Toon posts:

Geheugen beperkt OC. Ander mobo nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag even aan de haal geweest met m'n nieuwe Barton 2500+. De volledige code:
AXDA2500DKV4D Y870587240175
AQZFA 0336TPMW
Volgens bronnen zou deze core goed tot zeer goed OC-baar zijn. Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan: Ik kom niet hoger dan 2100MHz stabiel met de zwaarste test in Prime95. Als ik boven 2100MHz ga, loopt m'n systeem muurvast, zodra ik geheugen aan ga spreken. Ik ben even gaan testen met Prime met de optie om alleen de CPU te testen. Dan haalt ie bijna 2400MHz stabiel. Het geheugen is dus het probleem. Het geheugen wat ik gebruik is Corsair ValueSelect PC3200, wat dus op 200MHz zou moeten kunnen draaien. Ik heb de Vmem al omhoog moeten schroeven om uberhaupt 2100MHz te halen. De Vmem is nu 3V en hoger kan het mobo niet. M'n oude Dane Elec reepje PC2700 haalt dezelfde fsb (182MHz) als die 'snellere' Corsair. Alles heb ik trouwens op de slapste timings staan. Het lijkt erop dat ik niet genoeg spanning op de mem kan gooien om hoger te kunnen. Is dit het klassieke probleem van een te oud mobo?

Specs:
Coretemps: 41 idle/48 stressed met water (Dangerden RBX met Eheim 1046, welke te licht is)
VCore: 1.85V voor 2380MHz 1.65V voor 2100MHz
Enermax 350W silent voeding, geen inzakkende spanningen
Mobo: Asus A7V333

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 00:26 ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 13:12

Beercase

So soft!

Probeer memtest86 eens op spd-timings (is fabrieksspecs). Als er fouten ontstaan kun je garantie claimen

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

wat gebeurd er als je je fsb hoger dan 200mhz doet? en je mp wat lager op 9 ofzo, wat haalt hij dan? Als hij niet hoger dan een bepaalde fsb licht het waarschijnlijk aan je mobo. Ik heb een gigabyte 7vaxp gehad en deze kwam niet verder dan 180mhz fsb en het maakte niet uit welke mp hij had.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Het is dus niet mogelijk om de spanning voor je geheugen te verhogen ? Staan je dividers goed ? Dat kan ook belemmerend werken als je fsb wilt opkrikken.

dikzak

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Probeer eens je multiplier wat hoger en je FSB wat lager.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mooie ts, staat in wat je al gedaan hebt. Indeling is alleen niet perfect.
Tja, ik denk dat het je mobo is dat je ophoudt. het is een KT333 chipset, die volgens zijn specs maximaal 166 Mhz FSB houd en niet bekend staat als een geweldige overklokker.

Probeer eens een Nforce 2 bordje te lezen? Grote kans dat je daar de 110 Mhz makkelijk mee haald. (Nouja, als je proc het trekt)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:27
Het is duidelijk je mobo, en absoluut niet je geheugen ik heb dezelfde reepjes en die draaien op 240FSB nog, dus dat is het niet.
Je hebt ook geen AGP/PCI lock op je moederbordje, en volgens mij gaat de TPMW versie juist niet hoog, MPMW en UPMW die schijnen hoog te gaan?

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
dat verschilt enorm, ik heb ook een TPMW en die wil niet zo maar die van Kaasie die wil 238

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het ligt niet aan het geheugen, het moederbord van de TS wil gewoon niet hoger dan 182Mhz. Lijkt me duidelijk ;)
En voor de cpu van de TS maakt de fsb ook niet zoveel uit, omdat de multiplier unlocked is ('t is er een van week 36).

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Het merendeel van jullie bevestigt mijn vermoedens, alhoewel ik in de A7V333-topics ook wel hardlopers heb gezien. Ik ben inmiddels aan het rondkijken naar een nieuw NForce2 bordje. Zit nog een beetje te twijfelen tussen een DFI Infinity en een Asus.
The_Dart schreef op 03 februari 2004 @ 15:38:
Het is duidelijk je mobo, en absoluut niet je geheugen ik heb dezelfde reepjes en die draaien op 240FSB nog, dus dat is het niet.
Je hebt ook geen AGP/PCI lock op je moederbordje, en volgens mij gaat de TPMW versie juist niet hoog, MPMW en UPMW die schijnen hoog te gaan?
Overigens heb ik alle PCI/Mem-locks geprobeerd, maar blijkbaar is er ergens iets wat het geheugen niet boven de 180 aan kan sturen. Er zit wel degelijk een PCI-lock op het bord, maar die komt niet hoger dan 1/5. Het zou inderdaad aan een te hoge PCI-snelheid kunnen hebben, maar het geheugen is dan het enige onderdeel wat daar last van heeft.

Misschien met een volt-mod, maar ik ben een luie tweaker, dus heb geen zin om te modden. Dat is overigens precies wat me aantrekt in het bord van DFI: de hoge voltages. Iemand slechte ervaringen met de Infinity?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 19:19 ]

Pagina: 1