Toon posts:

Kan het bestand x niet vinden tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb echt een vaag probleem. Als mijn computer opstart zegt ie:

Windows kan het bestand penis.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op Start en daarna op Zoeken.

Dit is echt irritant. Dus ik heb via msconfig gekeken of er iets opstart met die naam maar nee. Ook heb ik het hele registery doorgescant maar daar kwam hij niet in voor. Het probleem is dat het bestand op mijn computer stond maar het mij nergens bekend van voor kwam dus ik heb t verwijderd. Ik hoef al die troep niet. Toen las ik over een virus met penis.exe maar norton vind niks en ook adaware helpt hier niet tegen. Zelfs als ik mijn computer in veilige modus opstart krijg ik dit bericht. Heeft iemand enig idee hoe ik dit weg kan krijgen, want ik word er gek van. Alvast bedankt

Jarry

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even met Spybot of die iets vindt :) Anders eens met Hijack this scannen ? AdAware vindt lang niet alles.
Lees ook [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] hierover even door :)
Ook al een goede trojanscanner geprobeerd ?

Zo te zien blaster gerelateerd. [google=penis.exe] :)

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 03-02-2004 08:59 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-04 14:51

.je

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 07:56:Windows kan het bestand penis.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op Start en daarna op Zoeken.
Indien je hier werkt met windows versie win98/winXP zou je kunnen kijken of het bestand zichzelf in het "opstarten" heeft geplaatst.
Om hierachter te komen dien je naar "start" --> "run" te gaan en hier "msconfig" in te tikken.. wellicht dat je hier iets ziet wat verwijst naar penis.exe... zo ja, haal dan het vinkje uit de box, die ervoor staat.

Mocht je een win2k pc hebben, dan dien je naar het register te gaan.
Ga naar "start" --> "run" en vul "regedit" in, gevolgt door enter.
Ga hier naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en verwijder het bestand wat verwijst naar penis.exe

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

penis.exe is voor zover ik weet onderdeel van blaster. Begin eens met het downloaden van http://vil.nai.com/vil/stinger/ en scan daarmee even je PC - gebruik vervolgens een 'echte' virusscanner om heel je PC te scannen.

Draai daarna even Hijackthis, en post je log tussen [code] [/code] tags :)

Verder - in Windows Operated Systems is het verplicht om je os tussen vierkante haken te zetten, kan je nog eventjes aangeven welk OS het hier om gaat? Zie ook de Windows Operated Systems Policy boven aan dit forum :)