Temp. plots veel hoger !!!

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Specs:
MSI K7N2 Delta-L
AMD Xp 2500+ boxed
512Mb DDR-Ram

Ik heb zopas een update gedaan van het bijgeleverde PC ALert 4 dat bij mijn mobo bijzat. De temp als ik opstartte was zoals gewoonlijk 38° en na die update 54°.

Het is nu wel dezelfde temp dan er in de BIOS wordt aangeduidt maar dit is toch veel te hoog?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tjah, ik vertrouw dit soort programma's voor geen meter. Je kunt nog beter met je hand even aan je heatsink voelen (de voet van de heatsink). Als je deze niet vast kunt houden door de hitte dan weet je het wel.... Je kunt nog net ongeveer 50 graden hebben aan je hand. :)

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 03-02-2004 09:12 . Reden: toevoeging ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40
wanneer je de boxed cooler gebruikt is 54 graden geen rare temperatuur. Wel een beetje aan de hoge kant, owkeej, maar wel realistisch. Ik zou zeggen, voel het blok eens: voelt hij ook heet?

• Gizmoke
Hij staat warm ja, maar heet dat ik em kan vastpakken nee...

De temp in de bios is 50° en de coolermaster aerogate zegt 42° (sensor zit juist boven het koperen gedeelte tss de koelvinnen)

Verwijderd

sensor moet je tussen je koelblok en je cpu doen!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 10:36:
Heatsink en CPU moeten wel goed contact maken!!!! Dus ik zou die sensor naast het vlak waar de core zit plakken op de heatsink....

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 10:36:
Ben je gek ofzo? |:(

Verder is die hoge temp gewoon een aanpassing van de bios. Blijkbaar klopte het eerst niet en hebben ze het veranderd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:44:
[...]

Ben je gek ofzo? |:(

Verder is die hoge temp gewoon een aanpassing van de bios. Blijkbaar klopte het eerst niet en hebben ze het veranderd.
Een aanpassing van PC Alert bedoel je, hij heeft geen BIOS update gedaan of zo... PC Alert zal eerst fout geweest zijn en nu correct, net zoals de BIOS.

Ik vraag me ook af wat Gizmoke bedoelt met:
Hij staat warm ja, maar heet dat ik em kan vastpakken nee...
niet kan vastpakken? Dan klopt het ook, de BIOS zal iets meer aangeven (50-54°) dan dat de heatsink aanvoelt (< 50°)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 12:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:51:
[...]

Een aanpassing van PC Alert bedoel je, hij heeft geen BIOS update gedaan of zo... PC Alert zal eerst fout geweest zijn en nu correct, net zoals de BIOS.
PC Alert bedoel ik ja.. |:(

• Gizmoke
Ik weet dus echt niet wat er scheelt nu.

De temp na het opstarten staat na 15min al op 60°, zonder dat ik een programma of zo draai. De pc staat gewoon aan.

Ik heb niets speciaal gedaan ofzo, ik heb wel de BIOS geupdated en dan die nieuwe versie van PC alert. Dit is toch niet meer normaal?

Als ik bv een spel start dan stijgt de temp soms tot eind de 60.

Wat er wel eergisteren gebeurd is, is dat ik bij het opstarten een geluid kreeg. Bleek dat mijn 2e geheugenmodule van 333MHz (256MB) het had begeven.
Voor alle zekerheid testte ik ze in een andere computer en bleek dus nog probleemloos te werken.
Ik stak ze er terug in en windows wil niet meer opstarten. Ik haal ze er terug uit en het werkt weer.

Degene die er nu inzit is PC3200 256MB en de andere bij mij niet werkende PC2700, deze zitten er al maanden in zonder enige problemen te geven.
Pagina: 1