Ik heb mijn oude gegevens uit de vorige outlook (backup.pst) geimporteerd naar de huidige outlook en nu krijg telkens bij de opstart de volgende foutmelding: 'The current identity could not be changed because one of the applications was unable to switch. Close any open dialog boxes in other applications before trying again.' Ik heb de outlook help nagespeurd, maar ik kan niets hierover vinden. Idem voor google. Hoe krijg ik dit weg?
Heb je op het moment dat dit gebeurt misschien in XP andere users ingelogd (dan ga ik er even vanuit dat je XP draait).
Werkt het wel als je met een andere user inlogt ? Alle patches voor Windows binnen ?
Check even voor de zekerheid of in de eigenschappen van het bestand op enige manier read only is aangevinkt. Dat wil ook nog wel eens deze melding geven.
Werkt het wel als je met een andere user inlogt ? Alle patches voor Windows binnen ?
Check even voor de zekerheid of in de eigenschappen van het bestand op enige manier read only is aangevinkt. Dat wil ook nog wel eens deze melding geven.
Ik draai idd win XP, maar ik ben de enige user. Alle aanbevolen (kritische patches) zijn gedownload.
Mijn mail werkt nog wel, maar bij het opstarten van de news reader van outlook krijg ik dezelfde melding en start ie niet verder op. En outlook express gebruiken is ook geen optie, omdat ie dezelfde message geeft en ook niet verder opstart.
Mijn backup.pst had ik in na import in outlook gewist. Misschien de zaak opnieuw eens exporteren? en dan importeren? Of eens testen met een nieuwe user?
Mijn mail werkt nog wel, maar bij het opstarten van de news reader van outlook krijg ik dezelfde melding en start ie niet verder op. En outlook express gebruiken is ook geen optie, omdat ie dezelfde message geeft en ook niet verder opstart.
Mijn backup.pst had ik in na import in outlook gewist. Misschien de zaak opnieuw eens exporteren? en dan importeren? Of eens testen met een nieuwe user?
Ik kom er nog steeds niet uit. Ik ben er wel achter gekomen dat het specifiek voor mijn user geldt. Een nieuwe user heeft er geen last van. Wat kan ik doen?
backup.pst is geen read-only file.
backup.pst is geen read-only file.
[ Voor 11% gewijzigd door Trunksmd op 04-02-2004 09:36 ]
Heb je patches voor Office 2003 al gedownload en geinstalleerd ? Deze kan je vinden op de Office Update Website
Werkt het bij deze nieuwe users met een nieuwe .pst of ook met een oude geimporteerde ?
Werkt het bij deze nieuwe users met een nieuwe .pst of ook met een oude geimporteerde ?
Office heb ik idd al geupdated. Ik heb bij mijn nieuwe user nog niet mijn backup.pst geïmporteerd.(maar ik vermoed dat dan hetzelfde probleem ontstaat, zal eens proberen als ik thuis ben) Ik was zelf al aan het denken om een nieuwe user (administrator) aan te maken, al mijn documenten daarheen te verhuizen, de oude te wissen en backup.pst importeren als het nodig is. De programma's zouden voor beide geldig moeten zijn, ik heb tenminste nergens een programma geinstalleerd, die alleen voor de huidige user bestemd was.
Ik zou zelf geen andere oplossing weten. Of outlook opnieuw installeren...
Ik zou zelf geen andere oplossing weten. Of outlook opnieuw installeren...
[ Voor 5% gewijzigd door Trunksmd op 05-02-2004 08:47 ]
Weet iemand een andere oplossing buiten mijn nogal grove ideeën?
Ga eens naar Configuratiescherm --> e-mail en kijk eens onder de knop "Profielen" hoeveel er daar staan. Als er daar meerdere staan, dan alles weggooien en een dan Outlook weer opstarten.
Je kan ook Outlook eens proberen te starten in "safe mode" of met 1 van deze command line switches:
Je kan ook Outlook eens proberen te starten in "safe mode" of met 1 van deze command line switches:
/cleanprofile
Hiermee verwijdert u ongeldige profielsleutels en maakt u voor zover van toepassing opnieuw standaardregistersleutels.
/firstrun
Hiermee start u Outlook alsof dit voor het eerst gebeurt.
/profiles
Hiermee opent u het dialoogvenster Profiel kiezen, ongeacht de instelling bij Opties in het menu Extra.
/regserver
Hiermee schrijft u alle Outlook-specifieke registersleutels opnieuw en koppelt u bestandsextensies opnieuw zonder Outlook opnieuw te hoeven installeren of Setup opnieuw met de schakeloptie /y uit te voeren. De instellingen worden in het bestand Outlook.srg in dezelfde map als het programma Outlook opgeslagen.
/safe
Hiermee start u Outlook, terwijl de extensies, het leesvenster of de werkbalkaanpassing is uitgeschakeld.
/safe:1
Hiermee start u Outlook, terwijl het leesvenster is uitgeschakeld.
/safe:2
Hiermee start u Outlook zonder de e-mail bij het opstarten te controleren.
/safe:3
Hiermee start u Outlook, terwijl de extensies zijn uitgeschakeld, maar wel in Invoegtoepassingenbeheer zijn opgenomen.
/safe:4
Hiermee start u Outlook zonder Outcmd.dat (aangepaste werkbalken) en het *.FAV-bestand te laden
[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 07-02-2004 15:18 ]
Wees consequent, maar niet altijd
Pagina: 1