Toon posts:

spdif out problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht in de topics die hier al over bestaan en ook de FAQ grondig gelezen maar nergens een echte oplossing gevonden, hier gaat ie dan.

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een gewone Audigy LS die op de gewone 'analoge' manier is aangesloten op een 5.1 surround set.

Ik wil nu die geluidskaart aansluiten op de radio beneden (tulpingang)
Bij mijn moederbord zat er een spdif-bracket (tulpuitgang) bij en die is ook in de computer gemonteerd en op het moederbord aangesloten.
De spdif-module is dus niet aangesloten op de geluidskaart zelf (dit gaat bij mijn weten ook niet, aangezien het enige bruikbare interne aansluitpunt een spdif ingang is, bedoeld voor cdspelers)

Nu is mijn vraag, hoe kan ik hier digitaal geluid uitkrijgen?
De geluidskaart moet toch op één of andere manier verbonden worden met de digitale uitgang, of niet?
Er is wel een digitale uitgang op de geluidskaart volgens de manual (maar is deze dan wel digitaal, aangezien de rest allemaal analoog is?)
De uitgang die ik bedoel is aangeduid met het nr 1 op volgende figuur

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/att1/zolex/pic.gif
Ik doe het op dit moment op de volgende manier:
- gewone audiojack in analoge uitgang van audigy die uitloopt in een tulpstekker
dewelke ik dan in de tulpingang kan steken van de radio.
De kwaliteit hiervan is goed, gaat dit trouwens met digitaal verbeteren?

Hoe dan ook, voor DVD films zou ik graag weten hoe ik die spdif uitgang kan laten werken

Iemand die mij kan helpen?

Mvg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 09:45 ]

Verwijderd

Weet je wel of de "radio" waar je de geluidskaart op wil aansluiten met digitale signalen overweg kan? Is het een dolby/dts receiver?
Want hoewel tulpaansluitingen fysiek hetzelfde zijn, zijn ze of analoog of digitaal en niet beide tegelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad dolby/dts .
Ik snap genoeg hoe de verbinding gemaakt wordt van soundcard naar spdif.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Als nr 1 de spdif van de audigy is dan kun je die gewoon aan je "radio" aansluiten. Verloop stekker van jack naar tulp, en je bent klaar..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 15:30

DkF

Deze kaart heeft op (1) een COAXIALE digitale uitgang, dus als je versterker geen coax heeft gaat het niet lukken...

Of je moet je onboard kaart gebruiken en de bracket aansluiten...
edit:

FF overheen gelezen, dat gaat volgens je startpost niet...

Dus maybe wat meer info qua versterker?

[ Voor 48% gewijzigd door DkF op 03-02-2004 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, ik heb er een transceiver kabeltje bij gehaalt zodat ik de geluidskaart met de spdif-module rechtstreeks heb verbonden.
Daarna digitale uitgang van pc naar digitale ingang versterker.

Alles ok nu.

Hoe dan ook, bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1