Toon posts:

C Soundbl. Live! Player 5.1 (oem) 5.1 geluid in spellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, gevonden en gepuzzeld, maar heb er te weinig kaas van gegeten en kom er niet uit.

Ik ben voornemens de volgende kaart te kopen voor een inspire 5700:

Creative Soundblaster Live! Player 5.1 (oem) Prijs: € 39,-
6 kanalen - Dolby Digital 5.1 Audio

Nu is het mij niet duidelijk of ik met deze kaart werkelijk een 5.1 effect krijg, of dat het blijft steken op een 4.1.

Ik las namelijk het volgende en begin te twijfelen, het is enigzsins algebra voor mij..:(connection to speakers)

http://dmzweb4.europe.cre...425=obj(17425):obj(17433)

Nu is het mij niet duidelijk of ik de centerspeaker wel onafhankelijk van de rest in volume e.d. kan aanpassen met de software, aangezien ik uit het voorafgaande begrijp dat de aansluiting analoog is (front/rear) en deze kaart op 1 of andere manier niet echt compatibal is met de 5700...

Kortgezegd: als ik deze kaart koop voor de 5700, komt de set dan niet tot zijn recht, omdat er geen werkelijke 5.1 (game)surround ondersteuning is?

bvd Jasper.

[ Voor 1% gewijzigd door JvS op 03-02-2004 00:29 ]

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik heb de non digital, en ik krijg gewoon mooi dts surround geluid met power dvd 5 bij films, netjes iedere speaker zijn eigen geluid, en in battlefield 1942 hoor ik bevoorbeeld het geluid van het kanon van mn tank door mijn centerspeaker, en dat van de motor door me lings en rechts, ik hoor het ook als er van achteren een vliegtuig aankomt ofzo. dus dat is cker geen 4.1 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ok prima dan ben ik gerustgesteld. Kun je in de bijgeleverde programs ook je center regelen en heb je de speakers gewoon front rear aangesloten?

jasper

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

jep alles appart, een apparte jack voor front, een voor rear en een voor sub/center
je center is alleen niet helemaal afzonderlijk in te stellen, je hebt wel een vierkant met een versleep baar puntje in het midden zodat je het geluid kan faden van lings rechts voor achter

Verwijderd

Topicstarter
Dank
ik heb gekeken op de versterker van de 5700, die heeft naast optisch, digital din en coaxiaal: Rear/Front, met daaronder 'Subwoofer Line Out'. Die subwoofer Line Out is weer een andere 'jack' dan de front en rear. Dat is waarschijnlijk wat anders dan die aparte sub/center 'jack' waar je het over hebt.
Betekent dit nu gewoon een analoog stereo-effect, zo'n dubbele stereo, of hoe je het ook zegt dus geen 5.1, maar 4.1? Dat is nog de laatste onzekerheid die ik heb. Ik ben namelijk bang dat ik de digitale versie moet kopen om echt 5.1 te hebben. (dies duurder)

Nu moet ik er wel bij zeggen dat die versterker CMSS heeft die alle 2-kanaals stereo upmixt naar een 5.1 akoestisch geluidsveld, maar een 5.1 signaal wordt dan dus eerst 4.1 en dan weer upgemixt naar 5.1??? Dan bepaalt mijn versterker wat er gebeurd, niet wat er gezonden wordt toch???? Maar misschien dat dit verklaart waarom hij geen aparte aansluiting voor de sub/center heeft en dus wel hetzelfde geluidseffect biedt...
Hopelijk ben ik nu klaar met vragen stellen over hetzelfde. Ach ja, de aanhouder wint en wil wel eens wat leren

Jasper

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

www.ixbt.com/multimedia/inspire5700-vs-dtt3500.shtml (pic = halve wege de pagina)

hmz das een goeie ik denk dat de center dan door een van de minijacks gaat, maar dat weet ik niet zeker. ik weet ook niet zeker of je van die digitale minijack op de 5.1 digital een coax tulp kan maken. ik denk dat het wel kan, maar niet zeker dus.
maar je zou er zowieso verstandiger aan doen om dan de digitale geluidskaart te nemen, anders had je netzogoed een inspire 6700 kunnen kopen ofzo, das een stuk goedkoper, alleen niet digitaal.

als iemand je kan verzekeren dat je van die minijack digitaal een coax (tulp) kan maken. zou ik voor die gaan, en anders een oem audigy 2 met een optical aansluiting :Y)

edit:
ik ben een noep met code dus ik krijg het plaatje niet hier in beeld |:(

[ Voor 15% gewijzigd door HKS-Skyline op 03-02-2004 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
uit je verhaal maak ik op dat die 'jack' er niet voor gemaakt is dus dan zal het wel geen center/sub aansluiting zijn voor 5.1
tja die 5700 kreeg in ik handen voor 150, dus dat gaat voor mij niet echt op met die 6700. Optisch aansluiten ben ik geen voorstander van...
Ik vraag ergens anders nog wel verder, wil wel zekerheid, scheelt toch 60 piek, bedankt voor de moeite!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ah nee, ik weet t nu zeker.

de 5700 is niet 100% compatibel met de non-digitale versie, je moet digitaal aansluiten ik ben benieuwd of de digitale live 5.1 ook in OEM-versie is, scheelt weer geld.
Pagina: 1