Toon posts:

Monitor valt uit na scherm XP pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start de pc op, niks aan de hand, ik blijf 10 minuten in de bios, niks aan de hand. Start ik op en laat het XP venster 1x laden, dan slaat de monitor in standby.

Nu vind ik allerlei topics dat dit ligt aan je monitor, maar de monitor is ook gekoppeld aan een andere pc en daar draait deze prima. Een probleem met de monitor valt al af dus..

De PC is niet overgeclockt, dus vraag me af wat het dan kan zijn. De PC is dus gisteren naar de zaak geweest en daar hebben ze de voeding veranderd. Omdat ze dachten dat het aan de voeding lag.

AMD athlon 2600+
met een GeforeFX 5200. DE bios instellingen staan gewoon standaard ingevuld.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik denk dat je refresh rate van je monitor te hoog is gezet door iets of iemand :P. Kwestie van een betere monitor lenen en de refrshrate omlaag krikken. Of in veilige modus opstarten en je refreshrate weer op default zetten( hide modi the monitor can't display oid)

Succes

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 03-02-2004 09:09 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En als je hem opstart in veilige modes met standaard VGA. Als je de instellingen van je kaart te hoog heb staan voor je monitor (aantal beeldpunten of de freq) dan gaan veel monitoren op standbye.

Damn to slow....

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 03-02-2004 09:09 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Mischien staat xp op een te hoge refreshrate in gesteld bijv, 100 HZ en pakt je beeldscherm dat niet meer.
Je zou dus een Frequencie out for range moeten zijn op je beeldscherm.
Of je hebt een beeldscherm dat gewoon op stand-by gaat. 8)7
Als je hem start in veilige modus dan moet hij het gewoon doen dan gaat hij standaard naar 60 hz!

Te lAat!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 03 februari 2004 @ 09:08:
En als je hem opstart in veilige modes met standaard VGA. Als je de instellingen van je kaart te hoog heb staan voor je monitor (aantal beeldpunten of de freq) dan gaan veel monitoren op standbye.
Dit kan ik nog wel even testen? Alleen hoe weet ik het aantal beeldpunten wat geschikt is voor de kaart?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 09:10:
[...]

Dit kan ik nog wel even testen? Alleen hoe weet ik het aantal beeldpunten wat geschikt is voor de kaart?
Het gaat er eerder om hoeveel je monitor aankan. Een vid kaart kan resoluties van 20XX X 19XX en hoger aan. Dus of in veilige modus de boel goedzetten of even een betere monitor lenen.

Zie ook:
Ik heb geen beeld meer als...

Ik heb geen beeld meer als ik nieuwe drivers installeer/resolutie verander/kleurdiepte verander/overig (doorhalen wat niet van toepassing is). Dat is balen, maar misschien is er wat aan te doen
Kom je Windows niet meer in dan moet je je videokaartdrivers in de veilige modus weggooien uit apparaatbeheer en eventueel je monitor ook als het niet wil lukken. Krijg je in windows zelf opeens geen beeld meer (bij resolutie veranderen oid) dan ligt dat waarschijnlijk aan de refreshrate van je monitor. Je videokaart kan bijvoorbeeld 120Hz uitsturen terwijl je monitor maar 100Hz ondersteund. Probeer eens te testen of je op 60Hz het probleem ook nog hebt, vrijwel alle monitoren halen met normale resoluties altijd wel 60Hz. Als het op 60Hz zetten niet goed lukt moet je ff je monitor in apparaatbeheer deleten en gewoon met een standaardmonitor gaan werken, dit om te controleren of het aan de instellingen van je monitor ligt. Als je een programma hebt om je resfreshrate op een vaste setting te zetten (nvreffix bijvoorbeeld) dan moet je die even uninstallen om te kijken of het daaraan ligt.

[ Voor 59% gewijzigd door Notna op 03-02-2004 09:13 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het zal vooral in de freq liggen, dus die moet je als eerste omlaag zetten. Druk eens op F8 tijdens het opstarten. stel hem in op 800x600 72Mhz, dat moet bijna elke monitor aankunnen. Indien je monitor dat niet aankan, nieuwe monitor kopen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Probeer XP eens in veilige modus op te starten en kijk dan of ie het wel doet.
Als ie het nu wel doet kan het inderdaad je refresh rate zijn.

Doet ie het wel in veilige modus deinstalleer dan je viedokaart en start opnieuw op. Installeer je drivers opnieuw maar voordat je opnieuw opstart zet je je refresh rate zo laag mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus heb ik geen probleem.. dus het ligt dan aan de instellingen in xp zelf. (met minimale instellingen draait hij gewoon) De bios en de monitor zijn nu in principe out of the question.

Ik zal zometeen even proberen om de drivers te deinstalleren en opnieuw te installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thank u..

het is gelukt :)
Pagina: 1