Toon posts:

Speedlinq gebruikers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak zelf gebruik van ADSL van speedlinq en nou zat ik de algemene voorwaarden nog eens te lezen. Ik zag er nu in staan dat de opzegtermijn pas gaat lopen na de minimale contractperiode van 12 maanden. Tot voor kort stond dit er niet zo specifiek in dacht ik, kan iemand dit beamen?

Zoals het nu in de algemene voorwaarden staat betekent dit dat je na de 12 maanden nog een maand abo moet betalen (opzegtermijn van 30 dagen)

Eric

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
is toch vrij normaal?

je mag in het eerste jaar niet opzeggen en daarna een opzegtermijn van 30 dagen.. hebben bijna alle providers

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is toch bij bijna ieder provider? Minimaal 12 maanden, en daarna per maand opzegbaar. Dus je moet het een jaar houden, en dan pas kan je opzeggen. Zo lees ik het.

[te laat]

[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 02-02-2004 23:19 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het is common knowledge dat je minimaal 1 jaar aan ADSL vast zit, ongeacht welke provider. Verder kan je voor de elfde maand al opzeggen, en een opzegdatum van na die 12 maanden opgeven. Je zit er dus een jaar aan vast, en los daarvan moet je 30 dagen van tevoren opzeggen.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
een provider moet altijd investeringen doen voor een nieuwe gebruiker dus ze willen die kosten eruit hebben..daarom is het altijd 1 jaar in het begin.. het lijkt me sterk dat het ooit anders is geweest

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 16:52
Ik heb ook speedlinq en volgens mij stond dat er altijd al in. Ik had het eigenlijk vreemd gevonden als het er niet in zou hebben gestaan

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het nu in de AV staat kan je dus niet na 11 maanden al opzeggen, de opzegtermijn loopt pas na 12 maanden. Zodoende zit je dus minimaal 12 + 1 = 13 maanden aan het abo vast. Ik dacht dus idd ook dat je na maand 11 kon opzeggen, zodat je er na 12 maanden van af kon zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

job

Ooh, bedoel je dat.
Je abbo loopt minimaal een jaar.
maar je moet dus minimaal 30 dagen van te voren opzeggen.

stel je sluit nu ja abbo af.
dan moet je voor 2 januari volgend jaar (na 11 maand dus) je abbo opzeggen als je wilt dat je abbo stopt per 2 feb.

Tenminste dat is de normale situatie,
maar jij zei dit: Ik zag er nu in staan dat de opzegtermijn pas gaat lopen na de minimale contractperiode van 12 maanden

kan je precies quoten wat er in de voorwaarden staan??

[ Voor 30% gewijzigd door job op 02-02-2004 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep, komt ie:

1.13 Opzegtermijn
Periode van een maand, die in acht genomen moet worden bij het opzeggen van het Abonnement. Deze periode vangt aan na de minimumduur van het Abonnement, of zoveel later als de schriftelijke opzegging is ontvangen.

5.5 De Klant is gerechtigd het Abonnement te beëindigen na afloop van de minimumduur. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren, met inachtneming van een Opzegtermijn van 30 dagen. Deze Opzegtermijn vangt aan na het einde van de minimumduur van het Abonnement, of zoveel later als de schriftelijke opzegging is ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dus ook altijd dat je na 11 maanden op kon zeggen.

Is er toevallig iemand die in het verleden een keer de AV heeft opgeslagen? Ze zijn volgens speedlinq.nl al geldig sinds september 2003.

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 14:31
Het lijkt me vrij duidelijk en normaal zoals het er staat.

Mimimum duur van 12 maanden (1 jaar) en daarna kun je opzeggen met een inachtneming van 30 dagen, welke aanvangd na de minimum duur.

Heb bij andere telco's gekeken en ook hier is het zo.... niets vreemd aan op te merken dus.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb hiernaar specifiek geinformeerd toen ik mijn abo afsloot (ik hoefde maar een jaar namelijk). het antwoord wat ik kreeg was dat ik als ik mijn abo na een jaar wilde afsluiten, ik gewoon tot uiterlijk een maand vóór het aflopen van dat jaar een brief kon sturen om het op te zeggen!

ik heb me in juli 2003 aangemeld en ben in augustus 2003 aangesloten.
Pagina: 1