Ik heb nu ongeveer een halfjaartje een 17 inch LG700s CRT monitor.
Ik heb hem ingesteld op 1024x768@85hz (aanbevolen instellingen)
Het ding bevalt opzich prima, maar elke dag gebeurt het wel een x dat er een nare pieptoon uitkomt.
Als ik de monitor uitschakel en weer aan doe is het probleem weg.
Wat heb ik gevonden in de grote zoektocht:
-Het programma Nokia om je monitor te testen
Het probleem deed zich bij een bepaalde weergave niet voor
-Veel topics over het piepen van een monitor bij een bepaalde resolutie (meestal oude monitoren)
Maar bij mij is het een kwestie van aan en uitzetten en het is weer voor een dagje weg. Het is mij wel duidelijk dat dit natuurlijk niet goed is en dat ie zeer waarschijnlijk omgeruild moet gaan worden.
Maar ik vroeg mij af welk component in de monitor hiervoor verantwoordelijk is?
Een spoel zou normaal gesproken toch constant dit geluid moeten maken?
Heeft iemand misschien nog een idee wat ik zou kunnen checken alvorens ik de monitor met reparatie wegstuur?
Ik heb hem ingesteld op 1024x768@85hz (aanbevolen instellingen)
Het ding bevalt opzich prima, maar elke dag gebeurt het wel een x dat er een nare pieptoon uitkomt.
Als ik de monitor uitschakel en weer aan doe is het probleem weg.
Wat heb ik gevonden in de grote zoektocht:
-Het programma Nokia om je monitor te testen
Het probleem deed zich bij een bepaalde weergave niet voor
-Veel topics over het piepen van een monitor bij een bepaalde resolutie (meestal oude monitoren)
Maar bij mij is het een kwestie van aan en uitzetten en het is weer voor een dagje weg. Het is mij wel duidelijk dat dit natuurlijk niet goed is en dat ie zeer waarschijnlijk omgeruild moet gaan worden.
Maar ik vroeg mij af welk component in de monitor hiervoor verantwoordelijk is?
Een spoel zou normaal gesproken toch constant dit geluid moeten maken?
Heeft iemand misschien nog een idee wat ik zou kunnen checken alvorens ik de monitor met reparatie wegstuur?