Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf kast bouwen! Maten enzo..

Pagina: 1
Acties:
  • 3.322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 19:06
Ik zit er zwaar over na te denken om zelf een computerkast te bouwen van geperforeerd plaatstaal (koeling!!!>:)), je kan fans erin hangen waar je wilt:). Nu moet ik _precies_ alle maten weten zoals: afstand tussen schroefgaten, plaats en grootte van connectoren die naar buiten gaan enzovoort..
Weet iemand een site waar ik precies de ATX en andere specificaties kan vinden?
Zijn er nog meer mensen die zelf een kast hebben gebouwd? Tips enzo zijn altijd welkom;)

If it ain't broken, tweak it!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-11 16:12

CasGas

.

regel een ouwe atx kast ofzow van iemand
sloop dat ding uit elkaar
opmeten
en klaar :)

Lijkt me simpeler dan alles opzoeken of niet :? :? :?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• FatalError
Over ATX heb ik al perfecte documentatie gevonden, over waar de schroefgaten e.d. moeten. Maar nu moet ik dat nog weten van 3.5" en 5.25" apparatuur enzo.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 21:33
Op dinsdag 12 december 2000 23:05 schreef FatalError het volgende:
Over ATX heb ik al perfecte documentatie gevonden, over waar de schroefgaten e.d. moeten. Maar nu moet ik dat nog weten van 3.5" en 5.25" apparatuur enzo.
zou je die gegevens willen posten hierow? :)
of naar me willen emailen oid?

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• FatalError

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
Je moet gewoon de backplate van je oude kast gebruiken om je mobo in vast te zetten das het kloterigst om te maken en sluit je zo uit.

Je kunt de rest toch opmeten ??? je hebt toch nu ook een kast

Verwijderd

Zelf bouwen????

Je kijkt toch naar het beeldscherm en niet naar de kast. koop een ontzettende goedkope kast en zet het in de hoek.

HR

• FatalError
Zo'n backplate enzo slopen uit een oude kast is idd een goed idee, maar dan hoop ik dat het in mn ontwerp past en dat ik wel aan een oude ATX kast kan komen. Ik ga mn HX-08 niet slopen voor zo'n geintje.
Mijn pc staat op het bureau, dus ik kijk er altijd naar. Op Virtual Hideout staan plaatjes van een kast gemaakt van geperforeerd staal en dat ziet er _super_ wreed uit:)
Bovendien zijn er maar erg weinig kasten te krijgen die erg goed koelen en aan andere eisen voldoen, dus met zelfbouw kan je voor jou de perfecte kast maken:P

Verwijderd

Inderdaad,

Ik ga binnenkort ook mijn eigen kast maken (dan van hout). En het is natuurlijk veel leuker en mooier dan zo'n standaard kastje...

Oja, als je nog wat maten hebt, zet ze hier ff neer... ;-)

• FatalError
Ik moet nu dus nog de maten/schroefgaten van 3.5" en 5.25" apparaten hebben en de plaatsen waar de schreoven van een atx voeding precies moeten.

• Dezjay
Die kun je toch uit je eigen Aopen kast halen :? :? :?

wat doe je nou moeilijk :?

• FatalError
Das waar, maar bij die tray kan ik naast de cpu in de achterkant van de kast geen goede ventilator zetten, ik zou daar maximaal 2*5cm fans kunnen zetten, terwijl ik er minstens 2 van 8cm of 1 van 12cm wil hebben

• Dezjay
He :?

je vraagt om maten van 3.5"en 5.25"van cdrom etc... DIE kun je halen uit je aopen kast..

Over die Aopen... wel eens gedacht aan een fan aan de zijkant ?

• FatalError
"Over die Aopen... wel eens gedacht aan een fan aan de zijkant ?"

Ja, maar ik bouw toch liever zelf een kast die helemaal precies aan mijn wensen voldoet.
Blijkt het allemaal niet zo goed te gaan als ik hoop, dan zet ik 2 12cm fans ozo in de zijkant van de kast.

Over die 3.5" drives enzo: Ik wil echt precies weten hoe hoog en breed (eh. 3.5":)) die dingen zijn en ook hoe ver van het frontje af de schroeven moeten.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 16:41
Even een subtiele kick.

Ik heb de Formfactors site rustig doorgenomen en ik ben ook van plan om een eigen kastje te laten maken, maar daarvoor moet ik wel bouwtekeningen aan leveren.

