Brothar op 04-02-2004 18:55 ]

eagle

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
hmm ja oke .. maar is MPEG2 niet veels te groot? Het gaat hier dus niet om een uurtje opnemen maar dagen achtereen!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Zo'n kabelkrant is toch iedere paar seconden een ander beeld?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zou MPEG2 pakken, met een Hauppauge PVR-250 dacht ik. Maar je kan zelf de bitrate instelen :). Waarom maak je geen Screenshot om de x seconden als het beeld verandert, of heb je ook bewegende beelden :?

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Screenshots maken vind ik zelf eigenlijk helemaal geen slecht idee, ik weet alleen niet of dat is toegestaan door het commissariaat van de media.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
als je gewoon in vcd kwaliteit opneemt (wat zowel hardware matig als software matig kan) kun je op 100gb ongeveer 1 week aan opnamen kwijt.
Er zijn ook enkele kaarten die claimen hardware matig mpeg4 te kunnen capturen. Welke kun je nakijken op : http://www.dvdrhelp.com/capturecards (is eigenlijk iets dat je zelf ook wel even had kunnen opzoeken natuurlijk)

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
We gaan nu deze kaart bestellen

Deze lijkt mij heel erg geschikt voor wat we er mee willen (en moeten)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Je weet dat die kaart meerdere kanalen doet. Maar ALLEEN beeld geen geluid.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
ik heb thuis ook een capture kaartje in m'n pc zitten (matrox rainbow runner studio) het geluid van tv neem ik dan ook op via de ook aanwezige geluidskaart, dus dat lijkt mij niet zo'n probleem.

Pagina: 1