Nee
Ik wil een HTPC kast ontwerpen, door mijn contacten in China kan ik deze vrij goedkoop laten maken (hoop ik, eerst het design). Hiervoor heb ik dan wel een bouwtekening nodig. Uiteindelijk gaat het om een simpele doos, 4 wanden, boven en onderkant.
Het gaat me niet om de afdichtingen (#13), maar waar #13 in valt. Hoe groot deze gaten zijn en hoe deze zich verhouden tot bijv de I/O plate
Als je bij een pc de achterkant ziet, heb je altijd onder elkaar een aantal gaten waar de PCI kaartjes en de AGP, etc doorheen steken.
Dit zijn ook standaard maten t.o.v. het moederbord lijkt mij. In de PDFjes op formfactor.org kan je precies zien hoever vanaf het "1e" schroefgat op het moederbord zegmaar de I/O plate moet komen, hoe groot deze is etc. Maar dus niet hoe en waar deze gaten voor de PCI kaarten moeten zitten.
Ik kan makkelijk een Aopenkastje kopen en hiervan de backplate gebruiken, geen probleem. Het gaat niet om of ik andere kasten kan kanibaliseren. Het gaat om de preciese maten! En dit kan je niet doen door zelf opmeten aangezien je dan dus net niet precies bent. Er zit altijd een verschil tussen de bouwtekening en de kast.
Ik wil het liefste geborsteld aluminium gebruiken. Mijn contacten in China kunnen gewoon met CNC machines etc aan de slag, dus het moet kunnen. Aluminium is licht genoeg om goedkoop te kunnen verzenden en met CNC kan je toch leuke effecten creeren.
[
Voor 16% gewijzigd door
Jfwiet op 18-12-2006 19:58
]