Coolers voor AMD64

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 19:47

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik ga binnenkort een AMD64 kopen en ik heb alles uitgezocht me eigen kapot gelezen aan reviews en allerlei andere dingen om zeker te weten dat ik allemaal goed spul in huis haal.

Nu rest er nog 1 ding waar ik vrij weinig over kan vinden, namelijk een goede cooler voor de AMD 64. Je kan natuurlijk een boxed version kopen en zit er een aardige cooler bij, maar de tweaker wil natuurlijk meer :).
Mijn vraag is welke ervaringen hebben jullie met coolers voor de AMD64? Welke is een aanrader, is lekker stil en koelt goed! En wat is een herriemakende niet koelend rotding?
Graag dingen als de CPU temp en of je de cooler kan horen of niet en natuurlijk de prijs!

>:)

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik was van plan een zalman 7000a-cu te kopen, gezien die cooler bekend staan om zijn stilte. Ook koelt die nog lekker. Gelukkig hebben ze wel een fatsoenlijke manier om wel vast te maken en niet net zo als de 7000cu op de athlon xp's, anders zou ik bijna een kilogram koper aan mijn mobo niet vertrouwen ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De meeste koelers zijn ook prima geschikt voor een AMD64.

Ikzelf heb de standaard boxed die toch echt prima presteert en zelfs onder de temperatuur blijft die met een Zalman 7000 serie wordt behaald (staat al in een ander topic). Voeg daarbij de garantie die met een boxed koeler langer is (3 ipv 1 jaar) en het feit dat hij niet echt veel meer herrie maakt.

Eigenlijk gewoon een zoekertje hoor :)

ARME AOW’er

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
De boxed cooler maakt echt geen herrie, helemaal niet als je Cool 'N Quite aan hebt en dat soort opties, en stressed is ie na 4 uur Prime dan hier 41 graden, kast dicht !

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

2 meeste gebruikte coolers van wat ik meestal zie is de boxed...

of de zalman 7000a serie.

De boxed is stil genoeg, en zoals al opgemerkt kan nog veel stiller worden met cool 'n quiet en een proggie die je fan dan langzamer laat draaien.

De zalman is ook erg stil en koelt ongeveer net zo goed tot nog iets beter.

De boxed koeler bij mijn 3200+ is stil, heeft een +- 72mm fan (uit me hoofd) en een koelblok met dikke koperen onderkant en alu vinnen. Ziet er robuust en goed uit.

Wil je nog meer dan koop je de zalman dus in mijn ogen.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Der bestaan nog meer coolers die goed koelen en/of stil zijn. Zo weet ik dat de Gigabyte 3d cooler pro ook past.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 19:41 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

mr._Anderson schreef op 03 februari 2004 @ 19:24:
De boxed koeler bij mijn 3200+ is stil, heeft een +- 72mm fan (uit me hoofd) en een koelblok met dikke koperen onderkant en alu vinnen. Ziet er robuust en goed uit.
60 mm... en dan een verloop erop naar 80mm.. Papst erop en je bent klaar voor <20 €

ARME AOW’er

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 19:37

DaWaN

'r you wicked ??

Persoonlijk zou ik voor deze gaan:

http://www.thermaltake.com/coolers/venus/rs/a1744.htm

Maar de Zalman is inderdaad ook een hele goeie!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Als je echt een top koeler wilt voor de A64. De Thermalright SLK948-U :).

Kost wat, maar dan heb je ook wat:

http://www.icomputers.nl/...ID=610&SS_ID=699&S_ID=429

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-02 14:45
Oei, nu heb ik nét een Zalman besteld omdat deze zo weinig herrie maakt. Als ik de berichten hier lees heeft dat weinig zin en kan ik mezelf 50 Euro besparen door gewoon voor de boxed versie te gaan?

Ik wil bovendien gebruik gaan maken van een Antec Sonata die al behoorlijk geluiddempend is...

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 16:14
Ik maak gebruik van de Antec Sonata met een boxed A64 3000+. Zou opzich een stille combinatie zijn als Cool'n'Quiet vlekkeloos werkte. Helaas is dit niet het geval.

Het systeem schakelt wel naar 800Mhz maar niet meer terug. Op 800Mhz kon ik de processor zeer stil koelen.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-02 14:45
Ok :)
Als de CPU en de boxed cooler op volle kracht werken hoor je 'm dus wel buiten de Antec kast begrijp ik.

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Na nogmaals lezen van de hier boven genoemde review stel ik vast dat er dus verschillende boxed coolers in omloop zijn. Op die van mij zit toch echt een 60mm terwijl er in de review sprake is van een 70mm.

ARME AOW’er

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb de boxed cooler vervangen door de Zalman, scheekt 10 graden in idle (coo'l en quiet), van 36 naar 26 graden, en full load zelfs een graadje of 14.
De boxxed cooler zat bij het MSI bord meegeleverd (bundel van moederbord, proc en cooler), ook is de zalman nog een stuk stiller (en mooier)

Enige probleem wat ik had met de Zalman is dat ik orginele backplate niet van mij mobo kreeg, heb dus de originele backplate gehouden en daar de zalmann op geschoefd, werkt wel al ziet het er niet al te stevig uit.

Edit: Typo's

[ Voor 3% gewijzigd door [Roland] op 09-02-2004 12:50 ]

Pagina: 1