Toon posts:

NTFS partitie kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP en Windows 98SE als OS, (mn zoon en dochter hebben erachter gezeten) kom ik in mijn Windows XP profiel, krijg ik uit de taakbalk, rechts bij het
klokje een popup , check hd met CHkDSK. Nu weet ik niet wat dit is en ik dacht
ik boot even mn pc opnieuw, krijg ik ineens melding van bootmagic dat hij op gaat
starten naar default profiel, (Win98se in dit geval) Hierop staat bootmagic en partition magic geinstalleerd. Ik denk ik kijk even bij bootmagic en ik krijg direct melding ntfs error ofzoiets en ik kon nu alleen maar kiezen voor Windows 98SE (XP dus niet meer). En start ik partition magic op zie dat deze geen ntfs meer is maar gewoon lege schijf :S ik heb niks geformatteerd is het mogelijk mn data terug te zetten ? Het lijkt een beetje op onderstaant iets wat ik op het forum vond maar dit snap ik niet helemaal goed. Kan iemand me ermee helpen ?

Hartelijk dank,
Je zou ook gewoon kunnen proberen om met FDISK /MBR de Master Boot Record te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich ook als leeg voordoen. Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk. Tot slot wil het ook weleens helpen als je de schijf in een ander systeem hangt.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

kan je dat ding misschien in een [quote] tag doen?
dit is nogal layout verneuken :X

probeer eens op te starten met de windows xp cd en dan de recovery console starten.
kijken of die hem nog wel herkent

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfboy op 03-02-2004 01:51 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Er bestaan dingen zoals HOOFDLETTERS en LEESTEKENS.
Af en toe zinnen afbreken wil de LEESBAARHEID ook wel eens helpen, en maakt het geheel al een stuk minder WARRIG.

Herstellen van de partitie (op eigen risico).
• Stop de XP cd in je CD-ROM. Reboot de PC.
• Tijdens opstarten (nog voor dat je Windows logo krijgt!) heb je een melding "Druk op een toets om vanaf CD te starten". Je drukt hier dus op een toets.
• Uiteindelijk heb je de mogelijkheid om (1) Windows te installeren, of (2) naar de Herstel-console te gaan. Je kiest dus voor het laatste, de herstel-console. Indien je er om wordt gevraagd kies je voor de Windows XP, optie 1 (waarschijnlijk).
• Daarna zit je in de Herstel-console, een zwart DOS-achtig scherm. Nu kan je commandos in typen.
• De eerste die je kan proberen is FDISK /MBR
• Je kan ook de MFT herstellen met CHKDSK X: /F (X: is hier dus jou XP partitie, waarschijnlijk de D: schijf?)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ is hier toch duidelijk over :?

Gewoon even FDISK /MBR proberen. Indien dat niet helpt, dan kun je CHKDSK X: /F pogen. Als dit wederom geen soelaas biedt, dan ben je overgelaten aan datarecoveryprogramma's. Ook hier staat genoeg over in de FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
nou nee ik kan dat niet vinden in die faq jullie vergeten dat ik partities heb, die ntfs ( wat ut dus eerst was) is gewoon hidden nu. dus het werkt niet als ik die fdisk /mbr doe enzo.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou, dan ga je toch een stapje verder? 8)7 Datarecoverytooltjes erop loslaten dus :) Restoration is freeware en schijnt goed te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het allemaal eens gaan proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 februari 2004 @ 11:54:
Nou, dan ga je toch een stapje verder? 8)7 Datarecoverytooltjes erop loslaten dus :) Restoration is freeware en schijnt goed te zijn.
Ik heb restoration geprobeert dit is echter volgens mij voor deleted files.
Ik heb met partition magic de schijf unhidden gemaakt en als ik deze schijf
ga scannen loopt de tool direct vast. Verder lukte het ook niet om chkdsk over die partitie te doen(mbv de winxp cdrom) fdisk /mbr kende die niet , invalid command. :(

iemand nog tips ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Andere programmaatjes proberen? Ze staan allemaal in de FAQ genoemd/gelinkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 03-02-2004 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee het lukt me ook niet met die tooltjes omdat hij steeds als ik die schijf zie dat hij zegt dat hij niet geformateerd is enzo :|

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan kunnen we je helaas niet verder helpen. In de FAQ staat alle relevante informatie die je nodig hebt. Als de data jou echt lief is, dan kun je als laatste hoop een poging wagen bij de professionele datarecoverybedrijven (google). Maar dan spreken we al gauw over bedragen van een paar duizend euro's.
Pagina: 1