Gratis Internet Utrecht CS

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008

• IZI-luke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-03-2022
Nou, het is zover. Vanavond om 19:00 de koppeling gemaakt tussen de accespoint en internet. Vanaf nu kan iedereen in de hele stationshal, de winkels en delen van het perron gratis internetten.
Er is gebruik gemaakt van een senao accespoint en een externe omni-antenne ergens hoog in de hal.... En het bereik is echt super!

Testers gevraagd!! Post hier je ervaringen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

welke snelheden mogen we verwachten?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

damnit :(

daar kwam ik elke dag richting school langs, nu ben ik er nooit meer
ik had het graag willen testen >:)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
En nu kijken hoe lang het duurt voordat de security van de gratis i-net toegang grondig is getest.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Misschien volgende week, ik kom normaal 1x per week in Utrecht, maar deze week toevallig niet :O .

Hmm ben al 1 maand aan het wachten op mijn laptop :( , die zal ik dan vast wel hebben. Nu nog zorgen dat ik er even aan denk :X .

Heb je nog bepaalde inlog gegevens nodig of is het wifi poort open en gaan......

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

Wil wel testen, maar alleen niet mijn leuke kleine laptop open en bloot aan de buiten wereld laten zien? Kun je ook vanuit een stilstaande trein op spoor 8/9 of 11/12 internetten?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jow, tof :D

Vrijdag ff op en neer met mn laptop dan :)

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

Ik woon zo'n 300 meter van CS af, heb hier geen signaal iig :+

Verwijderd

Ooo dit hebben ze zeker gedaan voor de mensen die allemaal een laptop hebben, dan verzacht het de pijn om te wachten op de trein :D (oei dat rijmt ook nog eens).. maar ik ga het zelf als dit waar is inderdaad ook nog eens proberen daarzo... alleen is het best riscant inderdaad om daar met je laptop te zitten... de winkels zelf zullen wer wel goed profeit van hebben ...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Interessant :) Zal zeker als ik de gelegenheid heb even mijn laptopje meenemen naar SA/WOS meeting 7-2-04 zaterdag :+

Anders ga ik er zeker in de loop van volgende week ven heen om het een testje te geven :)

Iemand enig idee wat voor verbinding hier achter hangt ? Wat is de maximale capaciteit ?

Misschien toevallig een linkje anyone ? Met Google en op http://wlan.sdvanime.com kon ik er niks over vinden :(

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Lekker chatten #huiskamer voordat de trein komt :o

Verwijderd

het bereik is officieel 800 meter, maar dat wordt door de stationshal behoorlijk ingekort, je hebt bereik in alle restaurants en barretjes binnen de stationshal, en op de meeste perronnen is er ook bereik (ook in de trein).

Het is een 100 mw zender (max in NL) en hij moet door een hoop beton heen..
Tenzij je pci/pcmcia kaartje 100 mw is zal je niet goed kunnen verbinden van grote afstanden :)

hij is op het moment al up, en je kan er al op internetten. alle poorten staan open behalve 21(ftp), 25(smtp), 1723(vpn). Die poorten staan in de testfase nog dicht. maar gaan later waarschijnlijk open.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

hehe als ik een laptop zou hebbe zou ik dus in de pause op me werk kunne GoTten :p

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

no way dat ik mn laptop laat zien op het CS.... je kunt zelf vast wel bedenken waarom ? :) (en nee, zo paranoide ben ik juist over het algemeen helemaal niet ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hmmz grappig hoor, nu nog stopcontacten ;)

in die stationsrestauratie zitten namelijk verdomd weinig stopcontacten..

[ Voor 48% gewijzigd door Pietert op 03-02-2004 20:56 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

LuNaTiC schreef op 03 februari 2004 @ 20:49:
no way dat ik mn laptop laat zien op het CS.... je kunt zelf vast wel bedenken waarom ? :) (en nee, zo paranoide ben ik juist over het algemeen helemaal niet ;))
Bang dat je andere mensen mee rukken achter je schouder als je zit te surfen op pr0n? >:) :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 03 februari 2004 @ 20:49:
Ja, je kan natuurlijk hem neerleggen in de trein en weglopen >:) . Doordat steeds vaker er overvallen zijn etc. jatten, zou ik het ook niet snel doen. Tenzij je in de trein zit en het wel aardig vertrouwt er uitziet. B) .
Maar als iedereen kan internetten, is dit dan wel veilig voor je eigen bestanden op je pc'tje :?
Want reken maar weer op hack pogingen etc. :r

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 20:52:
[...]

Ja, je kan natuurlijk hem neerleggen in de trein en weglopen >:) . Doordat steeds vaker er overvallen zijn etc. jatten, zou ik het ook niet snel doen. Tenzij je in de trein zit en het wel aardig vertrouwt er uitziet. B) .
Maar als iedereen kan internetten, is dit dan wel veilig voor je eigen bestanden op je pc'tje :?
Want reken maar weer op hack pogingen etc. :r
Zolang je pctje up to date is en een goede vvirusscanner aan boord heeft is er niks aan de hand :) Eventueel ook een firewall.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:29
Ik mag toch zeggen dat ook ik niet echt graag mijn laptoppie daar op me schoot neem. En nee, ik ben niet bang voor stiekume meekijkers

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

VageGast schreef op 03 februari 2004 @ 20:51:
Hmmz grappig hoor, nu nog stopcontacten ;)
Spanning kan je van de bovenrails af halen, ff een 50.000V naar 12V conver ertussen en gaan met die banaan :+

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Binnenkort hebben we daar dus junks die gaan bedelen via internet... :/

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

En wat voor verbinding ligt er achter je accespoint? Hoeveel verbindingen kan je acces point aan?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:02
Is het gewoon DHCP???

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ff afwachten wanneer de eerste laptop berovingen op het nieuws zijn.
Ik zou dus echt nooit op het utrecht CS station met m'n laptop rondlopen, laat staan een van de andere grote steden..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 01:49:
Ooo dit hebben ze zeker gedaan voor de mensen die allemaal een laptop hebben, dan verzacht het de pijn om te wachten op de trein :D (oei dat rijmt ook nog eens).. maar ik ga het zelf als dit waar is inderdaad ook nog eens proberen daarzo... alleen is het best riscant inderdaad om daar met je laptop te zitten... de winkels zelf zullen wer wel goed profeit van hebben ...
Ghehehehe... Daar zit je dan... In de Burger King... Met je laptop... :+

Maar ik zie dit ook als een uitnodiging voor criminaliteit...
Bedoel... Je moet dan met je laptop open en bloot gaan zitten, waar vele mensen per dag lopen en dergelijke... Ja of je moet hem aanlijnen natuurlijk, maar dat gaat wel erg ver denk ik...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
bullshit

[ Voor 92% gewijzigd door Xandrios op 03-02-2004 21:22 ]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

laptop?
PDA of smartphone is toch wel doable of zijn die dun gezaaid hier, exemplaren voorzien van wifi >:).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Erg leuk, er valt echter niet echt over te discussieren ;)

Submit het eens op de tweakers.net frontpage :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.