Toon posts:

[Asus k8v Deluxe] SATA + Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik weet dat dit topic al heel vaak geweest en heb ook uitgebreid de search gebruikt, maar kon geen oplossing vinden voor mijn probleem. Ik heb net een nieuwe pc gebouwd met asus k8v Deluxe moederbord en athlon64 3200 met 1024 mb geheugen.

Ik heb een 120 gb wd caviar sata hd aangesloten en wil windows xp geslipstreamd met sp1 installeren van de boot cd. Ik heb al in mijn bios de raid controller uit gezet en de sata hd herkent hij gewoon bij het opstarten. Ik heb hem in de SATA1 lokatie zitten op het moederbord. Ik heb de nieuwste promise raid drivers gedownload van de asus site en deze installeer ik met behulp van f6 in de windows setup. Dit gaat allemaal nog prima en hij herkent mooi mijn harde schijf.

Als ik dan in windows setup kom en wil gaan installeren vindt hij alsnog geen harde schijf terwijl de sata driver prima geinstalleerd is. Wat doe ik fout. ik heb alles al geprobeerd en ben ten einde raad. Ik weet dat dit een vaak voorkomend topic is maar alles wat er in de topics staat heb ik zowat al opgevolgd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al met een tooltje van de fabrikant de schijf gecheckt op errors ? Geheugen, processor idem. je zegt al dat je zelf deze pc gebouwd hebt. Loop de temperaturen en voltages eens na :) Misschien dat er iets niet helemaal goed is ? Kan je de schijf in de bios wel zien ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Alles is prima aangesloten, in het bios ziet hij de schijf ook. Ik heb de kabel nu in de pri sata aansluiting gedaan en nu doet hij het wel terwijl dat volgens mij het raid aansluitpunt hoort te zijn. Nou ja het is in ieder geval verholpen na wat geprobeer. Bedankt voor de reactie.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
De schijf wordt herkend in de Windows setup zeg je of daarvoor, net nadat je pc is opgestart?

Gebruik in ieder geval de driver van de meegeleverde cd,
dit heeft bij mij ook gewerkt.