Toon posts:

Acces database FOTO

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een database bouwen op stage. Nou moet er een systeem komen van allemaal leerlingen met hun foto erbij. Ik heb nu een formulier waarin de foto staat van de leerling. Als je naar het volgende record gaat pakt hij mooi de goede foto. Alleen als je nu een nieuwe leerling toevoegd blijft het laatste plaatje staan, en dat moet eigenlijk niet.

Ook als je GEEN pad aangegeven hebt moet er eigenlijk geen plaatje komen te staan. Maar nu komt gewoon het vorige plaatje er weer te staan.

Dit is de code die ik bij VBA heb:

Private Sub Form_Current()
On Error Resume Next
Me![ImageFrame].Picture = Me![ImagePath]
End Sub

Private Sub ImagePath_AfterUpdate()
On Error Resume Next
Me![ImageFrame].Picture = Me![ImagePath]
End Sub

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg ?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je errorafhandeling uitschakelt is het wel zo slim om te controleren of er een error is opgetreden. En zo ja, zet dan de imagebron op "".

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik dat ?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je mag ook best zelf wat doen hoor. Sowieso is het slim om even het hoofdstuk foutafhandeling in de helpfile door te lezen. Wat bedoel je trouwens met 'dat' in 'en hoe doe ik dat?'?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
die imagebron op "" wat moet ik vervangen ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:32

momania

iPhone 30! Bam!

Ik neem aan dat als die een stage is, dat je een opleiding hiervoor aan het volgen ben en dus ook wel weet hoe je je documentatie erop kan naslaan.

We verwachten iig op GoT dat je daar wel toe in staat bent en dat we niet hier zijn om je te helpen met je schoolwerk.

Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.