Ik heb Windows XP en Windows 98SE als OS, (mn zoon en dochter hebben erachter gezeten) kom ik in mijn Windows XP profiel, krijg ik uit de taakbalk, rechts bij het
klokje een popup , check hd met CHkDSK. Nu weet ik niet wat dit is en ik dacht
ik boot even mn pc opnieuw, krijg ik ineens melding van bootmagic dat hij op gaat
starten naar default profiel, (Win98se in dit geval) Hierop staat bootmagic en partition magic geinstalleerd. Ik denk ik kijk even bij bootmagic en ik krijg direct melding ntfs error ofzoiets en ik kon nu alleen maar kiezen voor Windows 98SE (XP dus niet meer). En start ik partition magic op zie dat deze geen ntfs meer is maar gewoon lege schijf
ik heb niks geformatteerd is het mogelijk mn data terug te zetten ? Het lijkt een beetje op onderstaant iets wat ik op het forum vond maar dit snap ik niet helemaal goed. Kan iemand me ermee helpen ?
Hartelijk dank,
klokje een popup , check hd met CHkDSK. Nu weet ik niet wat dit is en ik dacht
ik boot even mn pc opnieuw, krijg ik ineens melding van bootmagic dat hij op gaat
starten naar default profiel, (Win98se in dit geval) Hierop staat bootmagic en partition magic geinstalleerd. Ik denk ik kijk even bij bootmagic en ik krijg direct melding ntfs error ofzoiets en ik kon nu alleen maar kiezen voor Windows 98SE (XP dus niet meer). En start ik partition magic op zie dat deze geen ntfs meer is maar gewoon lege schijf
Hartelijk dank,
Je zou ook gewoon kunnen proberen om met FDISK /MBR de Master Boot Record te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich ook als leeg voordoen. Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk. Tot slot wil het ook weleens helpen als je de schijf in een ander systeem hangt.