[Access 2003]Onveilige expressies blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 19:04
Hallo allemaal,

een klein vraagje. Ik heb in Access 2000 een leuk Access-programmaatje geschreven. Nu wil ik dit openen in Access 2003 en nu wordt mij de vraag gesteld of ik 'onveilige expressies' wil blokkeren.

Nu weet ik niet zo goed wat ze bij MS onder onveilige expressies verstaan. Ik kan er hier op GoT ook niets op gevonden krijgen. Mijn vraag is nu dus wat te doen. Als ik ze blokkeer, blijft het geheel dan werken? En wat als ik ze niet probeer?

Uitproberen is er niet bij, het programma moet binnenkort uitgerold worden, dus veel tijd is er niet meer.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geen idee wat er met onveilige expressies bedoeld word. Kan zijn dat dit Access' manier van aangeven dat het een met een oudere versie is germaakt. Maar je kan toch gewoon even een backup maken en kijken wat het doet ?

edit:

Jet SP8 geinstalleerd ? Daar ligt het aan volgens de eerste hit met [google=block unsafe expression access 2003] :)

[ Voor 27% gewijzigd door sanfranjake op 03-02-2004 10:35 . Reden: url ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Onveilige expressies zijn expressies die onder Access2000 net even anders zijn dan in Access2003. Omdat er 'onverwachte' dingen kunnen gebeuren wordt er gevraagd of je ze wilt blokkeren. Maak een backup en kijk wat er gebeurt als je ze niet blokkeert. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 19:04
Jet 4.0 SP8 heb ik net geinstalleerd, maar daarna krijg ik dezelfde melding. Jet SP8 installeerde ik echter omdat het me niet lukte om er een MDE-file van te maken.

Ik wil het programma namelijk als een soort van stand-alone laten werken, dus zonder dat Access geopend wordt. Ik las dat dit met een MDE mogelijk is.

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met het 'programmeren' in Access. Ik ben er meer eentje van Java en webbased talen als PHP ;-)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit heeft te maken met de macro-beveiliging in a2003. Blokkeer je 'onveilige expressies' dan zal je code hoogstwaarschijnlijk niet werken. Of je ondertekent je code met een certificaat of je zet de macrobeveiliging op 'laag'. Omdat je haast hebt lijkt me de laatste optie voor nu de beste.
Een MDE is geen zelfuitvoerende database, maar een database waaruit broncode verwijderd is. Een mde kan niet meer gewijzigd worden wat betreft formulier en moduleontwerp. Ook een mde heeft dus access nodig. Wat wel kan is dat je de runtime library van access2003 installeert: gebruikers kunnen dan wel access databases openen en gebruiken, maar niet bewerken. Zoek even verder bij microsoft...

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland