Toon posts:

.mpga files probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een probleem met het afspelen van muziek.. bij sommige sites heb ik opeens dat wanneer ik een mp3 liedje wil downloaden dat hij hem op wilt slaan als een .mpga file.. als ik op zon file dubbelklik dan opent hij hem niet in de windows media player.. ik kan wel windows media player eerts openen en dan via openen het .mpga file bestand beluisteren..

maar ik wil eigenlijk gewoon dat de files weer opgeslagen worden als .mp3 bestand... want als ik deze .mpga files op een cd zet herkend mij discman met mp3 ondersteuning deze files niet.. een erg raar probleem vindt ik.. ik hoop dat jullie weten hoe ik dit kan verhelpen...

alvast bedankt!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Sommige programma's kijken enkel naar de extendsie. Als het dan geen MP3 is dan openen ze hem gewoon niet terwijl het technisch natuurlijk niets uit zou maken.
Hier staat er meer over :
http://www.enuffznuff.com/_dv/faq.shtml#t3 (lang leve Google!)

Je kan bij je verkenner in het menu Extra op een tabblad aangeven welke extensie met welke applicatie gekoppeld moeten zijn. Mogelijk heb je iets (IE of Realplayer) geinstalleerd wat dit allemaal overhoop heeft gehaald.
Als oplossing stond bij het artikel om winamp te downloaden, installeren en alle audiofiles met winamp te associeren. Dan schijnt het verholpen te zijn dat hij ze automatisch als mpga files weg wil saven. Maar dan is wel winamp je standaard speler geworden.

Op andere site blijkt dat Realplayer de boosdoener is voor al je ellende. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door -=bas=- op 03-02-2004 21:22 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

ok, oud topic, maar zat met hetzelfde probleem en heb oplossing gevonden...

start regedit

zoek naar mpga

overal waar hij een sleutel vindt die "Extension" heet de waarde ".mpga" veranderen in ".mp3".

probleem opgelost (bij mij tenminste wel)