De maten die ik zoek zijn de maten van de backplate van de mobotray zegmaar. De PCI kaartjes steken in een aantal gaten. En dan kan ik nog wel deze gaten opmeten achterop mijn pc kast. Maar wat ik nodig heb zijn de afstanden tot aan de PCI kaarten. Dus hoeveel naar links/rechts en boven/onder.
Ik heb het dus niet over de I/O backplate. Dat staat goed aangegeven.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Je hebt in ieder geval de search gebruikt. Ik kan geen andere manier bedenken hoe je in een 6 jaar oud topic terecht komt :+
Jfwiet schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:34:
Ik heb de Formfactors site rustig doorgenomen en ik ben ook van plan om een eigen kastje te laten maken, maar daarvoor moet ik wel bouwtekeningen aan leveren.

De maten die ik zoek zijn de maten van de backplate van de mobotray zegmaar. De PCI kaartjes steken in een aantal gaten. En dan kan ik nog wel deze gaten opmeten achterop mijn pc kast. Maar wat ik nodig heb zijn de afstanden tot aan de PCI kaarten. Dus hoeveel naar links/rechts en boven/onder.
Ik heb het dus niet over de I/O backplate. Dat staat goed aangegeven.
Bij mij zitten de metalen uiteinden van alle pci-kaarten tegen die backplate?

Afbeeldingslocatie: http://www.pcguide.com/ref/case/z_inwin_q500expl.jpg

Je bedoelt de afmetingen van nummer 13, die inserts van de pci slots? Dat zijn die metalen plaatjes (deze zijn dicht, maar bij pci-kaarten steken daar connectors uit)

Afbeeldingslocatie: http://www.pcguide.com/ref/case/z_000783slotinsert.jpg

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
zoek een verotte oude kast op, sloop hem, meet de gaten op, en zet deze uit op je eigen kast ;)
als je wilt heb ik hier nog wel een oude kast staan, als je een beetje in de buurt van zuid-limburg woont mag je hem komen ophalen :p

geperforeerd staal klinkt te gek, maar toch nog wat vragen:
1) ga je glimmend (chroom?), of mat, of geborsteld, of whatever, gebruiken?
2) hoe groot zijn de gaten?
3) maak je een blokkige vierkante kast, of een met ronde (gebogen)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 16:41
Nee

Ik wil een HTPC kast ontwerpen, door mijn contacten in China kan ik deze vrij goedkoop laten maken (hoop ik, eerst het design). Hiervoor heb ik dan wel een bouwtekening nodig. Uiteindelijk gaat het om een simpele doos, 4 wanden, boven en onderkant.

Het gaat me niet om de afdichtingen (#13), maar waar #13 in valt. Hoe groot deze gaten zijn en hoe deze zich verhouden tot bijv de I/O plate

Als je bij een pc de achterkant ziet, heb je altijd onder elkaar een aantal gaten waar de PCI kaartjes en de AGP, etc doorheen steken.
Dit zijn ook standaard maten t.o.v. het moederbord lijkt mij. In de PDFjes op formfactor.org kan je precies zien hoever vanaf het "1e" schroefgat op het moederbord zegmaar de I/O plate moet komen, hoe groot deze is etc. Maar dus niet hoe en waar deze gaten voor de PCI kaarten moeten zitten.

Ik kan makkelijk een Aopenkastje kopen en hiervan de backplate gebruiken, geen probleem. Het gaat niet om of ik andere kasten kan kanibaliseren. Het gaat om de preciese maten! En dit kan je niet doen door zelf opmeten aangezien je dan dus net niet precies bent. Er zit altijd een verschil tussen de bouwtekening en de kast.

Ik wil het liefste geborsteld aluminium gebruiken. Mijn contacten in China kunnen gewoon met CNC machines etc aan de slag, dus het moet kunnen. Aluminium is licht genoeg om goedkoop te kunnen verzenden en met CNC kan je toch leuke effecten creeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Jfwiet op 18-12-2006 19:58 ]

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
http://www.pcguide.com heeft een heleboel van die bouwtekeningen voor alle mogelijke kasten, AT, ATX, MiniATX, enz. Vooral de system and components reference guides staan vol met tekeningen en afmetingen net als hieronder:
http://www.pcguide.com/ref/index.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.pcguide.com/ref/power/sup/z_pcpc_dim_atx.gif
Pagina: 1